Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jediný šéf světoznámé automobilky umí pochválit konkurenci a kupuje si její auta
22.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dokážete si představit, že by šéf BMW chválil auto Mercedesu a jedno si koupil s tím, že je v něčem lepší? Horacio Pagani přesně tohle dělá.
Italská automobilka Pagani o víkendu v Pebble Beach představila svůj nejnovější stroj Zonda HP Barchetta, jež vznikne ve třech kusech. Jeden z nich si nadělil ke svým 60. narozeninám zakladatel značky Horacio Pagani, ostatní zřejmě vyrobí proto, aby si na ten svůj rovnou vydělal. Rozšířil tak svou sbírku, do které ovšem nepatří jen jím vyráběné supersporty, ale také vozy ostatních výrobců. Mluví o nich s respektem a nezdráhá se vychválit jejich dobré stránky.
„Pokud přijde řeč na sportovní automobily, je Porsche považováno za nastavenou laťku. Je to skutečně sportovní automobilka. Ferrari je ikonické, neskutečné, legendární. Ale po technologické stránce je Porsche naprostým vrcholem - o tom není pochyb. Vlastním 918 Spyder. Koupil jsem si ho, protože mám rád vozy Porsche kategorie GT, i když hybridy rád nemám,“ vyznává se z obdivu ke značce ze Zuffenhausenu Pagani.
Že je pro něj přitom Porsche opravdu výjimečnou automobilkou svědčí i fakt, že třeba McLaren P1 nechal být. Vadila mu právě jeho hybridní část, která negativně ovlivnila hmotnost. Pokud by ovšem na palubě nebyly, jeden exemplář by si Horacio pořídil. Už jen proto, že mu učarovala budova McLarenu. „Je to jedna z nejúžasnějších továren, jaké jsem kdy viděl. Byl jsem tam dvakrát.“
Proč si ale tedy pořídil Porsche 918 Spyder, ačkoliv jde taktéž o hybrid, navíc vážící mnohem více než britský stroj? „Protože ho miluju, tečka. Když kupujete taková auta, nejde zrovna o volbu z rozumu. Během finálních testů na Imole jsme Huyaru BC nasadili proti 918. Řekli jsme si: 'Které auto je nastavenou laťkou pro ostatní? Který hypersport posledních let má nejlepší dynamiku?' Všichni jsme souhlasili, že je to 918.“
Z dalších slov Horacia Paganiho je pak zjevné, že v případě McLarenu rozhodla spíše averze k danému modelu než zášť k hybridům. Jinak by se nechystal ke koupi Mercedesu-AMG Project One. „Líbí se mi fakt, že AMG pracuje na voze s technologií F1. Jeden si koupím. Mercedes je při využití této skutečnosti neuvěřitelný a ukazuje to tím, jak vyhrává v F1. Je fantastické, že vyrobí supersport s touto technologií.“
O jaký další vůz hodlá Pagani ještě rozšířit svou sbírku? „Byl jsem prvním v Evropě, kdo si objednal Ford GT. Z mého úhlu pohledu ho stvořil designér s opravdu šikovnýma rukama. Myslím, že je to jeden z nejkrásnějších supersportů za posledních 20 let, jeden z nejoriginálnějších za posledních 20 let. Jen motor je pravděpodobně poněkud malý,“ dále překvapuje muž, jehož značka taktéž nevyrábí zrovna ošklivá auta.
Ve finále pak Horacio zmiňuje ještě Ferrari F12tdf, které je jedním z posledních přírůstků v jeho kolekci a které se o roli každodenního dopravního prostředku dělí s výše zmíněným Porsche 918 Spyder. „Když jsem v něm jel s klientem, začalo zpívat. Znělo jako Whitney Houston, jako Pavarotti. Měl jsem z toho husí kůži, bylo to neuvěřitelné. Když jsem ho vybalil a uviděl logo Ferrari, měl jsem touhu ho políbit.“
Je evidentní, že Horacio je fajnšmekr, která má daleko k typickým šéfům významných automobilek bojujících za nesrovnatelnost produktů své značky za všech okolností, i kdyby zrovna stáli před Pontiacem Aztek. Z Paganiho slov tedy lze vyčíst jistou nevyrovnanost přístupu k hybridním pohonům, to mu ale v záplavě zbylých postojů snadno odpustíme. Však si zkuste vzpomenout na jakéhokoli člověka v jeho pozici, který by takto pozitivně mluvil o konkurenci. Natož aby si od ní cokoli koupil a veřejně s tím jezdil...
Že je Horacio Pagani milovníkem Porsche, o tom svědčí fakt, že vlastní nejen 918 Spyder...
Pořídil si rovněž Ferrari F12tdf...
...vůči McLarenu P1 ale má jistou averzi, přestože jej otestoval
Zdroj: Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejčtenější články
- Aston Martin vrátil do kabin svých aut tlačítka. Pozoruhodnou cestou zjistil, jak moc lidem vadí je nemít
27.3.2024 - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
27.3.2024 - Zbytečný a takřka neprodejný: Klon Škody Enyaq s logem Fordu neřeší vůbec nic, přesto se začíná prodávat v Česku
27.3.2024 - Číňané začali prodávat své nové luxusní monstrum. Nabušené SUV větší než Kodiaq stojí jen 413 tisíc Kč
27.3.2024 - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 00:49 - Lachende Bestien
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis