Reklama

K mání je jedna z posledních vyrobených Škod Favorit, nejetý „vývozní” Comfortline

Kdysi nejběžnější auto českých silnic se dnes vídá v provozu stále méně a narazit na pěkný kus v bazaru je ještě obtížnější. Tento je skoro dokonalý, navíc výjimečně vybavený.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

K mání je jedna z posledních vyrobených Škod Favorit, nejetý „vývozní” Comfortline

4.9.2018 | Petr Miler

Kdysi nejběžnější auto českých silnic se dnes vídá v provozu stále méně a narazit na pěkný kus v bazaru je ještě obtížnější. Tento je skoro dokonalý, navíc výjimečně vybavený.

Minulý rok uplynulo 30 let od premiéry Škody Favorit. Tím byla její historie formálně otevřena a i když trvalo ještě asi rok, než se tento vůz začal pořádně vyrábět, cestu za úspěchem mu to nezkřížilo. S trochou nadsázky lze říci, že motorizoval porevoluční Československo a pak i Českou republiku. A z dnešního pohledu je možná ještě významnější tím, že pomáhal vrátit naši zemi na automobilovou mapu světa.

Byl to právě Favorit a jeho relativně moderní konstrukce, která vzbudila zájem Volkswagenu o českou automobilku. Nebýt jeho převzetí firmy, stěží by se z fabriky v Mladé Boleslavi stalo něco víc než montovna zahraničních aut. A takových tu dnes máme dost i bez ní.

Jak historie Favoritu nějak začala, tak musela i nějak skončit. To se psal rok 1994 a z továren automobilky už v očekávání nástupnické Felicie vyjížděly poslední kusy ve svého času proslulých speciálních edicích. Jednou z nich byla Comfortline a vozu dodávala mj. centrální zamykání, otevírání kufru z místa řidiče, digitální stropní hodiny, zapalovač, tónovaná okna, kouřové zadní světlomety nebo okrasné kryty kol. Komfort si dnes asi představujeme jinak, ale rok 1994 je z dnešního pohledu automobilový dávnověk, čtvrtstoletí zpátky.

Tato edice byla nabízena v sedmi lacích, z nichž tři byly metalické. Právě v modré metalíze sjel v listopadu roku 1994 exemplář který dnes můžete vidět před sebou. Jde tedy o jeden z vůbec posledních vyrobených kusů, který byl dodán na německý trh i s patřičnou extra výbavou. Protože digitálky na stropě nepřišly tamnímu zákazníkovi dost dobré, nechal si do auta přidat ještě sportovní sedadla König a nezávislé topení od Webasta. A pak... s autem skoro nevyjel.

Za celých 24 let na tomto světě tak vůz najel pouhých 19 476 km a naprostou většinu času strávil v garáži. Přesto byl pravidelně servisován a majitel říká, že auto je v dokonalém technickém i vizuálním stavu. A zjevně příliš nepřehání, najít na tomto autě kosmetickou vadu je skoro nemožné, ona sportovní sedadla vypadají též jako nová a i dnes má mít funkční ono přídavné topení. Majitel pouze dodává, že nemá klíč od pátých dveří, ale možná jen zapomněl, že Favority už měly od dveří, zapalování i víčka palivové nádrže klíč jen jeden (Škody 120 měly tři...), a tak možná jen nefunguje zámek.

Řeči o sběratelském kousku též nevypadají přehnaně, takové Favority už se v prodeji nevidí. A zajímavý je tento exemplář tím spíše, že jde o jeden z posledních vyrobených. Pokud byste o něj měli zájem, je k mání pořád v Německu, v Grossoltersdorfu od původního majitele za 2 300 Eur, tedy necelých 60 tisíc Kč. Na poměry i českých cen podobně zachovalých kousků to není mnoho.

K mání je jedna z posledních vyrobených Škod Favorit, nejetý „vývozní” Comfortline - 1 - Skoda Favorit Comfortline Nemecko zanovni prodej 01K mání je jedna z posledních vyrobených Škod Favorit, nejetý „vývozní” Comfortline - 2 - Skoda Favorit Comfortline Nemecko zanovni prodej 02K mání je jedna z posledních vyrobených Škod Favorit, nejetý „vývozní” Comfortline - 3 - Skoda Favorit Comfortline Nemecko zanovni prodej 03K mání je jedna z posledních vyrobených Škod Favorit, nejetý „vývozní” Comfortline - 4 - Skoda Favorit Comfortline Nemecko zanovni prodej 04K mání je jedna z posledních vyrobených Škod Favorit, nejetý „vývozní” Comfortline - 5 - Skoda Favorit Comfortline Nemecko zanovni prodej 05K mání je jedna z posledních vyrobených Škod Favorit, nejetý „vývozní” Comfortline - 6 - Skoda Favorit Comfortline Nemecko zanovni prodej 06K mání je jedna z posledních vyrobených Škod Favorit, nejetý „vývozní” Comfortline - 7 - Skoda Favorit Comfortline Nemecko zanovni prodej 07K mání je jedna z posledních vyrobených Škod Favorit, nejetý „vývozní” Comfortline - 8 - Skoda Favorit Comfortline Nemecko zanovni prodej 08K mání je jedna z posledních vyrobených Škod Favorit, nejetý „vývozní” Comfortline - 9 - Skoda Favorit Comfortline Nemecko zanovni prodej 09
„Vývozní” Favorit z konce výroby v tomto stavu v roce 2018 je vážně rarita

Zdroj: Mobile.de

Petr Miler

Další zajímavé články:

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše


Reklama