Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jeremy Clarkson řekl, proč z Grand Tour zmizely celebrity a nikdy se do ní nevrátí
11.2.2019 | Petr Prokopec
Po dva roky to byla standardní součást pořadu, která si užila tu více, tu méně slávy. Teď je po ní veta a sám Jeremy Clarkson odhalil, proč tomu tak je a nic se na tom nezmění.
Již tuto neděli 17. února se na televizní obrazovky vrátí britský Top Gear, který bude vůbec naposledy uvádět Matt LeBlanc alias legendární Joey ze seriálu Přátelé. Ten show opouští hlavně z rodinných důvodů, spolu s ním byl ale odejit i Rory Reid. Jako jediný zůstává Chris Harris a neměl by se měnit ani formát pořadu. Kromě seriózně i zábavně pojatých testů bychom se tedy znovu měli dočkat i celebrit, jež zasedají na kanape ve studiu i za volant dostupného, ale rychlého vozu, jímž byla naposledy Toyota GT 86.
V podobném duchu se odvíjela i The Grand Tour, tedy konkurenční show, kterou stvořil Jeremy Clarkson s Richardem Hammondem a Jamesem Mayem. Jelikož však tato trojice měla neustále za zády právníky BBC, musela přistoupit k menším úpravám. Namísto Stiga tak dorazil Američan, místo rozhovoru s celebritami tu pak byla jejich „vybíjená“. To byl segment, ve kterém Clarkson a spol. sice očekávali hvězdného hosta, tomu se však během cesty do zeleného stanu stala nějaká fatální nehoda.
Tato část americko-britské show byla sice zpočátku zábavná, nicméně velmi rychle se okoukala. Z toho důvodu došlo u druhé série ke změnám, zaveden byl segment zvaný Celebrity Face-Off. V jeho rámci dvojice známých lidí nejdříve soupeřila v Jaguaru F-Type na rallyovém okruhu o to, kdo bude rychlejší, pak si ještě aktéři přišli popovídat do stanu. Ovšem i tato část pořadu měla nakonec poměrně jepičí život, třetí série se již musí obejít bez celebrit.
Proč tomu tak je? Inu, důvod je prostý, jak ostatně vysvětlil Clarkson, který zavzpomínal na před-amazonské období. „Před mnoha lety to byla britská show, která byla vysílána primárně ve Velké Británii. Poté se ovšem stala mezinárodní a stále je velmi mezinárodní - daleko více nás totiž znají v Itálii nebo v Číně než v naší vlasti, což je podivné.“ Právě globální popularita ale nakonec Jezzu vedla k tomu, aby si s hvězdným segmentem hrál tak dlouho, až jej úplně vypustil.
„Najednou totiž nedávalo smysl, abychom přivítali Howarda z reklamy na Halifax, když v takové Uruguayi nemají ani ponětí, kdo to Howard je. Bylo tedy nelogické, abychom trvali na hostovi, a proto je tento segment minulostí - i když nevím, zda to přivítáte,“ dodal dále Clarkson. Přiznal, že toto rozhodnutí nakonec natáčení zjednodušilo, neboť se již nemusel rozptylovat hledáním celebrity, kterou by znal celý svět. A samotným interview vůbec.
„Moje myšlenky neustále narušoval fakt, že je třeba udělat interview. Když děláte talk show, není to problém, je to součást její náplně. Nicméně já byl kvůli tomu v jednom kole, neboť jsem se musel pokusit udělat Jamese zajímavého, což je vždycky záludné, a potom tu byl Hammond, který je zkrátka Hammond. Dále je tu publikum, se kterým je třeba komunikovat... a poté mi ještě zbývala naše vlastní talk show. Bylo toho zkrátka opravdu hodně.“
Celebrity jsou tedy definitivně mimo, ostatně v rámci čtvrté série se bude vůbec poprvé od roku 2002, kdy došlo ke znovuzrození Top Gearu, radikálně měnit formát, dle kterého celá trojice jede. Nedojde jen na zrušení hvězdných hostů, mimo jsou veškeré studiové segmenty a děj každé epizody se bude soustředit jen na epický výlet. Data Amazonu naznačila, že diváci v maximální možné míře touží právě po nich.
Clarkson, Hammond a May však tuto změnu jistě přivítají, i z toho důvodu, že se budou moci daleko více věnovat rodinám. Navíc samotné výlety budou ještě epičtější, neboť jak Jezza dodává, vždy je prý „jednodušší vrazit peníze a čas do filmů než do hostů“. Zdá se tedy, že během čtvrté série nás trojice skutečně ohromí. Jen si na to budeme muset počkat možná déle než rok.
Celebrity se v The Grand Tour příliš neohřáli, jejich vzájemné poměřování sil za volantem Jaguaru F-Type již nebylo v rámci třetí série obnoveno
Zdroj: Digital Spy
Bleskovky
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před hodinou - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera
Nejnovější články
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před hodinou - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před 2 hodinami - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
před 3 hodinami - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
před 4 hodinami - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva