K mání je dodnes nový, špičkový Ford z roku 1996. Tehdy to bylo auto pro bohaté

Pokud jste před 24 léty marně snili, že si tohle auto koupíte, můžete si svůj sen splnit dnes. Na poměry tak starého vozu nepřijde lacino, vzhledem ke své někdejší ceně je ale v tuto chvíli za pakatel.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

K mání je dodnes nový, špičkový Ford z roku 1996. Tehdy to bylo auto pro bohaté

28.8.2020 | Mirek Mazal

K mání je dodnes nový, špičkový Ford z roku 1996. Tehdy to bylo auto pro bohaté

/

Foto: Autohaus Graef, gebrauchtwagen.at

Pokud jste před 24 léty marně snili, že si tohle auto koupíte, můžete si svůj sen splnit dnes. Na poměry tak starého vozu nepřijde lacino, vzhledem ke své někdejší ceně je ale v tuto chvíli za pakatel.

Neděje se každý den, aby se v prodeji objevilo úplně nové, ale přitom skoro čtvrtstoletí staré auto. Taková věc se stala v Rakousku, docela nedaleko od českých hranic. Asi hodina a půl jízdy od Dolního Dvořiště stačí k návštěvě zhmotnělé vzpomínky na rok, kdy Českou republiku na tři dny navštívila Alžběta II. a tuzemská hokejová reprezentace poprvé ve své novodobé historii slavně vybojovala titul mistra světa, shodou okolností též v Rakousku.

V malém městě Grünau im Almtal stojí v autobazaru mezi kopci Ford Mondeo z roku 1996. Jak jistě tušíte, nejde o žádný chátrající vrak, ale vůz v naprosto dokonalém stavu, navíc v jedné z vrcholných verzí. Na tachometru má pouhých 662 kilometrů a jeho stav tomu plně odpovídá. Stav vínově červeného laku dosvědčuje dekády garážování a v interiéru v nejlepším provedení Ghia nenajdete chybičku.

Jako smůla může znít, že první a jediný majitel při koupi místo sametového a zvučného šestiválce o objemu 2,5 litru a výkonu 110 kW (150 koní) objednal pod kapotu čtyřválec 1,8 litru o výkonu 97 kW (132 koní). Na druhou stranu zase sáhl po pohonu všech kol, který je u Mondea obecně celkem raritou a s šestiválcem jej spojit nešlo. K čemu mělo auto sloužit, nemáme zprávy, reálného nasazení se ale nikdy nedočkalo. Oněch směšných 662 kilometrů bylo najeto jen mezi garáží a autorizovaným servisem, který vůz pravidelně navštěvoval.

Nejde tedy o ten vůz, který si koupíte jako nový a přitom vyžaduje spoustu dalších investic, aby mohl být vůbec provozován. Někdo jej zkrátka koupil, udržoval ve stavu, aby s ním mohl kdykoli vyjet a nikdy to neudělal. O motivaci majitele jsme se od prodejce nedozvěděli, z jeho slov ale tušíme něco velmi osobního. Neříkáme, že se stalo zrovna to, představte si ale třeba situaci, že vůz koupíte milované osobě, která náhle zemře. Jako vzpomínku pak po dekády udržujete věc, která vám ji připomíná, to se dá pochopit.

Ať už se stalo cokoli, výsledkem je Mondeo z roku 1996 na prodej v naprosto fantastickém stavu v roce 2020. Pochopitelně, není to auto pro každého, na běžné ježdění si jej asi nikdo nepořídí, pro sběratele relikvií je to ale výjimečná příležitost. Vůz je skutečně netknutý, perfektní interiér nemohl zažít ani špinavé boty, nakonec na něj sotvakdy dopadly sluneční paprsky. Všechny plasty stále drží svůj odstín, jen v té době tak oblíbené dřevěné obložení už dnes asi nikoho neuchvátí.

U nás bylo tehdy takové Mondeo autem pro bohaté, špičkový nový Ford si při tehdejších platech mohla pořídit jen hrstka lidí. A slušnou cenu si drží cenu i dnes. Požadovaných 12 800 Eur (asi 335 tisíc Kč) není málo, máme ale pocit, že mimo muzeum Fordu už se nic podobného nenajde.


K mání je dodnes nový, špičkový Ford z roku 1996. Tehdy to bylo auto pro bohaté - 1 - Ford Mondeo Mk1 maly najezd na prodej 01K mání je dodnes nový, špičkový Ford z roku 1996. Tehdy to bylo auto pro bohaté - 2 - Ford Mondeo Mk1 maly najezd na prodej 02K mání je dodnes nový, špičkový Ford z roku 1996. Tehdy to bylo auto pro bohaté - 3 - Ford Mondeo Mk1 maly najezd na prodej 03K mání je dodnes nový, špičkový Ford z roku 1996. Tehdy to bylo auto pro bohaté - 4 - Ford Mondeo Mk1 maly najezd na prodej 04K mání je dodnes nový, špičkový Ford z roku 1996. Tehdy to bylo auto pro bohaté - 5 - Ford Mondeo Mk1 maly najezd na prodej 05K mání je dodnes nový, špičkový Ford z roku 1996. Tehdy to bylo auto pro bohaté - 6 - Ford Mondeo Mk1 maly najezd na prodej 06K mání je dodnes nový, špičkový Ford z roku 1996. Tehdy to bylo auto pro bohaté - 7 - Ford Mondeo Mk1 maly najezd na prodej 07K mání je dodnes nový, špičkový Ford z roku 1996. Tehdy to bylo auto pro bohaté - 8 - Ford Mondeo Mk1 maly najezd na prodej 08K mání je dodnes nový, špičkový Ford z roku 1996. Tehdy to bylo auto pro bohaté - 9 - Ford Mondeo Mk1 maly najezd na prodej 09K mání je dodnes nový, špičkový Ford z roku 1996. Tehdy to bylo auto pro bohaté - 10 - Ford Mondeo Mk1 maly najezd na prodej 10K mání je dodnes nový, špičkový Ford z roku 1996. Tehdy to bylo auto pro bohaté - 11 - Ford Mondeo Mk1 maly najezd na prodej 11K mání je dodnes nový, špičkový Ford z roku 1996. Tehdy to bylo auto pro bohaté - 12 - Ford Mondeo Mk1 maly najezd na prodej 12K mání je dodnes nový, špičkový Ford z roku 1996. Tehdy to bylo auto pro bohaté - 13 - Ford Mondeo Mk1 maly najezd na prodej 13K mání je dodnes nový, špičkový Ford z roku 1996. Tehdy to bylo auto pro bohaté - 14 - Ford Mondeo Mk1 maly najezd na prodej 14K mání je dodnes nový, špičkový Ford z roku 1996. Tehdy to bylo auto pro bohaté - 15 - Ford Mondeo Mk1 maly najezd na prodej 15
Ford Mondeo první generace za 330 000 korun vypadá jako hodně velký úlet. Podívejte se ale na stav a počet najetých kilometrů během 24 let na značkách, tohle je muzejní kousek. Foto: Gebrauchtwagen.at

Zdroj: Gebrauchtwagen.at

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše