K mání je jedno z nejvzácnějších aut historie, poslední Bugatti schopné jet 431 km/h

Obyčejné Bugatti neexistuje, tohle je ale vzácná vzácnost mezi vzácnostmi. Jde o vůbec poslední vyrobený exemplář z extrémní 30kusové série a na několika místech to má i napsané.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

K mání je jedno z nejvzácnějších aut historie, poslední Bugatti schopné jet 431 km/h

3.6.2021 | Petr Prokopec

K mání je jedno z nejvzácnějších aut historie, poslední Bugatti schopné jet 431 km/h

/

Foto: Tom Hartley JNR, publikováno se souhlasem

Obyčejné Bugatti neexistuje, tohle je ale vzácná vzácnost mezi vzácnostmi. Jde o vůbec poslední vyrobený exemplář z extrémní 30kusové série a na několika místech to má i napsané.

Zlepšující se počasí přeje prodejům zajímavých aut, obyčejný člověk ale za takové situace pomyslí leda na nějakou peprnější ojetinu typu trojkového BMW. Pokud se ovšem mezi takové neřadíte, můžete pomýšlet i výš. V prodeji se totiž objevil vůz, který lze bez okolků označit za jednu z největších vzácností automobilové historie.

Jde o Bugatti Veyron Super Sport, vůz s černou karoserii a černými koly, s nimiž kontrastují červené brzdové třmeny a červený kožený interiér. Za sedadly se pak skrývá čtyřmi turbodmychadly přeplňovaný osmilitr W16, který produkuje 1 200 koní. A právě s tímto výkonem se Super Sport zapsal do Guinnessovy knihy rekordů jako nejrychlejší auto planety.

Bugatti vyrobilo celkově jen 30 exemplářů této verze, přičemž standardně mají nastavený omezovač na 415 km/h. Bez zásahu elektroniky je ale vůz schopen dosáhnout neskutečných 431 km/h, což z něj činí dodnes nejrychlejší produkční Bugatti, které si někdo mohl koupit - Chiron jede maximálně 420 km/h a vozy ze speciální edice schopné pokořit 480 km/h dosud nebyly dodány jejich kupcům. Krom extrémní maximálky auto zvládá zrychlit na dvoustovku za 6,7 sekundy a na třístovku za 14,6 sekundy. Pokud by vás pak zajímala ještě další čísla, můžeme dodat, že čtvrtmíli Super Sport pokoří za 9,7 sekundy a v zatáčkách je schopen dosáhnout přetížení až 1,4 g. Takové auto nikdy nebude pomalé.

Máme tedy před sebou naprostý automobilový klenot, který se může snadno stát středobodem jakékoliv sbírky. Zvláště v tomto případě, neboť britský prodejce Tom Hartley Junior nabízí vůbec poslední vyrobený exemplář. Ten navíc od předání prvnímu majiteli v roce 2012 najel jen 2 000 km, v podstatě je tak sotva pořádně zajetý. Dá se proto předpokládat, že druhý klíček odemykající onu rekordní maximálku dosavadní majitel možná ani nepoužil.

Cena vozu není známa, Hartley ale naznačuje, že s cenou Veyron SS pod 2 miliony liber (cca 59,1 milionu Kč) nepůjde. To je hromada peněz, ovšem za auto, které je od čehokoli obyčejného vzdálené na hony. Jeho kupec si toho zjevně byl vědom, a tak si nechal i prahy a sedadla vyšperkovat označením „The Last Super Sport”, tedy Poslední Super Sport. Přesně tím tento vůz je.


K mání je jedno z nejvzácnějších aut historie, poslední Bugatti schopné jet 431 km/h - 1 - Bugatti Veyron Super Sport posledni vyrobene 01K mání je jedno z nejvzácnějších aut historie, poslední Bugatti schopné jet 431 km/h - 2 - Bugatti Veyron Super Sport posledni vyrobene 02K mání je jedno z nejvzácnějších aut historie, poslední Bugatti schopné jet 431 km/h - 3 - Bugatti Veyron Super Sport posledni vyrobene 03K mání je jedno z nejvzácnějších aut historie, poslední Bugatti schopné jet 431 km/h - 4 - Bugatti Veyron Super Sport posledni vyrobene 04K mání je jedno z nejvzácnějších aut historie, poslední Bugatti schopné jet 431 km/h - 5 - Bugatti Veyron Super Sport posledni vyrobene 05K mání je jedno z nejvzácnějších aut historie, poslední Bugatti schopné jet 431 km/h - 6 - Bugatti Veyron Super Sport posledni vyrobene 06K mání je jedno z nejvzácnějších aut historie, poslední Bugatti schopné jet 431 km/h - 7 - Bugatti Veyron Super Sport posledni vyrobene 07K mání je jedno z nejvzácnějších aut historie, poslední Bugatti schopné jet 431 km/h - 8 - Bugatti Veyron Super Sport posledni vyrobene 08K mání je jedno z nejvzácnějších aut historie, poslední Bugatti schopné jet 431 km/h - 9 - Bugatti Veyron Super Sport posledni vyrobene 09K mání je jedno z nejvzácnějších aut historie, poslední Bugatti schopné jet 431 km/h - 10 - Bugatti Veyron Super Sport posledni vyrobene 10K mání je jedno z nejvzácnějších aut historie, poslední Bugatti schopné jet 431 km/h - 11 - Bugatti Veyron Super Sport posledni vyrobene 11K mání je jedno z nejvzácnějších aut historie, poslední Bugatti schopné jet 431 km/h - 12 - Bugatti Veyron Super Sport posledni vyrobene 12K mání je jedno z nejvzácnějších aut historie, poslední Bugatti schopné jet 431 km/h - 13 - Bugatti Veyron Super Sport posledni vyrobene 13K mání je jedno z nejvzácnějších aut historie, poslední Bugatti schopné jet 431 km/h - 14 - Bugatti Veyron Super Sport posledni vyrobene 14K mání je jedno z nejvzácnějších aut historie, poslední Bugatti schopné jet 431 km/h - 15 - Bugatti Veyron Super Sport posledni vyrobene 15K mání je jedno z nejvzácnějších aut historie, poslední Bugatti schopné jet 431 km/h - 16 - Bugatti Veyron Super Sport posledni vyrobene 16K mání je jedno z nejvzácnějších aut historie, poslední Bugatti schopné jet 431 km/h - 17 - Bugatti Veyron Super Sport posledni vyrobene 17K mání je jedno z nejvzácnějších aut historie, poslední Bugatti schopné jet 431 km/h - 18 - Bugatti Veyron Super Sport posledni vyrobene 18K mání je jedno z nejvzácnějších aut historie, poslední Bugatti schopné jet 431 km/h - 19 - Bugatti Veyron Super Sport posledni vyrobene 19
Poslední vyrobené Bugatti Veyron Super Sport může být vaše. Je minimálně jeté, jeho maximálku tak první majitel nejspíše ani nevyzkoušel. Foto: Tom Hartley JNR, publikováno se souhlasem

Zdroj: Tom Hartley JNR

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše