Zánovní BMW za 178 tisíc Kč není vtip ani omyl, první majitel doplatil na jeho nepopularitu

Jakékoli zánovní auto za takové peníze se dnes zdá být utopií. Natož pak cokoli od BMW, jehož vozy jako nové jen zřídka stojí pod 1 milion korun. Pokud se ale smíříte s delším časovým stářím a nepříliš pěkným i populárním modelem, můžete skutečně skórovat.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Zánovní BMW za 178 tisíc Kč není vtip ani omyl, první majitel doplatil na jeho nepopularitu

19.2.2023 | Petr Miler

Zánovní BMW za 178 tisíc Kč není vtip ani omyl, první majitel doplatil na jeho nepopularitu

/

Foto: Vespa1960, publikováno se souhlasem

Jakékoli zánovní auto za takové peníze se dnes zdá být utopií. Natož pak cokoli od BMW, jehož vozy jako nové jen zřídka stojí pod 1 milion korun. Pokud se ale smíříte s delším časovým stářím a nepříliš pěkným i populárním modelem, můžete skutečně skórovat.

Zapomeňte na naše obvyklé články o zajímavých ojetinách, které se většinou zabývají vzácnými, krásnými, silnými nebo jiným způsobem žádoucími auty. Může jít o sběratelské stroje nebo cesty k pořádnému svezení za cenu tuctového rodinného přibližovadla. Auto, které tu máme dnes, není ničím z toho, přesto nás svým způsobem fascinuje.

Je to BMW 316ti E36 Compact z roku 1997. Tenhle Compact není moc hezký (ne, že by ten další byl...), se 102 koňmi není rychlý a není ani vzácný, třebaže ho každý den na silnici určitě nepotkáte. A není ani designem neobyčejný, což třeba právě o pozdější řadě 3 E46 Compact platí, přinejmenším. Je to na poměry BMW prostě obyčejné auto, svého času příměstské přibližovadlo, jehož výbava končí u manuální klimatizace.

Ze všech zmíněných důvodů to byl vždy trochu přehlížený model. Pravda, když potkáte na začátku klikaté okresky hezký kus s řadovým šestiválcem, není to ani dnes stroj hodný posměchu a kdyby BMW nepostavilo M3 E36 Compact jen jako koncept, mohla být i image modelů s písmenem „t” ve jméně trochu jinde - taková M3t by zněla zajímavě už proto. Jenže nic z toho se nestalo a ani jiné fascinující stavby situaci nezměnily. Přesto je vůz na fotkách níže výjimečný a zajímavý.

Jeho pozoruhodnou vlastností je, že od května 1997, kdy byl poprvé zaregistrován, najel jen 25 702 km v rukou jediného majitele. Většinu času tak v suché garáži a do dnešního dne přežil s výše zmíněnou kilometráží jako úžasný stroj času. Jakékoli opotřebení byste tu hledali marně - sem tam nějaká špína, která půjde snadno odstranit, jinak je ve stavu, v jakém vyjíždí auta z továrny. Podobně zachovalé vozy, i méně zvučných značek, se kolikrát prodávají nesmyslně draho, tento je ale k mání jen za 7 500 Eur, v přepočtu za 178 tisíc Kč. A to není špatná cena za (stavem) skoro nové BMW.

Jste-li fanoušci řady 3 E36, mohla by to být zajímavá volba, alespoň zadní pohon je tu pořád, automatická převodovka odpovídá zjevnému charakteru majitele - je to starší člověk. Ten trochu doplatit na nepopularitu své volby, neboť jiné trojky z té doby by dnes v takovém stavu prodal násobně dráž. Akcelerace na stovku za 12,6 sekundy a maximální rychlost 189 km/h vážně neohromí, ale třeba na sněhu nedostatek výkonu pociťovat nebudete. A s ojetou Fabií za podobné peníze si vážně bokem nesjedete, nemluvě o tom, že ani ta nebude s 25 702 km na tachometru stát 178 tisíc, což je nakonec fascinující úplně nejvíc.


Zánovní BMW za 178 tisíc Kč není vtip ani omyl, první majitel doplatil na jeho nepopularitu - 1 - BMW 316i Compact 1997 nejete prodej 01Zánovní BMW za 178 tisíc Kč není vtip ani omyl, první majitel doplatil na jeho nepopularitu - 2 - BMW 316i Compact 1997 nejete prodej 02Zánovní BMW za 178 tisíc Kč není vtip ani omyl, první majitel doplatil na jeho nepopularitu - 3 - BMW 316i Compact 1997 nejete prodej 03Zánovní BMW za 178 tisíc Kč není vtip ani omyl, první majitel doplatil na jeho nepopularitu - 4 - BMW 316i Compact 1997 nejete prodej 04Zánovní BMW za 178 tisíc Kč není vtip ani omyl, první majitel doplatil na jeho nepopularitu - 5 - BMW 316i Compact 1997 nejete prodej 05Zánovní BMW za 178 tisíc Kč není vtip ani omyl, první majitel doplatil na jeho nepopularitu - 6 - BMW 316i Compact 1997 nejete prodej 06Zánovní BMW za 178 tisíc Kč není vtip ani omyl, první majitel doplatil na jeho nepopularitu - 7 - BMW 316i Compact 1997 nejete prodej 07Zánovní BMW za 178 tisíc Kč není vtip ani omyl, první majitel doplatil na jeho nepopularitu - 8 - BMW 316i Compact 1997 nejete prodej 08Zánovní BMW za 178 tisíc Kč není vtip ani omyl, první majitel doplatil na jeho nepopularitu - 9 - BMW 316i Compact 1997 nejete prodej 09Zánovní BMW za 178 tisíc Kč není vtip ani omyl, první majitel doplatil na jeho nepopularitu - 10 - BMW 316i Compact 1997 nejete prodej 10Zánovní BMW za 178 tisíc Kč není vtip ani omyl, první majitel doplatil na jeho nepopularitu - 11 - BMW 316i Compact 1997 nejete prodej 11Zánovní BMW za 178 tisíc Kč není vtip ani omyl, první majitel doplatil na jeho nepopularitu - 12 - BMW 316i Compact 1997 nejete prodej 12
Tohle BMW je jako stroj času. Divokou jízdu nenabídne, také ale nestojí mnoho. Foto: Vespa1960, publikováno se souhlasem

Zdroj: Mobile.de

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.