Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jeremy Clarkson vybral nejhorší auta roku 2018, servítky si opět nebral
30.12.2018 | Petr Miler
Jeho vydavatel s nadsázkou říká, že od výrobců těchto vozů nemůže Jeremy Clarkson letos čekat žádná Vánoční přání. Už pro často ostrá vyjádření na jejich adresu na tom nejspíš něco bude.
I když se Jeremy Clarkson zapsal do paměti většiny lidí jako hvězda rozličných televizních pořadů, stále je to v prvé řadě novinář, který začínal tím, čím všichni ostatní - psaním. Na rozdíl od některých jiných autorů navíc na psaní nikdy nezanevřel a sám s oblibou říká, že dobré televizní vystoupení je pořád v první řadě dobře zpracovaný text, který je akorát specifickým způsobem předestřen publiku.
Nejde tu ale jen o to, že si Clarkson dál převážně sám vymýšlí, co na obrazovkách říká, pořád se věnuje i samotnému psaní. Vedle své prvořadé práce pro televizní The Grand Tour a další show nadále testuje auta pro The Sunday Times, kde - na rozdíl od televize orientované vesměs na výjimečnější vozy - přichází do styku i se spoustou více či méně obyčejných aut. A právě na základě těchto zkušeností pravidelně vybírá nejhorší vozy, se kterými se v poslední době, typicky za poslední rok setkal.
Letošek není výjimkou, a tak vám podobně jako v minulosti můžeme přiblížit výběr nových vozů, kterým bude podle Jeremyho Clarksona lepší vyhnout se obloukem. Servítky si tradičně nebere, možná ale přece jen zmírnil - nejhorších aut je letos „jen” pět a žádný nedostal horší hodnocení než dvě hvězdy z pěti. Dříve došlo i na absolutní nulu...
Nejhorší auta roku 2018 podle Jeremyho Clarksona
1. Abarth 695 Rivale
Možná se budete divit, ale stárnoucí Fiat 500 se v minulosti dočkal od Jezzy řady pozitivních hodnocení, a tak Italové jistě čekali příznivý verdikt i v případě nejnovějšího speciálu Abarth 695 Rivale. U ostré pětistovky vizuálně upravené ve stylu luxusních jachet se toho ale nedočkali. Uskákaná jízda, nepříjemná pozice za volantem a rozviklaný podvozek znamenaly bídné hodnocení. A Clarksonovi neučaroval ani onen styling po vzoru jachet značky Riva.
Clarksonovo hodnocení: ★★☆☆☆
Nezapomenutelná citace z testu: Otevřená 695 je nejistá ve vysokých rychlostech, je uskákaná a těžce se řídí. Tedy pokud nejste zvyklí nosit tanga.
2. Audi Q8
SUV mají u Clarksona tendenci spadat do jedné ze dvou kategorií: mezi ta, která miluje, jako jsou Range Rovery a Alfa Romeo Stelvio, a ta, která nenávidí. Což jsou v podstatě všechna ostatní. Jak už asi tušíte, Q8 pevně zapadla do druhé kategorie, třebaže Clarkson uznává jeho „extrémně chytrou” techniku.
Clarksonovo hodnocení: ★★☆☆☆
Nezapomenutelná citace z testu: Je to soupeř příšerného BMW X6. A to znamená, že jde o auto pro šílené lidi.
3. Dacia Duster
Další pozice a další SUV, i když v tomto případě je otázkou, jak moc velkou roli v jeho pohledu tady hrálo právě to. Clarkson na rozdíl od Jamese Maye Dacie neadoruje a celý jeho test Dusteru jsme vám přiblížili dříve. Jeremy C. nemohl vystát ošklivost auta či jeho slabý motor. A zjištění, že zlaté lakování posílá jeho cenu až za hranici 15 tisíc liber (asi 428 tisíc Kč) jej jen utvrdilo v jeho pohledu.
Clarksonovo hodnocení: ★★☆☆☆
Nezapomenutelná citace z testu: Nikdo nikdy tedy nebude řídit Duster jemně. Nebo tiše. Nebo bez toho, aby důstojnost řidiče zůstala nedotčena.
4. Mini 1499 GT
Ani speciální verze dalšího retro-modelu, tentokrát dokonce britské výroby, nebyla Clarksonovi dost dobrá. Její nálepky připomínající slavnou verzi původního Mini ještě prošly, ale tuhé zavěšení bylo problém. Hlavně proto, že dávalo tušit jízdní výkony, kterým se auto ve skutečnosti nebylo schopno ani přiblížit.
Clarksonovo hodnocení: ★★☆☆☆
Nezapomenutelná citace z testu: Je těžké najít správné slovo. Ale „odporné” je dostatečně blízko.
5. Volvo V60
Jakkoli nejnovější kombík Volva dostal spoustu pozitivních bodů za svůj styl, prostornost a praktičnost, všechno dobré bylo podkopáno jízdou s ním. Pro Clarksona byl neakceptovatelný mimo jiné dieselový motor, který označil za „tristní”. Zajímavé je, že pro rok 2019 Volvo vůbec neplánuje ve Velké Británii nabízet své modely s jiným než benzinovým nebo hybridním pohonem. „Náhoda?*” ptá se jeho vydavatel
Clarksonovo hodnocení: ★★☆☆☆
Nezapomenutelná citace z testu: Nic neříká, že vás sexuální život je mrtvý tak moc, jako Volvo zaparkované před domem.
* - téměř jistě
Zdroj: The Sunday Times Driving
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 11 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 4 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před 5 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 7 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 8 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva