Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je úplně poslední, dodnes nejeté Lambo s motorem V12 a ručním řazením, na dnešní dobu je snad i levné
23.6.2022 | Petr Miler
Určitě to není auto pro někoho, kdo přemýšlí, jak zaplatí příští splátku hypotéky, to bohužel. Uvážíme-li ale, co všechno se dnes prodává za milionové sumy, není tento italský klenot zas až tak drahý, vzhledem k jeho historické výjimečnosti rozhodně ne.
Italské Lamborghini je jednou z těch značek, které do svých aut manuální řazení už léta nenabízí a nemají v plánu to změnit. Kdysi udávané důvody moc rozumně nezněly, automobilka se tak touto cestou vydala zřejmě ze stejných důvodů jako většina ostatních. Zájem o ruční řazení je dnes relativně malý a i když existují zájemci, kteří by za model s ním zaplatili kde co, cokoli, problémy spojené s možnými záručními opravami aut poškozených nesprávným zacházením se spojkou (řekněte to jako důvod „neopravy” člověku, který u vás utratil 10 milionů...) dělají z jejich nabízení ekonomicky nezajímavou věc.
Všechny modely značky jsou tak nyní výlučně „automatické” a do posledních chvíle to platilo i o Aventadoru, dosud posledním modelu z býčí stáje s motorem V12. Možná tak se slzou v oku vzpomínáte na Murciélago, které bylo k mání i s manuálem. A docela to chápeme - třeba i proto, že k práci s manuálem nepotřebujete uživatelskou příručku. O radosti z vlády nad strojem nemluvě.
Vrátit tyto časy zpět zdánlivě nelze, neboť Murciélago běžně koupíte jen jako dosti ojetý vůz - relativně vysoké desítky tisíc najetých km jsou normou, v prodeji vidíme i vozy, které na odometru ukazují šestimístné hodnoty. Není se co divit, Murciélago se objevilo na trhu v roce 2001, je to už docela dávná historie. Oranžový kousek na fotkách níže je ale jiný, za svůj bezmála dvacetiletý život neujel skoro nic - přesně 7 064 km.
To je pár větších projížděk po Evropě, od roku 2003 skutečně skoro nic. Podle toho také vypadá - po dokonalém vyčištění je jako nový. Podle prodejce, známého německého autosalonu Singen, vám tohle auto i dnes umožní zažít pocit z koupě nového Murciélaga. A máme pocit, že moc nepřehání.
Úplně nové samozřejmě není, ale bylo řádně servisováno a skoro nejezdilo. Je to úplně původní Murciélago, se dvěma koncovkami výfuků, „barevnými” zadními světly a původními pětipaprskovými koly. A je v klasické oranžové s černým interiérem - možná trochu ohraná kombinace, ale vozu stále sluší.
Můžete jej mít za 298 tisíc Eur, tedy asi 7,3 milionu korun. Nechápejte nás špatně, je to hromada peněz, s ohledem na jeho výjimečnost a současné ceny kde čeho - přes milion dáte i za lepší škodovky a miliony za cokoli, co je pár dekád staré a moc nejezdilo - to ale zase tak mnoho není. A pokud ho necháte převážně v garáži, cena mu jistě poroste nahoru - je to úplně poslední Lamborghini s motorem V12 a manuálem, které kdy vzniklo a o jiném takto nejetém slýcháme jen zřídka. A pokud s ním sem tam vyrazíte na projížďku, zažijete pocity, které už vám žádný moderní italský supersport nedopřeje...
Tohle Murciélago je jistě jedno z posledních takto nejetých Lamb s motorem V12 a manuálem, které lze koupit. Vaše může být za cenu, kterou je za současných okolností třeba vnímat příznivě. Foto: Auto Salon Singen, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Nový offroad britského miliardáře postrádá špetku invence. Kdyby si říkal Fosilier, byla by s ním aspoň legrace
27.2.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia pro Evropu vypadá jako promeškaná šance, i když cenově pořád může překvapit
27.2.2024 - Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024 - Asi nejpovedenější čínský soupeř Škody Octavia se ukázal v novém, při cenách od 350 tisíc Kč to bude megahit
27.2.2024 - Skoro polovina majitelů elektromobilů zvažuje návrat ke spalovacím autům, říká studie, spokojenost s nabíjením dál klesá
28.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva