Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K čemu je tento otvor u Civicu Type-R? Nechladí, nenasává a přesto funguje
15.6.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Příď nového Civicu Type-R má spoustu otvorů. Některé jsou jen naznačené, jiné párové a nebo centrální. A pak je tu jeden skutečný, co se běžně nevídá.
Nová Honda Civic Type-R teprve před pár dny odhalila kompletní detaily o technice, světu se ale poprvé ukázala už před několika měsíci. Od té doby jsme mohli nevěřícně hledět na její skoro mimozemskou příď a zkoumat, k čemu slouží ohromný počet nasávacích otvorů, které na ní jsou.
Značná část je falešná a při bližším zkoumání se ukáže, že otvory jsou zaslepené černým plastem s jen naznačenou mřížkou. Část je jich funkční a možná i bez popisu, který vám za malou chvíli nabídneme, byste uhodli, k čemu slouží. Pak jsou tu ale ještě otvory okolo mlhovek, které se na první pohled zdají být též falešné, je tomu tomu tak ale jen na levé straně vozu. Na té pravé je skutečný otvor a jen stěží byste uhodli, k čemu slouží. Pojďme se ale postupně podívat na všechny funkční otvory, které na přídi nového „CTR” najdeme.
Devět otvorů s obvyklým posláním...
Podíváme-li se na příď Civicu Type-R pěkně odshora, naše oči nejprve ustrnou na centrálním nasávací otvoru v horní části kapoty motoru (1). Neslouží k nasávání vzduchu do motoru, ani k chlazení jeho samotného či turba, přesto není falešný. Podle Hondy slouží k „celkovému ochlazení motorového prostoru”. Někdo říká, že je to nesmysl a že si to vymysleli designéři, ale zde by falešný snad otvor neprošel. Ovšem, jsou auta, která se nepřehřívají, ale pod kapotou mají opravdu horko a nějaké takovéto chlazení by jim neškodilo, takže zůstaňme u vyjádření automobilky.
Nízká, podlouhlá škvíry mezi červeným kouskem plastu u kapoty a černým plastem s logem Honda (2) je sání motoru, tudy proudí čerstvý vzduch do válců. To je tak řešené vcelku elegantně a skoro nepatrně.
Dva otvory mezi pod logem a vnitřními okraji světel (3 a 4) jsou zase přístupy chladicího vzduchu k chladiči - jak vidno, ani vysoce výkonný Type-R nemusí používat celý prostor masky chladiče, aby uchladil svůj motor.
Další, největší otvor je pod značkou (5) a slouží mezichladiči stlačeného vzduchu. Pod mlhovkami, těsně nad lízátkem (6 a 7), jsou tenké vstupy vzduchu pro chlazení brzd a po stranách vedle mlhovek jsou otvory (8 a 9), které vedou vzduch do předních podběhů a snižují tam turbulence.
Možná byste při pohledu na vůz zepředu hádali, že horní otvor slouží mezichladiči a všechny dolní chladiči, možná byste poslední dvě „díry” přiřadili chlazení brzd, ale to jsou jen drobné odchylky, tyto otvory by zkrátka zasvěcený člověk přibližně rozeznal a pojmenoval. Pak je tu ale ještě jeden.
Pro náruživé fanoušky CTR nabízíme pohledy na jednotlivé otvory i v detailu - všechny vypadají skutečně
...a k tomu jeden opravdu svérázný
Na fotkách to není úplně patrné, po zesvětlení na vás ale z přídě vykoukne ještě jeden otvor, který není ani centrální, ani párový. A už proto je podezřelý. Nachází se kousek od pravé přední mlhovky (10) a v záplavě falše okolo se ztrácí. Být na obou stranách, řeknete si chlazení brzd či aerodynamická funkce, jenže na druhé straně není, je jen jeden - vlevo (z pohledu řidiče) je podobné místo zaslepeno.
Onen pravý otvor nemá žádný z výše zmíněných a už vůbec žádný z obvyklých účelů - slouží klaksonu, který je za ním nakonec i vidět. Že jste na jiných autech něco takového neviděli? Aby také ano, jde o následek amerických homologačních pravidel, kde v některých státech musí mít klakson „výhled” přímo na silnici, nemůže být skryt za plným kusem plastu, v tomto případě falešnou mřížkou.
A protože nejlevnější díl je takový, který vyrábíte pro celý svět úplně, ale úplně stejně, budou mít otvor pro klakson úplně všechny verze nového Civicu Type-R, který je nyní „globálním modelem”. Jestli bude hlasitější než průměrný klakson moderního evropského kompaktu, předjímat nebudeme, ale pokud vám to tak přijde, už víte, proč tomu tak je...
Také tento otvor je skutečný a také on má funkci - jen poněkud neobvykou
Zdroj: Jalopnik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 4 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 7 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nejnovější články
- Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
před 3 hodinami - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 4 hodinami - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 6 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 7 hodinami - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 16:42 - Honza z Krumlova
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:54 - Předseda
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova