Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jeep má problém, jeho klíčový nový model se při brzdění staví na přední
12.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Motorkáři by z chování SUV Jeepu mohli mít radost. Pro všechny ostatní je ale pravděpodobné selhávání hydrauliky noční můrou.
Pro Jeep je model Renegade klíčovým, právě s jeho pomocí hodlá americká značka navýšit své prodeje na 1,5 milionu aut ročně. Stávající registrace tomu sice zatím nenapovídají, to ale nemá souvislost s nezájmem zákazníků. Místo toho se Jeep musí potýkat s omezenou produkcí, neboť montážní linky v italském Melfi produkují také spřízněný Fiat 500X. V Číně se pak výroba v tamní továrně v Šanghaji rozeběhla až letos v květnu a prodej odstartoval o měsíc později. K dramatickému ovlivnění registrací tedy stále ještě nedošlo, byť růst je jasně patrný.
Mohlo by se tedy zdát, že plány Sergia Marchionneho jednou pro změnu dojdou naplnění. Nicméně Jeep má aktuálně problém, který by na bílé holubici modelu Renegade mohl udělat pár pořádných černých fleků. Hned několik novinářů totiž poukázalo na komplikace spojené s ostrým brzděním, při němž vůz ztrácí stabilitu až do té míry, že vůz zcela ztratí kontakt zadních kol s povrchem. To se v omezené míře, třeba u jednoho kola, stává u různých aut, tady ale vůz skutečně jede jen po předních kolech a ty zadní zůstávají vysoko ve vzduchu. K čemu všemu tohle může vést, si dokážete představit.
První takový incident se odehrál již v roce 2015, tehdy mimo větší zájem publika. Pablo González ze španělského magazínu km77 si tehdy všiml, že při ostrém brzdění dochází k tak výraznému odlehčení zádě, že se vůz zcela postaví na zadní. S Jeepem situaci konzultoval a bylo mu řečeno, že šlo o poruchu konkrétního, tedy ještě začínajícího modelu a že u jiného by k obdobnému problému nemělo dojít. Technici zjistili, že selhala hydraulika brzd, což přesunulo větší účinek dopředu.
González následně otestoval další dva exempláře Jeepu Renegade, u obou vše proběhlo v pořádku, proto Fiat za tento problém nebyl propírán v médiích. Tím ale příběh neskončí - v září letošního roku vyvstal stejný problém, a to navíc i u verze 4x4, poprvé se jednalo o vůz s pohonem předních kol. Provedení 4x4 je z podstaty své konstrukce lépe vyvážená, což je patrné i na výsledku, k úplné ztrátě kontaktu zadních kol se silnicích ale dochází stále - kola cestují nezvykle daleko do výšky, stejně jako celá karoserie.
Je tedy vidět, že pakliže jde opět o problém s hydraulikou, není až tak ojedinělý a už vůbec ne vyřešený. Není to navíc jediná potíž, která Renegade trápí - proveden byl i slalomu mezi kužely, při němž Renegade rozhodně nezazářil, zvláště ne v rychlostech nad 71 km/h. Již při pětasedmdesátce byla jeho stabilita natolik rozhozená, že se nedokázal vrátit do svého jízdního pruhu. Problém s brzdami tedy evidentně není jediným.
Ne každé auto ale musí mít oslnivé jízdní vlastnosti, problém s „jízdou po předních” ale přejít nelze. Že je více typický než ojedinělý dokazuje i test italského HDMotori, kde při prudkém sešlápnutí brzdového pedálu taktéž dochází k nadzdvihnutí zadních kol. Sice již ne tak extrémně jako u aut testovaných Španěly, nicméně to mohlo být způsobeno nižší rychlostí nebo nižším tlakem na pedál.
Jeep se prozatím k problémům s brzdami nevyjádřil. Možná proto, že se o těchto problémech hovoří prozatím jen v Evropě. Stalo-li by se něco podobného v zámoří, navíc opakovaně, na Jeep už by si brousily zuby tamní instituce dohlížející na bezpečnost v dopravě. Za této situace se ale snadno může stát, že problém začne rezonovat i v Americe. Uvidíme, jak se vše dále vyvine, zatím se podívejte, co Renegade dělá. A dělat by neměl...
Jeep Renegade se na přední staví jak ve verzi 4x2...
...tak i v provedení 4x4. Sice méně, ale i tak příliš
Zdroj: Jalopnik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
Nejčtenější články
- Dacia si dál nechává od elektrifikace odstup, Sandero nebude ani trochu elektrické, dokud nebude muset
28.2.2024 - A hned je bezpečno: Nový skrytý radar „vydělal” během prvních 11 dnů provozu přes 2,5 milionu Kč
28.2.2024 - Britové vyzkoušeli inovovaný Ford Puma ST, který přišel o motor i převodovku. Selhává přesně tam, kde měl excelovat
28.2.2024 - Číňané chystají nový kombík pro Evropu, v poměru dynamiky, prostornosti a ceny by mohl být bezkonkurenční nabídkou
28.2.2024 - Audi se chytilo do pasti svých elektrických plánů, cokoli s některými modely teď udělá, bude to špatně
29.2.2024
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry