Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je nejoblíbenější stroj zakladatele Lamborghini. Táhl i jeho rakev na pohřbu
11.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Člověk by čekal, že nejoblíbenějším strojem muže, který si založil vlastní automobilku, když mu nevoněla Ferrari, bude nějaký sporťák. Chyba lávky, tím nej je trochu jiné Lambo.
Pokud byste měli uhádnout nejoblíbenější model Ferruccia Lamborghiniho, jaký byste asi tipovali? Abychom vám vše trochu usnadnili, můžeme dodat, že mezi rokem 1963, kdy automobilku založil, a rokem 1972, kdy ji pro změnu prodal, vznikly vozy jako 350 GT, 400 GT, Miura, Espada, Islero a Jarama. Tak již máte tip? Že je to Miura? Kdeže, překvapivě nejde o jediný z těchto sportovních vozů. A vlastně ani o žádný produkt třetí ze čtyř společností, které Lamborghini založil.
Místo hledání v Sant'Agata Bolognese se musíme přesunout do dalšího italského městečka, a sice do Centa. Zde v roce 1948 vznikla společnost Lamborghini Trattori. Její počátky nebyly zrovna snadné, Ferruccio v podstatě smontoval dohromady poškozené válečné komponenty a motory. Již o tři léta později však firma postavila svůj úplně první model L33, pohonné jednotky však stále musela nakupovat zvenčí - v tomto případě šlo o 3,5litrový diesel Morris.
Následně již vše začalo jít jako po drátkách, divize tak v roce 1952 představila hned čtyři nové modely. V roce 1956 došlo na otevření nové továrny, o rok později byla představena nová linie Lamborghinetta. Šlo o menší a tím pádem levnější traktory, které již disponovaly i vlastním dvouválcovým motorem. Ten dokázal vyvinout až 22 koní, což sice není hodně, nicméně s prací na malých polích si malé traktory dokázaly poradit.
Právě tato linie přirostla Ferrucciovi nejvíce k srdci. Byl to její úspěch, který mu přinesl dostatek prostředků na to, aby mohl v již zmiňovaném roce 1963 otevřít továrnu na supersporty. Nicméně o pouhých jedenáct let později se italský podnikatel rozhodl zcela stáhnout z průmyslového světa. Namísto výroby aut či traktorů raději vsadil na pěstování vína, kterému se věnoval až do své smrti v roce 1993.
Pohřeb přitom opětovně dokázal, že Lamborghinetta přirostla Ferrucciovi nejvíce k srdci, jeho rakev táhl právě malý traktor z této linie, konkrétně pak model DL20-2241R. Jeden takový je momentálně na prodej, byť samozřejmě nejde o ten smuteční. Naopak, nabízený produkt hraje sytými barvami, v posledních letech totiž prošel renovací a dostal tak jasně modrý lak kombinovaný s oranžově zbarvenými doplňky.
Dvouválcová pohonná jednotka v tomto případě dává 18 koní, přičemž společnost LBI Limited, která traktor nabízí, má na svých stránkách nahraný i zvuk startování. Na zběsilý řev, se kterým jsou supersporty Lamborghini spojeny, můžete rovnou zapomenout, ani tak ale nekoupíte tento stroj levně - váš může být za 45 tisíc dolarů, tedy asi 946 000 Kč.
Traktor Lamborghinetta 2241R byl nejoblíbenějším produktem zakladatele firmy. Dokonce táhl na pohřbu i jeho rakev. Nyní může být váš, a to za necelý milion korun
Zdroj: LBI Limited
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 3 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před hodinou - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 2 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 3 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 4 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva