K mání je jedno z nejvzácnějších aut historie, poslední Bugatti schopné jet 431 km/h

Obyčejné Bugatti neexistuje, tohle je ale vzácná vzácnost mezi vzácnostmi. Jde o vůbec poslední vyrobený exemplář z extrémní 30kusové série a na několika místech to má i napsané.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

K mání je jedno z nejvzácnějších aut historie, poslední Bugatti schopné jet 431 km/h

3.6.2021 | Petr Prokopec

K mání je jedno z nejvzácnějších aut historie, poslední Bugatti schopné jet 431 km/h

/

Foto: Tom Hartley JNR, publikováno se souhlasem

Obyčejné Bugatti neexistuje, tohle je ale vzácná vzácnost mezi vzácnostmi. Jde o vůbec poslední vyrobený exemplář z extrémní 30kusové série a na několika místech to má i napsané.

Zlepšující se počasí přeje prodejům zajímavých aut, obyčejný člověk ale za takové situace pomyslí leda na nějakou peprnější ojetinu typu trojkového BMW. Pokud se ovšem mezi takové neřadíte, můžete pomýšlet i výš. V prodeji se totiž objevil vůz, který lze bez okolků označit za jednu z největších vzácností automobilové historie.

Jde o Bugatti Veyron Super Sport, vůz s černou karoserii a černými koly, s nimiž kontrastují červené brzdové třmeny a červený kožený interiér. Za sedadly se pak skrývá čtyřmi turbodmychadly přeplňovaný osmilitr W16, který produkuje 1 200 koní. A právě s tímto výkonem se Super Sport zapsal do Guinnessovy knihy rekordů jako nejrychlejší auto planety.

Bugatti vyrobilo celkově jen 30 exemplářů této verze, přičemž standardně mají nastavený omezovač na 415 km/h. Bez zásahu elektroniky je ale vůz schopen dosáhnout neskutečných 431 km/h, což z něj činí dodnes nejrychlejší produkční Bugatti, které si někdo mohl koupit - Chiron jede maximálně 420 km/h a vozy ze speciální edice schopné pokořit 480 km/h dosud nebyly dodány jejich kupcům. Krom extrémní maximálky auto zvládá zrychlit na dvoustovku za 6,7 sekundy a na třístovku za 14,6 sekundy. Pokud by vás pak zajímala ještě další čísla, můžeme dodat, že čtvrtmíli Super Sport pokoří za 9,7 sekundy a v zatáčkách je schopen dosáhnout přetížení až 1,4 g. Takové auto nikdy nebude pomalé.

Máme tedy před sebou naprostý automobilový klenot, který se může snadno stát středobodem jakékoliv sbírky. Zvláště v tomto případě, neboť britský prodejce Tom Hartley Junior nabízí vůbec poslední vyrobený exemplář. Ten navíc od předání prvnímu majiteli v roce 2012 najel jen 2 000 km, v podstatě je tak sotva pořádně zajetý. Dá se proto předpokládat, že druhý klíček odemykající onu rekordní maximálku dosavadní majitel možná ani nepoužil.

Cena vozu není známa, Hartley ale naznačuje, že s cenou Veyron SS pod 2 miliony liber (cca 59,1 milionu Kč) nepůjde. To je hromada peněz, ovšem za auto, které je od čehokoli obyčejného vzdálené na hony. Jeho kupec si toho zjevně byl vědom, a tak si nechal i prahy a sedadla vyšperkovat označením „The Last Super Sport”, tedy Poslední Super Sport. Přesně tím tento vůz je.


K mání je jedno z nejvzácnějších aut historie, poslední Bugatti schopné jet 431 km/h - 1 - Bugatti Veyron Super Sport posledni vyrobene 01K mání je jedno z nejvzácnějších aut historie, poslední Bugatti schopné jet 431 km/h - 2 - Bugatti Veyron Super Sport posledni vyrobene 02K mání je jedno z nejvzácnějších aut historie, poslední Bugatti schopné jet 431 km/h - 3 - Bugatti Veyron Super Sport posledni vyrobene 03K mání je jedno z nejvzácnějších aut historie, poslední Bugatti schopné jet 431 km/h - 4 - Bugatti Veyron Super Sport posledni vyrobene 04K mání je jedno z nejvzácnějších aut historie, poslední Bugatti schopné jet 431 km/h - 5 - Bugatti Veyron Super Sport posledni vyrobene 05K mání je jedno z nejvzácnějších aut historie, poslední Bugatti schopné jet 431 km/h - 6 - Bugatti Veyron Super Sport posledni vyrobene 06K mání je jedno z nejvzácnějších aut historie, poslední Bugatti schopné jet 431 km/h - 7 - Bugatti Veyron Super Sport posledni vyrobene 07K mání je jedno z nejvzácnějších aut historie, poslední Bugatti schopné jet 431 km/h - 8 - Bugatti Veyron Super Sport posledni vyrobene 08K mání je jedno z nejvzácnějších aut historie, poslední Bugatti schopné jet 431 km/h - 9 - Bugatti Veyron Super Sport posledni vyrobene 09K mání je jedno z nejvzácnějších aut historie, poslední Bugatti schopné jet 431 km/h - 10 - Bugatti Veyron Super Sport posledni vyrobene 10K mání je jedno z nejvzácnějších aut historie, poslední Bugatti schopné jet 431 km/h - 11 - Bugatti Veyron Super Sport posledni vyrobene 11K mání je jedno z nejvzácnějších aut historie, poslední Bugatti schopné jet 431 km/h - 12 - Bugatti Veyron Super Sport posledni vyrobene 12K mání je jedno z nejvzácnějších aut historie, poslední Bugatti schopné jet 431 km/h - 13 - Bugatti Veyron Super Sport posledni vyrobene 13K mání je jedno z nejvzácnějších aut historie, poslední Bugatti schopné jet 431 km/h - 14 - Bugatti Veyron Super Sport posledni vyrobene 14K mání je jedno z nejvzácnějších aut historie, poslední Bugatti schopné jet 431 km/h - 15 - Bugatti Veyron Super Sport posledni vyrobene 15K mání je jedno z nejvzácnějších aut historie, poslední Bugatti schopné jet 431 km/h - 16 - Bugatti Veyron Super Sport posledni vyrobene 16K mání je jedno z nejvzácnějších aut historie, poslední Bugatti schopné jet 431 km/h - 17 - Bugatti Veyron Super Sport posledni vyrobene 17K mání je jedno z nejvzácnějších aut historie, poslední Bugatti schopné jet 431 km/h - 18 - Bugatti Veyron Super Sport posledni vyrobene 18K mání je jedno z nejvzácnějších aut historie, poslední Bugatti schopné jet 431 km/h - 19 - Bugatti Veyron Super Sport posledni vyrobene 19
Poslední vyrobené Bugatti Veyron Super Sport může být vaše. Je minimálně jeté, jeho maximálku tak první majitel nejspíše ani nevyzkoušel. Foto: Tom Hartley JNR, publikováno se souhlasem

Zdroj: Tom Hartley JNR

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.