Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je 1 z 30 vrcholných italských ďáblů, dodnes druhé nejrychlejší Lambo
8.5.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
348 km/h, tolik dokázalo jet Diablo GTR už v roce 1999, kdy se ukázalo světu. Vzniklo jen v 30 exemplářích a jeden dokonalý, bílý je teď na prodej.
Pravidelně píšeme o tom, jak vývoj aut kráčí stále vpřed. Jak jsou nové automobilky zejména stále rychlejší a to, co docela nedávno nabídly jen supersporty s multimilionovými cenovkami, dnes dokážou možná neobyčejné verze, ale jinak obyčejných aut. Platí to zejména o ostrých kompaktech a pro důkazy nemusíme chodit daleko - stačí se podívat na nejlépe zrychlující hot hatche nebo to, koho dnes také poráží na Nordschleife nový Civic Type-R.
Je to fakt a zpochybňovat ho nemíníme, přesto existují auta, která předběhla svou dobu a i léta po svém zrodu definují některé z rychlostních extrémů. McLaren F1, Bugatti EB110 nebo Bugatti Veyron jsou stroje, které nejspíše hned napadnou každého, je tu ale ještě jeden, který se vynoří na mysli jen zasvěceným - Lamborghini Diablo GTR.
Je to vrchol jedné evoluce, absolutní špička nabídky modelu Diablo, který Lamborghini vyrábělo dlouhých 12 let. Na sklonku jeho éry přišlo nejprve s verzí GT, dodnes ceněnou výjimečností vyrobenou v 80 exemplářích, pak ale vytáhlo ještě jeden trumf - v roce 1999 vyrukovalo s verzí GTR.
To je 18 let, tehdy za hot hatch platil Ford Focus ST se 170 koňmi nebo VW Golf IV GTI se 150, to jen pro srovnání měřítek. Lambo tehdy tasilo docela jiný kalibr - supersportovní kupé s motorem 6,0 V12 o výkonu 598 koní a hmotnostní pouhých 1 395 kg. Slova jako „brutální” vás mohou přepadnout i dnes, v roce 1999 to ale byl opravdu extrém - auto zrychlovalo na 60 mph za 3,3 sekundy, na 100 km/h za 3,5 s a rozjelo se až na 348 km/h. To je více, než o mnoho později nabídl Aventador, o Murciélagu ani nemluvě, dodnes jde o druhý nejrychlejší sériově vyráběný vůz značky.
Extrémní dynamiku navíc zabalil do mnohem exkluzivnějším balení. Lamborghini totiž vyrobilo těchto aut jen 30 a i když se mluví o tom, že vznikla ještě dodatečná série 10 vozů, je to velká vzácnost. Původně byla určena pro tovární závody Lamborghini Supertrofeo - některé kusy se ji účastnily, některé ne, jiné byly přepracovány na silniční provedení. V prodej se pochopitelně vidí zřídka, dnes tu ale jeden kousek máme. A zdá se být v dokonale originálním stavu.
Stojí u dánského dealera exkluzivních aut Formula Automobile a pozoruhodný je už svou barvou. Bílou by u primárně okruhových strojů člověk čekal, Diabla GTR se ale vidí spíše žlutá, oranžová, modrá, černá... cokoli, jen ne bílá. Postaveno bylo v roce 2000 a na tachometru má 10 tisíc km, což na vůz tohoto ražení není úplně málo. Stav je ovšem na pohled dokonalý a jde o 22. kus z celé 30kusové série, jak dosvědčuje i tovární plaketka, jak můžete sami vidět. A na fotkách je k vidění také manuální řazení - i to je tu správně a pro nás jen podporuje atraktivitu tohoto stroje, žádné jiné nebylo k dispozici.
Pokud byste o něj měli zájem, je k mání. Cenu prodejce neuvádí, čekejme ale něco kolem 1 milionu Eur resp. 27 milionů Kč, za takové peníze se GTR v poslední době čas od času prodávají. Šlo tedy i o dobrou investici, mimochodem. Původně stál tento stroj méně než třetinu, takže si někdo koupil tehdy nejrychlejší Lambo historie, zazávodil si s ním či jinak zajezdil 10 tisíc kilometrů a u toho vydělal skoro 20 milionů Kč. To zní jako pěkně strávených 17 let života, co říkáte?
1 z pouhých 30 Lamborghini Dialbo GTR bývá v prodeji zřídka, toto bílé teď může být vaše
Zdroj: Formula Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 5 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 8 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
před 2 hodinami - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
před 4 hodinami - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 5 hodinami - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 7 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva