Jediný šéf světoznámé automobilky umí pochválit konkurenci a kupuje si její auta

Dokážete si představit, že by šéf BMW chválil auto Mercedesu a jedno si koupil s tím, že je v něčem lepší? Horacio Pagani přesně tohle dělá.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Jediný šéf světoznámé automobilky umí pochválit konkurenci a kupuje si její auta

22.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Jediný šéf světoznámé automobilky umí pochválit konkurenci a kupuje si její auta

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Dokážete si představit, že by šéf BMW chválil auto Mercedesu a jedno si koupil s tím, že je v něčem lepší? Horacio Pagani přesně tohle dělá.

Italská automobilka Pagani o víkendu v Pebble Beach představila svůj nejnovější stroj Zonda HP Barchetta, jež vznikne ve třech kusech. Jeden z nich si nadělil ke svým 60. narozeninám zakladatel značky Horacio Pagani, ostatní zřejmě vyrobí proto, aby si na ten svůj rovnou vydělal. Rozšířil tak svou sbírku, do které ovšem nepatří jen jím vyráběné supersporty, ale také vozy ostatních výrobců. Mluví o nich s respektem a nezdráhá se vychválit jejich dobré stránky.

„Pokud přijde řeč na sportovní automobily, je Porsche považováno za nastavenou laťku. Je to skutečně sportovní automobilka. Ferrari je ikonické, neskutečné, legendární. Ale po technologické stránce je Porsche naprostým vrcholem - o tom není pochyb. Vlastním 918 Spyder. Koupil jsem si ho, protože mám rád vozy Porsche kategorie GT, i když hybridy rád nemám,“ vyznává se z obdivu ke značce ze Zuffenhausenu Pagani.

Že je pro něj přitom Porsche opravdu výjimečnou automobilkou svědčí i fakt, že třeba McLaren P1 nechal být. Vadila mu právě jeho hybridní část, která negativně ovlivnila hmotnost. Pokud by ovšem na palubě nebyly, jeden exemplář by si Horacio pořídil. Už jen proto, že mu učarovala budova McLarenu. „Je to jedna z nejúžasnějších továren, jaké jsem kdy viděl. Byl jsem tam dvakrát.“

Proč si ale tedy pořídil Porsche 918 Spyder, ačkoliv jde taktéž o hybrid, navíc vážící mnohem více než britský stroj? „Protože ho miluju, tečka. Když kupujete taková auta, nejde zrovna o volbu z rozumu. Během finálních testů na Imole jsme Huyaru BC nasadili proti 918. Řekli jsme si: 'Které auto je nastavenou laťkou pro ostatní? Který hypersport posledních let má nejlepší dynamiku?' Všichni jsme souhlasili, že je to 918.“

Z dalších slov Horacia Paganiho je pak zjevné, že v případě McLarenu rozhodla spíše averze k danému modelu než zášť k hybridům. Jinak by se nechystal ke koupi Mercedesu-AMG Project One. „Líbí se mi fakt, že AMG pracuje na voze s technologií F1. Jeden si koupím. Mercedes je při využití této skutečnosti neuvěřitelný a ukazuje to tím, jak vyhrává v F1. Je fantastické, že vyrobí supersport s touto technologií.“

O jaký další vůz hodlá Pagani ještě rozšířit svou sbírku? „Byl jsem prvním v Evropě, kdo si objednal Ford GT. Z mého úhlu pohledu ho stvořil designér s opravdu šikovnýma rukama. Myslím, že je to jeden z nejkrásnějších supersportů za posledních 20 let, jeden z nejoriginálnějších za posledních 20 let. Jen motor je pravděpodobně poněkud malý,“ dále překvapuje muž, jehož značka taktéž nevyrábí zrovna ošklivá auta.

Ve finále pak Horacio zmiňuje ještě Ferrari F12tdf, které je jedním z posledních přírůstků v jeho kolekci a které se o roli každodenního dopravního prostředku dělí s výše zmíněným Porsche 918 Spyder. „Když jsem v něm jel s klientem, začalo zpívat. Znělo jako Whitney Houston, jako Pavarotti. Měl jsem z toho husí kůži, bylo to neuvěřitelné. Když jsem ho vybalil a uviděl logo Ferrari, měl jsem touhu ho políbit.“

Je evidentní, že Horacio je fajnšmekr, která má daleko k typickým šéfům významných automobilek bojujících za nesrovnatelnost produktů své značky za všech okolností, i kdyby zrovna stáli před Pontiacem Aztek. Z Paganiho slov tedy lze vyčíst jistou nevyrovnanost přístupu k hybridním pohonům, to mu ale v záplavě zbylých postojů snadno odpustíme. Však si zkuste vzpomenout na jakéhokoli člověka v jeho pozici, který by takto pozitivně mluvil o konkurenci. Natož aby si od ní cokoli koupil a veřejně s tím jezdil...


Jediný šéf světoznámé automobilky umí pochválit konkurenci a kupuje si její auta - 1 - Horacio Pagani auta video 08Jediný šéf světoznámé automobilky umí pochválit konkurenci a kupuje si její auta - 2 - Horacio Pagani auta video 06Jediný šéf světoznámé automobilky umí pochválit konkurenci a kupuje si její auta - 3 - Horacio Pagani auta video 07Jediný šéf světoznámé automobilky umí pochválit konkurenci a kupuje si její auta - 4 - Horacio Pagani auta video 09
Že je Horacio Pagani milovníkem Porsche, o tom svědčí fakt, že vlastní nejen 918 Spyder...

Jediný šéf světoznámé automobilky umí pochválit konkurenci a kupuje si její auta - 5 - Horacio Pagani Car Collection 03Jediný šéf světoznámé automobilky umí pochválit konkurenci a kupuje si její auta - 6 - Horacio Pagani Car Collection 04
Jediný šéf světoznámé automobilky umí pochválit konkurenci a kupuje si její auta - 7 - Horacio Pagani Car Collection 05Jediný šéf světoznámé automobilky umí pochválit konkurenci a kupuje si její auta - 8 - Horacio Pagani Car Collection 06
...ale také 911 R...

Jediný šéf světoznámé automobilky umí pochválit konkurenci a kupuje si její auta - 9 - Horacio Pagani auta video 01Jediný šéf světoznámé automobilky umí pochválit konkurenci a kupuje si její auta - 10 - Horacio Pagani auta video 05
...Carreru GT...

Jediný šéf světoznámé automobilky umí pochválit konkurenci a kupuje si její auta - 11 - Horacio Pagani auta video 10Jediný šéf světoznámé automobilky umí pochválit konkurenci a kupuje si její auta - 12 - Horacio Pagani auta video 12
...či Cayman GT4

Jediný šéf světoznámé automobilky umí pochválit konkurenci a kupuje si její auta - 13 - Horacio Pagani Car Collection 08Jediný šéf světoznámé automobilky umí pochválit konkurenci a kupuje si její auta - 14 - Horacio Pagani Car Collection 09
Pořídil si rovněž Ferrari F12tdf...

Jediný šéf světoznámé automobilky umí pochválit konkurenci a kupuje si její auta - 15 - Horacio Pagani Car Collection 10
...vůči McLarenu P1 ale má jistou averzi, přestože jej otestoval

Zdroj: Automobile

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.