Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jeremy Clarkson vybral nejlepší auto roku 2018. Nic normálního vážně nečekejte
16.10.2018 | Mirek Mazal
V podobných anketách obvykle vítězí vozy schopné oslovit relativně široké publikum, Clarkson si ale ve své vlastní „anketě” s podobnými aspekty hlavu nedělá. A tak vybral skutečný extrém.
Jeremy Clarkson je jednoznačně nejznámějším automobilovým novinářem současnosti. Jeho sláva dalece přesahuje komunitu nadšenců a zvláště v domovské Británii platí za velkou celebritu. U nás je znám především jako nejviditelnější člen moderátorské trojice pořadů Top Gear a The Grand Tour, když se ale nenatáčí další epizoda televizní relace, rozdává svá moudra na stránkách deníků The Sunday Times a The Sun. Právě tato dvě média mají za sebou udělení ceny Auto roku 2018, které má jako hlavní porotce pod palcem právě Clarkson.
Hlavní cenu si letos převzal Maurizio Reggiani, šéf výzkumu a vývoje společnosti Lamborghini. Jméno italského technika napovídá, že pohár putoval na sever apeninského poloostrova, nikoliv do Anglie nebo Německa, kde sídlí jinak asi nejoblíbenější automobilky prostořekého moderátora.
Plaketa s Clarksonovým podpisem tak bude viset v sídle Lamborghini za jeden z jeho nejostřejších modelů. „Jedná se o vůz, který okouzlil více než jakýkoli jiný. Dostanete se za jeho volant a nevíte, co to vrní za hlavou, ale je vám jasné, že to je dobrá věc. Je tu něco navíc, ale není to rychlost ani vzhled. V posledních dvanácti měsících bylo jediné auto, ve kterém jsem měl takové pocity, a to je Lamborghini Huracán Perormante,“ řekl Clarkson na adresu výherce ankety.
Extrémní Huracán byl představen na autosalonu v Ženevě v roce 2017, o rok později se objevil i ve verzi Spyder. Oba disponují aktivní aerodynamikou nazvanou Aerodinamica Lamborghini Attiva, přítlak vozu ve srovnání se standardním provedením se navyšuje až o nemalých 750 procent. Dále se obě verze vyznačují charakteristickým pohonem všech kol, překalibrovaným stabilizačním systémem ESC, zdokonaleným zavěšením kol, citlivějším řízením a zejména atmosférickým desetiválcem o objemu 5,2 litru, který točí až 8 750 otáček za minutu.
Býk se dokáže rozvášnit na rychlost až 325 km/h, nedělá mu žádný problém zapřáhnout do práce všech 640 koní (471 kW) před zadní nápravou. To se pak za zády posádky dějí věci, o kterých Clarkson básnil a přitom je nedokázal přesně popsat. Svého času se postaraly o rekord Severní smyčky Nürburgringu - od té doby sice pokořený, dodnes však zcela mimořádný zápis.
Jeremy Clarkson vybral nejlepší automobil letošního roku
Stalo se jím Lamborghini Huracán Perormante, extrémní verze Huracánu
Bleskovky
- 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera - Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024
Nejčtenější články
- My jsme vám to říkali: Japonci se mohou jen smát evropským a americkým automobilkám, jak si vylamují zuby na elektromobilech
26.2.2024 - 50 let starý, i u nás dobře známý sovětský offroad zesměšnil v přímém srovnání moderního amerického soupeře
26.2.2024 (398) - Hyundai po „násilném” zaříznutí ostrých spalovacích modelů pro EU zkouší Evropany uspokojit lacinou náhražkou
26.2.2024 - Téměř žádný elektromobil. Leasingová firma odhalila data o nejpopulárnějších služebních autech v Německu
26.2.2024 - Šéf Fiatu odhalil novinky značky pro nejbližší roky, je to jedna větší bizarnost než druhá
26.2.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 10:45 - Truck Daškam
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 09:14 - jerry
- BMW Divize 03.28. 08:41 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova
- Onboard videa 03.28. 02:40 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 03.27. 16:46 - pavproch
- Samosvorné diferenciály pro BMW 03.27. 12:37 - Předseda