Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jeremy Clarkson řekl, proč z Grand Tour zmizely celebrity a nikdy se do ní nevrátí
11.2.2019 | Petr Prokopec
Po dva roky to byla standardní součást pořadu, která si užila tu více, tu méně slávy. Teď je po ní veta a sám Jeremy Clarkson odhalil, proč tomu tak je a nic se na tom nezmění.
Již tuto neděli 17. února se na televizní obrazovky vrátí britský Top Gear, který bude vůbec naposledy uvádět Matt LeBlanc alias legendární Joey ze seriálu Přátelé. Ten show opouští hlavně z rodinných důvodů, spolu s ním byl ale odejit i Rory Reid. Jako jediný zůstává Chris Harris a neměl by se měnit ani formát pořadu. Kromě seriózně i zábavně pojatých testů bychom se tedy znovu měli dočkat i celebrit, jež zasedají na kanape ve studiu i za volant dostupného, ale rychlého vozu, jímž byla naposledy Toyota GT 86.
V podobném duchu se odvíjela i The Grand Tour, tedy konkurenční show, kterou stvořil Jeremy Clarkson s Richardem Hammondem a Jamesem Mayem. Jelikož však tato trojice měla neustále za zády právníky BBC, musela přistoupit k menším úpravám. Namísto Stiga tak dorazil Američan, místo rozhovoru s celebritami tu pak byla jejich „vybíjená“. To byl segment, ve kterém Clarkson a spol. sice očekávali hvězdného hosta, tomu se však během cesty do zeleného stanu stala nějaká fatální nehoda.
Tato část americko-britské show byla sice zpočátku zábavná, nicméně velmi rychle se okoukala. Z toho důvodu došlo u druhé série ke změnám, zaveden byl segment zvaný Celebrity Face-Off. V jeho rámci dvojice známých lidí nejdříve soupeřila v Jaguaru F-Type na rallyovém okruhu o to, kdo bude rychlejší, pak si ještě aktéři přišli popovídat do stanu. Ovšem i tato část pořadu měla nakonec poměrně jepičí život, třetí série se již musí obejít bez celebrit.
Proč tomu tak je? Inu, důvod je prostý, jak ostatně vysvětlil Clarkson, který zavzpomínal na před-amazonské období. „Před mnoha lety to byla britská show, která byla vysílána primárně ve Velké Británii. Poté se ovšem stala mezinárodní a stále je velmi mezinárodní - daleko více nás totiž znají v Itálii nebo v Číně než v naší vlasti, což je podivné.“ Právě globální popularita ale nakonec Jezzu vedla k tomu, aby si s hvězdným segmentem hrál tak dlouho, až jej úplně vypustil.
„Najednou totiž nedávalo smysl, abychom přivítali Howarda z reklamy na Halifax, když v takové Uruguayi nemají ani ponětí, kdo to Howard je. Bylo tedy nelogické, abychom trvali na hostovi, a proto je tento segment minulostí - i když nevím, zda to přivítáte,“ dodal dále Clarkson. Přiznal, že toto rozhodnutí nakonec natáčení zjednodušilo, neboť se již nemusel rozptylovat hledáním celebrity, kterou by znal celý svět. A samotným interview vůbec.
„Moje myšlenky neustále narušoval fakt, že je třeba udělat interview. Když děláte talk show, není to problém, je to součást její náplně. Nicméně já byl kvůli tomu v jednom kole, neboť jsem se musel pokusit udělat Jamese zajímavého, což je vždycky záludné, a potom tu byl Hammond, který je zkrátka Hammond. Dále je tu publikum, se kterým je třeba komunikovat... a poté mi ještě zbývala naše vlastní talk show. Bylo toho zkrátka opravdu hodně.“
Celebrity jsou tedy definitivně mimo, ostatně v rámci čtvrté série se bude vůbec poprvé od roku 2002, kdy došlo ke znovuzrození Top Gearu, radikálně měnit formát, dle kterého celá trojice jede. Nedojde jen na zrušení hvězdných hostů, mimo jsou veškeré studiové segmenty a děj každé epizody se bude soustředit jen na epický výlet. Data Amazonu naznačila, že diváci v maximální možné míře touží právě po nich.
Clarkson, Hammond a May však tuto změnu jistě přivítají, i z toho důvodu, že se budou moci daleko více věnovat rodinám. Navíc samotné výlety budou ještě epičtější, neboť jak Jezza dodává, vždy je prý „jednodušší vrazit peníze a čas do filmů než do hostů“. Zdá se tedy, že během čtvrté série nás trojice skutečně ohromí. Jen si na to budeme muset počkat možná déle než rok.
Celebrity se v The Grand Tour příliš neohřáli, jejich vzájemné poměřování sil za volantem Jaguaru F-Type již nebylo v rámci třetí série obnoveno
Zdroj: Digital Spy
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 5 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Šéf Bosche si najednou myslí, že za pár let budou elektromobily kupovat skoro všichni, ještě před měsícem o tom pochyboval
před 3 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 4 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 5 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 6 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 18:40 - Brus
- Onboard videa 04.25. 18:32 - mattonecz
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB