Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je jeden z nejvzácnějších VW Golf, po 29 letech stojí víc než většina nových
14.6.2019 | Petr Prokopec
Je to nejtuctovější z tuctových aut, už po dekády nejprodávanější automobil Evropy. Může takový vůz být vzácný? Možná se budete divit, ale může. Tak moc, že dekády po zrodu stojí víc než většina nových modelů.
Volkswagen Golf je evropský fenomén, prodejně skoro neporazitelný vůz, který si na Starém kontinentu prodaly už desítky milionů lidí. Pokud by se vás tedy někdo ptal na antonymum sousloví „vzácné auto”, spojení „Volkswagen Golf” zní jako dobrá odpověď. Pokud ale patříte mezi početné příznivce tohoto modelu a obzvláště jeho verze GTI, pak jistě víte, že během sedmi generací vznikla celá řada speciálních edic, z nichž některé jsou velmi vzácné.
Mezi všemi dalece vyčnívá extrémní provedení G60 Limited, jehož vzniklo pouze 71 exemplářů. Automobilka pod jejich kapotu napěchovala kompresorem přeplňovaný 1,8litrový čtyřválec, jehož výkon již v 90. letech činil vskutku působivých 209 koní. Jelikož navíc součástí vylepšení byl také pohon všech kol, GTI zvládlo sprint na stovku za 6,4 sekundy a maximálku 247 km/h. Rázem tak šlo o nejrychlejší vůz Volkswagenu až do příchodu Golfu R32 v roce 2004.
Právě tato dynamika spolu s omezenou produkcí udělaly z verze G60 Limited velmi lákavé a hlavně velmi ceněné zboží. Pokud tedy dnes zatoužíte po jejím vlastnictví, bude zapotřebí nemalého hledání, nemalého přemlouvání a hlavně nemalé platby. A možná ani tak nepochodíte. Tedy za předpokladu, že chcete jen a pouze jeden z oněch 71 kusů. Pokud ale nebudete ve svých požadavcích tak striktní, můžete se o trochu méně působivého výkonu dočkat za mnohem nižší peníze. A co je podstatnější, jeden takový Golf GTI G60 je dokonce na prodej.
Nejde o limitované provedení s pohonem všech kol, místo toho tu máme Golf GTI druhé generace, který byl běžně k dispozici pouze s atmosférickou jedna-osmou. Volkswagen ale v roce 1990 přišel s faceliftem, v jehož rámci nastěhoval motor G60 nejen pod kapotu již zmiňovaného provedení Limited, ale také do skromnějšího provedení GTI G60. Pohonná jednotka však v tu chvíli produkovala „jen“ 160 koní.
Před sebou dnes máme právě GTI G60 z „chovu” italského sběratele, který měl na denní ježdění mnohem obyčejnější vozy. GTI tak od svého vzniku najelo pouze 52 072 kilometrů, což se logicky podepsalo i na velmi zachovalém stavu karoserie, interiéru a techniky. Když si tato fakta dáte dohromady s tím, že jde o jednu z nejméně obvyklých verzích Golfu v celé jeho historii, nepřekvapí, že si jej stávající majitel cení na 27 tisíc Eur (cca 690 tisíc Kč). Tedy na víc než většinu nových Golfů aktuální generace.
Za své peníze dostanete modře lakovanou karoserii, kterou ideálně doplňují litá kola BBS. Nechybí červená obroučka čelní masky či všudypřítomná loga, zatímco uvnitř je možné počítat mimo jiné s funkční klimatizací. Zajímavé pak je, že majitel zmiňuje výkon 171 koní, který by mohl být náznakem tuningu. Nic bližšího ale v tomto ohledu nepadlo, pročež vám možná nezbude nic jiného než tuhle G60 vzít na motorovou brzdu a zjistit, jak se věci skutečně mají. Už cestou tím směrem se za vámi jistě otočí oko nejednoho znalce.
V prodeji se objevil VW Golf GTI G60, na rozdíl od verze Limited však nemá pohon všech kol a výkon klesl z 209 na 160 koní. I tak je to lákavá nabídka výjimečného auta
Zdroj: Tramonti Diffusion
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejčtenější články
- Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024 - Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva