K mání je auto hlavního padoucha z Rychle a zběsile 3. Rychlé bude, zběsilé je cenou

Je to skutečná hvězda filmového plátna a i když NOS je tu jen rekvizita, půjde i o schopné auto. Potíž je jen v tom, že za jeho cenu byste mohli mít novou 911.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

K mání je auto hlavního padoucha z Rychle a zběsile 3. Rychlé bude, zběsilé je cenou

16.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

K mání je auto hlavního padoucha z Rychle a zběsile 3. Rychlé bude, zběsilé je cenou

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Je to skutečná hvězda filmového plátna a i když NOS je tu jen rekvizita, půjde i o schopné auto. Potíž je jen v tom, že za jeho cenu byste mohli mít novou 911.

Třetí díl filmové ságy Rychle a zběsile s podtitulem Tokijská jízda je nejspíše tím nejméně povedeným. A že zrovna v případě těchto filmů není laťka nastavena příliš vysoko. Pochopitelně ale záleží na úhlu pohledu - tento film se na rozdíl od těch pozdějších jako jeden z mála alespoň trochu držel reality a přiblížil nám svět japonských drifterů. Nicméně poněkud mdlí protagonisté celou sérii málem pohřbili už v základech a režisér Justin Lin se musel napříště opravdu hodně snažit, aby zlatonosná slepice začala snášet miliardová vejce.

Samotný snímek ale nechme stranou, posvítíme si na jednu z jeho hvězd. Na prodej je totiž Nissan 350Z, se kterým se na filmovém plátně proháněl hlavní padouch Takashi zvaný také Drift King neboli DK. Podle dostupných informací má přitom jít o jeden ze dvou kusů, které přežily natáčení a mezi nimi o jediný, který byl plně vybaven.

Vůz upravila firma Veilside, která jej osadila rozšířeným bodykitem Version 3. K němu přidala karbonovou kapotu motoru, z uhlíkových vláken jsou rozměrné zadní křídlo, venkovní zrcátka nebo kryt motoru. Šestiválec o 3,5litrovém objemu dopují dvě turbodmychadla APS, očekávat lze tedy více než 280 sériových koní, o kterých se zmiňuje prodávající. Vstřikování NOS neboli oxidu dusného vyobrazené na hlavní fotce tu ale nečekejte, to je tu jen na oko.

Přesto tím reálné modifikace neskončily. Do motorového prostoru se nastěhoval ještě mezichladič APS, interiér zdobí závodní sedadla Sparco a ochranná klec. Dále byla přepracována zadní náprava, aby Zetko - již tak svolné k jízdě dveřmi napřed - dosáhlo ještě spektakulárnějších smyků. Pokud jste tedy fanouškem série Rychle a zběsile, toto je vůz přímo pro vás. I když spojený s oním horším dílem.

S japonským kupé je ovšem spojen i další problém, jeho poměrně sebevědomá cena. Současný majitel za upravený Nissan 350Z požaduje 99 950 liber (cca 2 905 500 Kč), což je již částka, za kterou byste si mohli pořídit zcela nové Porsche 911 Carrera. Sice v základní výbavě a bez „slavného rodokmenu“, ovšem také bez najetých 17 700 kilometrů, které má Zetko na svém kontě. A byť proti 350Z nic nemáme, nová 911 je nová 911.

Bude tedy třeba opravdu zapáleného fanouška, aby vůz získal nového majitele, zvláště když ten bude poněkud omezen v rámci používání. Jelikož totiž původní registrace kupé proběhla v Japonsku, nepřekvapí, že má volant na pravé straně. My pak jen můžeme dodat, že dosavadním vlastníkem byl soukromý sběratel, který Nissan 350Z koupil v roce 2006 přímo od studia Universal.


K mání je auto hlavního padoucha z Rychle a zběsile 3. Rychlé bude, zběsilé je cenou - 1 - Nissan 350Z 2002 Tokyo Drift na prodej 01K mání je auto hlavního padoucha z Rychle a zběsile 3. Rychlé bude, zběsilé je cenou - 2 - Nissan 350Z 2002 Tokyo Drift na prodej 02K mání je auto hlavního padoucha z Rychle a zběsile 3. Rychlé bude, zběsilé je cenou - 3 - Nissan 350Z 2002 Tokyo Drift na prodej 03K mání je auto hlavního padoucha z Rychle a zběsile 3. Rychlé bude, zběsilé je cenou - 4 - Nissan 350Z 2002 Tokyo Drift na prodej 04K mání je auto hlavního padoucha z Rychle a zběsile 3. Rychlé bude, zběsilé je cenou - 5 - Nissan 350Z 2002 Tokyo Drift na prodej 05K mání je auto hlavního padoucha z Rychle a zběsile 3. Rychlé bude, zběsilé je cenou - 6 - Nissan 350Z 2002 Tokyo Drift na prodej 06K mání je auto hlavního padoucha z Rychle a zběsile 3. Rychlé bude, zběsilé je cenou - 7 - Nissan 350Z 2002 Tokyo Drift na prodej 07K mání je auto hlavního padoucha z Rychle a zběsile 3. Rychlé bude, zběsilé je cenou - 8 - Nissan 350Z 2002 Tokyo Drift na prodej 08K mání je auto hlavního padoucha z Rychle a zběsile 3. Rychlé bude, zběsilé je cenou - 9 - Nissan 350Z 2002 Tokyo Drift na prodej 09K mání je auto hlavního padoucha z Rychle a zběsile 3. Rychlé bude, zběsilé je cenou - 10 - Nissan 350Z 2002 Tokyo Drift na prodej 10K mání je auto hlavního padoucha z Rychle a zběsile 3. Rychlé bude, zběsilé je cenou - 11 - Nissan 350Z 2002 Tokyo Drift na prodej 11K mání je auto hlavního padoucha z Rychle a zběsile 3. Rychlé bude, zběsilé je cenou - 12 - Nissan 350Z 2002 Tokyo Drift na prodej 12K mání je auto hlavního padoucha z Rychle a zběsile 3. Rychlé bude, zběsilé je cenou - 13 - Nissan 350Z 2002 Tokyo Drift na prodej 13K mání je auto hlavního padoucha z Rychle a zběsile 3. Rychlé bude, zběsilé je cenou - 14 - Nissan 350Z 2002 Tokyo Drift na prodej 14K mání je auto hlavního padoucha z Rychle a zběsile 3. Rychlé bude, zběsilé je cenou - 15 - Nissan 350Z 2002 Tokyo Drift na prodej 15K mání je auto hlavního padoucha z Rychle a zběsile 3. Rychlé bude, zběsilé je cenou - 16 - Nissan 350Z 2002 Tokyo Drift na prodej 16K mání je auto hlavního padoucha z Rychle a zběsile 3. Rychlé bude, zběsilé je cenou - 17 - Nissan 350Z 2002 Tokyo Drift na prodej 17K mání je auto hlavního padoucha z Rychle a zběsile 3. Rychlé bude, zběsilé je cenou - 18 - Nissan 350Z 2002 Tokyo Drift na prodej 18
Tento Nissan 350Z z roku 2002 si zahrál ve třetím díle Rychle a zběsile. Do vínku dostal rozšířený bodykit či přeplňování, přičemž nyní může být váš... za cenu nového Porsche 911

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.