Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jsou tohle nejlepší kryty plechových kol? Patří Škodě, u nás se s nimi ale neprodává
29.4.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Ideálními koly jsou jistě ta z lehkých slitin, ani „plecháče” ale nemusí vypadat marně, pokud mají pěkné kryty. Vidíme zde ty nejpovedenější?
Jsou to vlastně hned dvě dilemata. Prvním je, zda autu dopřát kola z lehkých slitin nebo zda jej nechat na ocelových discích. Že je první řešení obecně lepší, netřeba zdůrazňovat, má ale i své stinné stránky - jednak jsou taková kola (pakliže mají být kvalitní) o něco dražší, nákladnější je i péče o ně (třeba dražší závaží při vyvažování ) a bylo by naivní si myslet, že jsou nezničitelná. Jednak jim do značné míry nevratně může ublížit trocha neopatrnosti a pak je tu zima se svými agresivními posypy, které jsou s to zdevastovat i zánovní kola renomovaných výrobců. Obojí u „plecháčů” buď nehrozí a nebo vám na tom nebude záležet.
Právě pro některý či některé z těchto důvodů volí část řidičů přinejmenším na zimu raději ocelová, obvykle černě lakovaná kola, která sama o sobě pobrala krásy jen o málo více než Fiat Multipla. Dát lesk lze i jim, kryty neboli okrasnými poklicemi, jenže tady přichází dilema druhé - jakými?
Není to jen věc vkusu, existují v zásadě dva typy. První, které se tváří, jako by byly koly z lehkých slitin a druhé, které se snaží být prostě elegantními kryty. Obvykle u nás na plné čáře vyhrávají ty druhé, neboť první si prostě hrají na něco, čím nejsou a je to faleš, která praskne na první pohled. Přesto nás zaujaly kryty, které jsou sice kombinací obojího, blíže ale mají k tomu prvnímu. A nejsou vůbec nezajímavé, máme tendenci zařadit je k tomu nejlepšímu, co jsme kdy na tomto poli viděli.
Patří Škodě Kodiaq, což vás zřejmě zarazí - u nás má tento model už v základu kola z lehkých slitin. Není tomu tak všude a kdysi jsme vám už ukazovali ten nejzákladnější základ nachytaný při testech. Prodává se kupodivu třeba v Německu, kde v základním provedení nedostanete ani automat, ani 4x4, ani ta kola z lehkých slitin. Dostanete „plecháče”, a to přesně ty, které jsme mohli vidět na onom testovacím kusu. Za jízdy si je ale pořádně prohlédnout dost dobře nešlo, teď se můžeme podívat fotky, které je naopak zachycují skvěle. A máme tendenci říci, že se nám i líbí.
Pochopitelně, ideál je jinde, ale podívejte se na první fotku - chvíli budete váhat, jestli vůbec jde o kryty. Prozradí je jasně až absence otvorů pro šrouby, která by vedla jedině k jedné centrální matici, kterou Kodiaq pochopitelně nemá. Bližší zkoumání pochopitelně jasně prozradí ocelové kolo s krytem, ale přesto - kryty vypadají velmi plasticky, kola se s nimi zdají být docela velká (také mají 17", to není úplně málo) a díry v „plecháčích” si přesně rozumí s otvory mezi „paprsky”.
Nemáme s takovými kryty problém, vy? Říkají si Borneo a určitě vám je Škoda prodá i u nás, jen ne k novému Kodiaqu. Podívejte se na ně a pokud byste věděli o nějakých zajímavějších, podělte se v diskuzi.
Mimochodem, tento Kodiaq je opravdu úplný německý základ a podívat se na něj můžete i zevnitř. V Německu stojí běžně 25 490 Eur, asi 684 000 Kč. Tento konkrétní kus může být váš hned, ale protože „Kouďák” je žádané zboží, ani tady se sleva nedává - stojí 25 990 Eur, tedy skoro 700 tisíc Kč. Za základní německé provedení ještě o citelně „základnější” než to české to je docela dost peněz...
Škoda Kodiaq v německém základu honosně nevypadá, zrovna kryty ocelových kol ji ale ostudu nedělají
Zdroj: stojí Mobile.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
dnes - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- VW odpískal obytnou verzi elektrické dodávky kvůli její nepoužitelnosti, stejně nesmyslná výkonná verze je ale venku
23.3.2024 - Diesely nejsou mrtvé, říká Toyota. V prodeji budou ještě dekády, bojovat za ně začala i Škoda
24.3.2024 - Neobyčejně levně je k mání světově unikátní BMW 3 legendární generace E46, ani toho moc nenajelo
24.3.2024 - „Velká lež” a „podvod na přírodu”. Profesor techniky ve Vídni říká, že nařizování elektromobilů jde proti veškerému rozumu
24.3.2024 - VW potvrdil konec dalších dvou populárních modelů. Zájem o ně je přitom dál, jsou dopředu vyprodané
24.3.2024
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 19:06 - M.Z.
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 11:21 - Stepan
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999
- Onboard videa 04.21. 20:06 - brnenska.odchytova