K mání je vůz s certifikovanou maximálkou 421 km/h. Stojí zlomek toho, co Bugatti

Pokud budete chtít auto s maximálkou přes 400 km/h, musí to být Bugatti s cenou od nějakých 35 milionů. Tohle auto jede přes 420 km/h a stojí zlomek.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

K mání je vůz s certifikovanou maximálkou 421 km/h. Stojí zlomek toho, co Bugatti

29.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

K mání je vůz s certifikovanou maximálkou 421 km/h. Stojí zlomek toho, co Bugatti

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pokud budete chtít auto s maximálkou přes 400 km/h, musí to být Bugatti s cenou od nějakých 35 milionů. Tohle auto jede přes 420 km/h a stojí zlomek.

Pokud jsou tuningové extrémy vaším šálkem kávy, rovnou si zamluvte letenku do Tokia. V rámci tamního autosalonu se totiž bude 12. ledna konat i dražba modifikovaných klenotů, mezi které patří i Nissan 300ZX. Ten byl v rámci generace Z32 představen v roce 1989, přičemž automobilka jej nabízela se dvěma různými rozvory a zároveň také se dvěma typy pohonných jednotek. V obou případech šlo o vidlicový třílitrový šestiválec, který ovšem v atmosférickém provedení produkoval 230 a v přeplňované formě 280 koní.

Jeden z exemplářů v roce 1991 zakoupila i tuningová společnost JUN Automechanic, která se rozhodla, že s ním zkusí štěstí během rychlostního týdne pořádaného v americkém Utahu na solných pláních v Bonneville. Nissan 300ZX proto prošel řádnou úpravou, během které byl objem motoru navýšen na 3,1 litru. Zároveň byly blok i hlava pohonné jednotky řádně zesíleny, každá řada válců navíc dostala turbo KKK určené původně pro Porsche skupiny C.

Výsledkem těchto modifikací byl výkon 900 koní při nižším plnicím tlaku, který ovšem mohl narůst i na více než 1 000 koní. Právě tohoto naladění bylo využito v Bonneville, kam vůz dorazil rovněž s přepracovanou přídí či zakázkovým difuzorem. Interiér ale zůstal prakticky sériový, jen jej ozdobila řada unikátních budíků a přepínačů. Stejně tak si můžeme povšimnout i ochranné klece, jejíž přítomnost byla s ohledem na rychlost vozu nezbytná.

Vlivem úprav se totiž Nissan 300ZX v roce 1991 rozjel na neskutečných 421,536 km/h, což znamenalo nový rekord pro danou třídu. Zároveň jde o tempo, jakého nedosahují kvůli omezovači ani Bugatti Veyron a Chiron, která teď jako ojetá nekoupíte pod 35 milionů Kč. Tohle auto má certifikovanou maximálku vyšší a míří do aukce, ve které by podle odhadu společnosti BH Auction mělo stát nanejvýš 11 milionů yenů, tedy asi 2,1 milionu Kč.

Uvidíme, zda bude tento odhad naplněn. My dodáme, že po návratu z Bonneville prošlo kupé ještě jednou finální modifikací - jeho majitel mu nechal zkrátit stálý převod, aby byla zaručena každodenní použitelnost, naladění na maximálku přes 420 km/h přece jen na silnici příliš nevyužijete... Pokud by vám to ale vadilo, změna stálého převodu na původní bude velmi jednoduchá úprava.


K mání je vůz s certifikovanou maximálkou 421 km/h. Stojí zlomek toho, co Bugatti - 1 - Nissan 300ZX 1991 JUN Bonneville 01K mání je vůz s certifikovanou maximálkou 421 km/h. Stojí zlomek toho, co Bugatti - 2 - Nissan 300ZX 1991 JUN Bonneville 02K mání je vůz s certifikovanou maximálkou 421 km/h. Stojí zlomek toho, co Bugatti - 3 - Nissan 300ZX 1991 JUN Bonneville 03K mání je vůz s certifikovanou maximálkou 421 km/h. Stojí zlomek toho, co Bugatti - 4 - Nissan 300ZX 1991 JUN Bonneville 04K mání je vůz s certifikovanou maximálkou 421 km/h. Stojí zlomek toho, co Bugatti - 5 - Nissan 300ZX 1991 JUN Bonneville 05K mání je vůz s certifikovanou maximálkou 421 km/h. Stojí zlomek toho, co Bugatti - 6 - Nissan 300ZX 1991 JUN Bonneville 06K mání je vůz s certifikovanou maximálkou 421 km/h. Stojí zlomek toho, co Bugatti - 7 - Nissan 300ZX 1991 JUN Bonneville 07K mání je vůz s certifikovanou maximálkou 421 km/h. Stojí zlomek toho, co Bugatti - 8 - Nissan 300ZX 1991 JUN Bonneville 08K mání je vůz s certifikovanou maximálkou 421 km/h. Stojí zlomek toho, co Bugatti - 9 - Nissan 300ZX 1991 JUN Bonneville 09K mání je vůz s certifikovanou maximálkou 421 km/h. Stojí zlomek toho, co Bugatti - 10 - Nissan 300ZX 1991 JUN Bonneville 10K mání je vůz s certifikovanou maximálkou 421 km/h. Stojí zlomek toho, co Bugatti - 11 - Nissan 300ZX 1991 JUN Bonneville 11K mání je vůz s certifikovanou maximálkou 421 km/h. Stojí zlomek toho, co Bugatti - 12 - Nissan 300ZX 1991 JUN Bonneville 12K mání je vůz s certifikovanou maximálkou 421 km/h. Stojí zlomek toho, co Bugatti - 13 - Nissan 300ZX 1991 JUN Bonneville 13K mání je vůz s certifikovanou maximálkou 421 km/h. Stojí zlomek toho, co Bugatti - 14 - Nissan 300ZX 1991 JUN Bonneville 14
Tento upravený Nissan 300ZX z roku 1991 dostal do vínku více než 1 000 koní. V rámci maximálky tak zvládá překonat i Bugatti Chiron, váš přitom může být za nějakých 2,1 milionu korun

Zdroj: BH Auction

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše