K mání je jediné Porsche 911, které přejede Sibiř, brutální SC Safari

Soudě podle dnešní doby se 911 hodí leda do garáže nebo na silnici. Jenže nebylo tomu tak vždy a tahle specialita to úžasným způsobem připomíná.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

K mání je jediné Porsche 911, které přejede Sibiř, brutální SC Safari

14.7.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

K mání je jediné Porsche 911, které přejede Sibiř, brutální SC Safari

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Soudě podle dnešní doby se 911 hodí leda do garáže nebo na silnici. Jenže nebylo tomu tak vždy a tahle specialita to úžasným způsobem připomíná.

Pro řadu lidí obdivujících Porsche 911 jsou jeho přestavby pro potřeby jízdy mimo silnici svatokrádeží. Jenže devětsetjedenáctky v 60. a 70. letech nebyly v rallye vůbec výjimečným úkazem, dokonce zvítězily v Rallye Monte Carlo v letech 1968, 1969 a 1970. A nezapomeňme, že dnes legendární model 959 odvozený právě od 911 vznikal původně pro soutěžení v rallyové skupině B. Dnes zůstávají 911 na asfaltu, alespoň ve špičkových závodních kategoriích, ještě v roce 1978 ale v rallye bodovala 911 SC nazvaná Safari.

Ve snaze uctít tuhle legendu nastoupil Erik Brandenburg v roce 2007 do moderní Transsibiřské rallye. Zvolil upravenou starou 911 s obrovskými pneumatikami a přídomkem Safari a v jednu chvíli s ní dokonce celkově vedl před továrními vozy Cayenne. Nakonec dojel devátý v celkovém pořadí, svou třídu ale vyhrál.

Ani po návratu ho láska k tomuhle autu neopustila a rozhodl se postavit tři další úplně stejná auta. Teď se díváte na jedno z nich, které je aktuálně na prodej v Belgii. Základem je šasí 911 SC z roku 1978, ovšem potřebně vyztužené, a 3,2litrový motor pochází z pozdější Carrery. Nabízí 230 koní, což není zas tak moc, ale kratší zpřevodování pomáhá akceleraci a ke 200 km/h byste se na takovýchto pneumatikách stejně přiblížit asi nechtěli.

Ony pneumatiky jsou offroadové kousky o šíři 215 mm a 85% bočnici, namontované na původních 16" kolech Fuchs. Vůz má pohon zadních kol, ale dostal mechanický samosvorný diferenciál, takže nouze o trakci by být neměla. Nemá posilovač řízení a v nízkých rychlostech je jednak kvůli tomu a jednak kvůli pneumatikám prý dost nemotorný. Když přidáte, všechno se zlepší.

Fotky nejsou černobílé, auto je - historizující pruhy a loga Martini jsou vyvedeny v černobílé. Samozřejmostí je úprava podběhů, aby se sem vešla větší kola, a byť nevidíme moc prostoru pro propužení, vůz prý zvládne dvacetimetrový skok ve vysoké rychlosti díky závodnímu odpružení Bilstein. Zespoda ho chrání pláty z nerezové oceli.

Tohle všechno může být vaše za 129 900 Eur, tedy asi 3,39 milionu korun. Vůz stojí v Belgii, což není zas tak daleko, za má sebou asi 142 tisíc kilometrů, takže vidělo asi dost lesních cest, ale to nemusí být na škodu. Ostatně i z fotek je patrné, že tento vůz nevznikl proto, aby byl uschován v klimatizované garáži, ale aby byl „týrán” na cestách i necestách, které očividně zvládá s obrovskou bravurou. Však jiné Porsche 911, které přejede Sibiř, abyste v prodeji pohledali...


K mání je jediné Porsche 911, které přejede Sibiř, brutální SC Safari - 1 - Porsche 911 SC 1978 Safari prodej lepsi 01K mání je jediné Porsche 911, které přejede Sibiř, brutální SC Safari - 2 - Porsche 911 SC 1978 Safari prodej lepsi 02K mání je jediné Porsche 911, které přejede Sibiř, brutální SC Safari - 3 - Porsche 911 SC 1978 Safari prodej lepsi 03K mání je jediné Porsche 911, které přejede Sibiř, brutální SC Safari - 4 - Porsche 911 SC 1978 Safari prodej lepsi 04K mání je jediné Porsche 911, které přejede Sibiř, brutální SC Safari - 5 - Porsche 911 SC 1978 Safari prodej lepsi 05K mání je jediné Porsche 911, které přejede Sibiř, brutální SC Safari - 6 - Porsche 911 SC 1978 Safari prodej lepsi 06K mání je jediné Porsche 911, které přejede Sibiř, brutální SC Safari - 7 - Porsche 911 SC 1978 Safari prodej lepsi 07
Nejen Cayenne se hodí pro řádění mimo asfalt. Tento stroj ho v některých ohledech zvládne i lépe než on...

Zdroj: James Edition

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.