K mání je vzácný vrchol německého luxusu 90. let, 1 z 59 aut vlastnil 23 let jediný muž

Jen 59 lidí na celém světě mohlo v polovině 90. let okusit, co znamená vrcholná kombinace luxusu a výkonu v provedení německé Alpiny. Jeden z dvanáctiválcových supersedanů B12 vlastnil od té dob jediný muž, až teď ho prodává.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

K mání je vzácný vrchol německého luxusu 90. let, 1 z 59 aut vlastnil 23 let jediný muž

6.9.2019 | Mirek Mazal

Jen 59 lidí na celém světě mohlo v polovině 90. let okusit, co znamená vrcholná kombinace luxusu a výkonu v provedení německé Alpiny. Jeden z dvanáctiválcových supersedanů B12 vlastnil od té dob jediný muž, až teď ho prodává.

Před návratem Rolls-Roycu a Bentley na výsluní byla nejnáročnější klientela toužící po výkonných a luxusních limuzínách okouzlována hlavně německými stroji nejvyšších tříd. Takoví často volili pohodlí dvanáctiválcového polykače kilometrů s prodlouženým rozvorem a plaketou 750iL vedle modro-bílého loga automobilky BMW. Některým ale nestačilo ani to.

Pro takové vzniklo asi o 70 kilometrů západněji něco ještě vytříbenější. Ve městě Buchloe sídlící Alpina se rozhodla právě na základech „bondovského” sedanu 750iL generace E38 postavit vlastní interpretaci jménem B12 5,7. Bylo to velmi exkluzivní zboží - od roku 1995 vznikla série pouhých 59 charismatických dálničních křižníků, který mnichovské základy posouval dál tím nejlepším možným způsobem.

Sériový nezůstal už motor M73. U Alpiny zvýšili objem dvanáctiválce na 5,7 litru, přibyl vylepšený systém sání, použity byly nové hlavy válců a písty Mahle starající se o vyšší kompresi. Efektivní modifikace umožnily zvýšit výkon na 285 kW (387 koní) a 560 Nm, v roce 1995 excelentní hodnoty. Atmosférický agregát byl spárován s pětistupňovým automatem ZF umožňující ruční řazení pomocí tlačítek na zadní straně volantu. Stovka za 5,8 sekundy a maximální rychlost 281 km/h jistě neurazí ani dnes.

Vizuální změny zahrnovaly přední spojler s nápisem Alpina a nepřehlédnutelná dvacetipalcová kola s klasickými paprsky. Nebylo potřeba osazovat žádné agresivně vyhlížející díly, verze B12 zůstala věrná elegantním liniím zřejmě nejpovedenějšího semdičkového BMW historie. Minimum záhybů se líbí i dnes, jak je vidět na jedinečném exempláři z roku 1996, který se právě objevil v prodeji.

Je tomu 23 let, co si německý zájemce vyzvedl svůj kočár z dealerství BMW. Jistě s hrdostí převzal klíče od výjimečné, tmavě modré limuzíny lakované individuálním odstínem metalízy Petrol Mica Metallic. Auto mu muselo skutečně přirůst k srdci, neboť si jej nechal až do dnešních dnů a za celou celou dobu s ním najel 196 tisíc kilometrů, kdy se nepřipletl k jediné nehodě. Taková událost by se rovnala rodinné tragédii, protože vůz se těšil výhradnímu postavení, které se projevovalo až chronickou péčí o vnější i vnitřní stav vozidla.

Devátý exemplář z ani ne šedesátikusové edice B12 5,7 vždy putoval do autorizovaného servisu, veškeré zásahy jsou doloženy orazítkovanou dokumentací. Precizní údržba je zřejmá i z fotografií vyleštěného sběratelského BMW. Zmíněný nájezd nedává znát prakticky nic, na karoserii je obtížné objevit byť větší škrábanec.

Poklonu si zaslouží i antracitový kožený interiér s kontrastním prošíváním. Přístrojová deska i panely dveří jsou lemovány dřevěným dekorem, pro úplnost je přírodní materiál osazen i na hlavici řadicí páky. Představa Alpiny o dobovém maximu luxusu zahrnovala elektrická vyhřívaná přední i zadní sedadla, měnič na 6 kusů CD, autotelefon, multifunkční volant, navigaci, stabilizační systém, elektronické řízení tlumičů, televizní tuner, dvojitá skla anebo xenony - BMW 7 E38 bylo ostatně první produkční auto, které tento dnes už překonaný, tehdy revoluční systém osvětlení použilo.

Původní cena činila přes čtvrt milionu německých marek, tehdy extrémní sumu i na luxusní německý sedan. Majitel se dnes spokojí s částkou 39 990 Eur, tedy asi 935 tisíci Kč. Není to málo, ale vzhledem k tomu, jak vzácná je možnost získat B12 5,7 od prvního majitele s kompletně ověřitelnou historií, nejde o nepřiměřenou sumu.


K mání je vzácný vrchol německého luxusu 90. let, 1 z 59 aut vlastnil 23 let jediný muž - 1 - Alpina B12 1996 prodej Nemecko foto 01K mání je vzácný vrchol německého luxusu 90. let, 1 z 59 aut vlastnil 23 let jediný muž - 2 - Alpina B12 1996 prodej Nemecko foto 02K mání je vzácný vrchol německého luxusu 90. let, 1 z 59 aut vlastnil 23 let jediný muž - 3 - Alpina B12 1996 prodej Nemecko foto 03K mání je vzácný vrchol německého luxusu 90. let, 1 z 59 aut vlastnil 23 let jediný muž - 4 - Alpina B12 1996 prodej Nemecko foto 04K mání je vzácný vrchol německého luxusu 90. let, 1 z 59 aut vlastnil 23 let jediný muž - 5 - Alpina B12 1996 prodej Nemecko foto 05K mání je vzácný vrchol německého luxusu 90. let, 1 z 59 aut vlastnil 23 let jediný muž - 6 - Alpina B12 1996 prodej Nemecko foto 06K mání je vzácný vrchol německého luxusu 90. let, 1 z 59 aut vlastnil 23 let jediný muž - 7 - Alpina B12 1996 prodej Nemecko foto 07K mání je vzácný vrchol německého luxusu 90. let, 1 z 59 aut vlastnil 23 let jediný muž - 8 - Alpina B12 1996 prodej Nemecko foto 08K mání je vzácný vrchol německého luxusu 90. let, 1 z 59 aut vlastnil 23 let jediný muž - 9 - Alpina B12 1996 prodej Nemecko foto 09K mání je vzácný vrchol německého luxusu 90. let, 1 z 59 aut vlastnil 23 let jediný muž - 10 - Alpina B12 1996 prodej Nemecko foto 10K mání je vzácný vrchol německého luxusu 90. let, 1 z 59 aut vlastnil 23 let jediný muž - 11 - Alpina B12 1996 prodej Nemecko foto 11K mání je vzácný vrchol německého luxusu 90. let, 1 z 59 aut vlastnil 23 let jediný muž - 12 - Alpina B12 1996 prodej Nemecko foto 12K mání je vzácný vrchol německého luxusu 90. let, 1 z 59 aut vlastnil 23 let jediný muž - 13 - Alpina B12 1996 prodej Nemecko foto 13K mání je vzácný vrchol německého luxusu 90. let, 1 z 59 aut vlastnil 23 let jediný muž - 14 - Alpina B12 1996 prodej Nemecko foto 14K mání je vzácný vrchol německého luxusu 90. let, 1 z 59 aut vlastnil 23 let jediný muž - 15 - Alpina B12 1996 prodej Nemecko foto 15K mání je vzácný vrchol německého luxusu 90. let, 1 z 59 aut vlastnil 23 let jediný muž - 16 - Alpina B12 1996 prodej Nemecko foto 16K mání je vzácný vrchol německého luxusu 90. let, 1 z 59 aut vlastnil 23 let jediný muž - 17 - Alpina B12 1996 prodej Nemecko foto 17K mání je vzácný vrchol německého luxusu 90. let, 1 z 59 aut vlastnil 23 let jediný muž - 18 - Alpina B12 1996 prodej Nemecko foto 18K mání je vzácný vrchol německého luxusu 90. let, 1 z 59 aut vlastnil 23 let jediný muž - 19 - Alpina B12 1996 prodej Nemecko foto 19K mání je vzácný vrchol německého luxusu 90. let, 1 z 59 aut vlastnil 23 let jediný muž - 20 - Alpina B12 1996 prodej Nemecko foto 20
Na prodej je vzácná Alpina B12 5,7 s pořadovým číslem 9. Později vzniklo už jen 50 dalších, tato měla po celou dobu jediného majitele

Zdroj: Mobile.de

Mirek Mazal

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše