Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jezděte jako KGB. K mání je zánovní Volha GAZ-24, na tachu má jen 11 tisíc km
3.2.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+140 foto) Tahle Volha má za sebou jen asi 11 tisíc km a je po částečné renovaci. A může být vaše, pokud tedy překousnete dosti tučnou cenu.
Auta značky Volha máme spojená zejména s komunistickým režimem. A právem. Ačkoli za minulého režimu nebylo těžké narazit na vozy sloužící jako taxíky, tento „sovětský Mercedes” nacházel své typické uživatele spíše mezi představiteli komunistické strany či tehdejší vládní moci. Jak už jsme ale několikrát konstatovali, auta samotná nemohou za to, kdo je v tu či onu chvíli používal a zrovna Volha je zajímavým vozem i sama o sobě.
Ačkoli její technická podstata je z dnešního pohledu předpotopní, Volha alias GAZ-24 se i díky tomu vyznačovala mimořádným komfortem. Ti, kdo ji okusili, obvykle dodnes vzpomínají na jízdu jako v bavlnce danou odpružením podvozku a na svou dobu a místo vzniku šlo také interiér Volhy označit za luxusní.
Tento stroj má do dnešních dnů své fanoušky, nejen oni ale mohou být unešeni strojem, který vám představíme v dnešním článku. Zaujmout může i ty, kteří se ze svobody nabyté už před více než čtvrtstoletím radují třeba i tak, že si užívají věcí, jež byly za komunismu určeny jen těm rovnějším mezi rovnými. A ve Volze můžete zažít i pocity agentů někdejší KGB, do jejichž „výzbroje” Volhy tak nějak přirozeně patřily.
Většina z nich už dávno skončila v propadlišti dějin. Auto, na které se díváte, je ale jako nové a vlastně není ani tak staré časově. Ačkoli se GAZ-24 vyráběl už od roku 1967 a formálně byl představen na 100 let výročí Leninova narození, stroj na obrázcích je z roku 1990. A je vážně v naprosto dokonalém stavu. Ujel jen 11 076 km a aby toho nebylo málo, prošel i částečnou renovací.
Při ní byly rozebrány nápravy, opotřebené díly vyměněny nebo zrenovovány, motor s převodovkou byly vymontovány a dostalo se jim řádného servisu a vůz byl zespodu ošetřen proti korozi. Světle šedomodrý lak je původní, byl jen obnoven, vůz nebyl lakován znovu. Co ale je nové, je pochromování poklic na kolech a také dalších chromovaných dílů. Nová jsou také světla nebo těsnění. A také pneumatiky, které ale jsou radiálky dle původní specifikace.
Tenhle vůz je údajně o to vzácnější, že má luxusnější interiér z verze GAZ-3102. Palubní deska je měkčená, čalounění je z veluru a koženky a vůz byl z továrny dodán bez rádia, třebaže kabeláž a reproduktory tu jsou. Po stránce pohonného ústrojí tu ale nic moc speciálního není, pod kapotou je 2,4litrový čtyřválec o 101 koních výkonu, který přenáší čtyřstupňová manuální převodovka na zadní kola. Při hmotnosti přes 1 400 kg nečekejte žádný uragán, na maximální rychlost 150 km/h ale tento výkon vydá.
Ona částečná renovace údajně zabrala 1 000 hodin práce a vůz je teď prý v lepším stavu, než v jakém vyjel z továrny. Její výsledek si můžete prohlédnout na hromadě fotek níže. Je-li člověk sběratel, může to být zajímavá koupě - nebo i chcete-li s tímto vozem normálně jezdit. Problém by to být neměl, je-li jako nový.
Co může zarazit, je cena - tahle věc stojí 1,07 milionu korun. A je potřeba si pro ni dojet do Estonska. Ale víte jak to chodí - když ji milujete... Podívejte se na fotky, je to krasavice svého druhu.
Tato krásná Volha může být vaše
Zdroj: Mobile.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejčtenější články
- Tesla Cybertruck zkusila přebrodit docela normální potok, asi metr za ním se začala rozpadat
20.3.2024 - Putinova limuzína dostala facelift, poprvé se ukáže světu při inauguraci staronového ruského prezidenta
20.3.2024 - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
20.3.2024 - Šéf Audi neví, kde mu hlava stojí. Po přehodnocení elektrických plánů znovu říká něco jiného, je ale připraven to zase změnit
20.3.2024 - Ani Lancia nečeká, že by s elektrickým Ypsilonem uspěla, rychle vytáhla o stovky tisíc levnější spalovací verzi
20.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch