Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jediný šéf světoznámé automobilky umí pochválit konkurenci a kupuje si její auta
22.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dokážete si představit, že by šéf BMW chválil auto Mercedesu a jedno si koupil s tím, že je v něčem lepší? Horacio Pagani přesně tohle dělá.
Italská automobilka Pagani o víkendu v Pebble Beach představila svůj nejnovější stroj Zonda HP Barchetta, jež vznikne ve třech kusech. Jeden z nich si nadělil ke svým 60. narozeninám zakladatel značky Horacio Pagani, ostatní zřejmě vyrobí proto, aby si na ten svůj rovnou vydělal. Rozšířil tak svou sbírku, do které ovšem nepatří jen jím vyráběné supersporty, ale také vozy ostatních výrobců. Mluví o nich s respektem a nezdráhá se vychválit jejich dobré stránky.
„Pokud přijde řeč na sportovní automobily, je Porsche považováno za nastavenou laťku. Je to skutečně sportovní automobilka. Ferrari je ikonické, neskutečné, legendární. Ale po technologické stránce je Porsche naprostým vrcholem - o tom není pochyb. Vlastním 918 Spyder. Koupil jsem si ho, protože mám rád vozy Porsche kategorie GT, i když hybridy rád nemám,“ vyznává se z obdivu ke značce ze Zuffenhausenu Pagani.
Že je pro něj přitom Porsche opravdu výjimečnou automobilkou svědčí i fakt, že třeba McLaren P1 nechal být. Vadila mu právě jeho hybridní část, která negativně ovlivnila hmotnost. Pokud by ovšem na palubě nebyly, jeden exemplář by si Horacio pořídil. Už jen proto, že mu učarovala budova McLarenu. „Je to jedna z nejúžasnějších továren, jaké jsem kdy viděl. Byl jsem tam dvakrát.“
Proč si ale tedy pořídil Porsche 918 Spyder, ačkoliv jde taktéž o hybrid, navíc vážící mnohem více než britský stroj? „Protože ho miluju, tečka. Když kupujete taková auta, nejde zrovna o volbu z rozumu. Během finálních testů na Imole jsme Huyaru BC nasadili proti 918. Řekli jsme si: 'Které auto je nastavenou laťkou pro ostatní? Který hypersport posledních let má nejlepší dynamiku?' Všichni jsme souhlasili, že je to 918.“
Z dalších slov Horacia Paganiho je pak zjevné, že v případě McLarenu rozhodla spíše averze k danému modelu než zášť k hybridům. Jinak by se nechystal ke koupi Mercedesu-AMG Project One. „Líbí se mi fakt, že AMG pracuje na voze s technologií F1. Jeden si koupím. Mercedes je při využití této skutečnosti neuvěřitelný a ukazuje to tím, jak vyhrává v F1. Je fantastické, že vyrobí supersport s touto technologií.“
O jaký další vůz hodlá Pagani ještě rozšířit svou sbírku? „Byl jsem prvním v Evropě, kdo si objednal Ford GT. Z mého úhlu pohledu ho stvořil designér s opravdu šikovnýma rukama. Myslím, že je to jeden z nejkrásnějších supersportů za posledních 20 let, jeden z nejoriginálnějších za posledních 20 let. Jen motor je pravděpodobně poněkud malý,“ dále překvapuje muž, jehož značka taktéž nevyrábí zrovna ošklivá auta.
Ve finále pak Horacio zmiňuje ještě Ferrari F12tdf, které je jedním z posledních přírůstků v jeho kolekci a které se o roli každodenního dopravního prostředku dělí s výše zmíněným Porsche 918 Spyder. „Když jsem v něm jel s klientem, začalo zpívat. Znělo jako Whitney Houston, jako Pavarotti. Měl jsem z toho husí kůži, bylo to neuvěřitelné. Když jsem ho vybalil a uviděl logo Ferrari, měl jsem touhu ho políbit.“
Je evidentní, že Horacio je fajnšmekr, která má daleko k typickým šéfům významných automobilek bojujících za nesrovnatelnost produktů své značky za všech okolností, i kdyby zrovna stáli před Pontiacem Aztek. Z Paganiho slov tedy lze vyčíst jistou nevyrovnanost přístupu k hybridním pohonům, to mu ale v záplavě zbylých postojů snadno odpustíme. Však si zkuste vzpomenout na jakéhokoli člověka v jeho pozici, který by takto pozitivně mluvil o konkurenci. Natož aby si od ní cokoli koupil a veřejně s tím jezdil...
Že je Horacio Pagani milovníkem Porsche, o tom svědčí fakt, že vlastní nejen 918 Spyder...
Pořídil si rovněž Ferrari F12tdf...
...vůči McLarenu P1 ale má jistou averzi, přestože jej otestoval
Zdroj: Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 3 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
19.3.2024 - Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
19.3.2024 - Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024 - Ford pořád umí udělat lákavé spalovací auto, nově nabízí 811koňový vůz s tovární zárukou za cenu Superbu TDI
19.3.2024 - Češi ve velkém odmítají tankovat benzin s vyšším podílem etanolu, raději si připlatí za ten bez něj
19.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva