K mání je nejslavnější český závoďák všech dob. Jako originál stojí majlant

Tohle je jediné auto české provenience, které kdy na světové rallye nejvyšší úrovně porazilo veškerou konkurenci. I s „papíry” od FIA stojí podle toho.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

K mání je nejslavnější český závoďák všech dob. Jako originál stojí majlant

29.9.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

K mání je nejslavnější český závoďák všech dob. Jako originál stojí majlant

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Tohle je jediné auto české provenience, které kdy na světové rallye nejvyšší úrovně porazilo veškerou konkurenci. I s „papíry” od FIA stojí podle toho.

Existují historické Škody, zejména pak jejich závodní verze, po kterých je v současnosti obrovský zájem. Absolutním vrcholem mezi nimi je pak model 130 RS, který před 40 léty vyhrál Rallye Monte Carlo. Nebyla to žádná rallye v náhradním termínu, nepotopila se loď s veškerou konkurencí, vojenská rozvědka nepoškodila ostatní auta. Prostě se stalo, že tehdy ještě outsider porazil všechny favority na rallye nejvyšší světové úrovně.

Těchto i později zázračně úspěšných škodovek se v továrně vyrobila jen hrstka, a tak mají pochopitelně obrovskou cenu. Někteří se na tom snaží snaží nepoctivě vydělat, ovšem vůz, který máme dnes před sebou, nemá být ten případ. Stojí před námi Škoda 130 RS, údajně originální vůz, který před téměř čtyřmi dekádami závodil do vrchu.

Je na prodej v Ostravě a prodávající za něj nemalých 1,3 milionu korun. Uvádí, že se jedná o původní auto s homologací pro rallye, že je kompletní a že k němu jsou veškeré dokumenty. Některé z nich i ukazuje mezi fotografiemi a už ty historii mapují věrohodně. Je tu ale přece jen pár nejasností.

K oněm dokumentům patří i původní technický doklad, ve kterém se dočteme, že vůz má šasí Škody 130 RS a čtyřválcový motor Škoda 2000 RS. Vidíme také technický průkaz historického závodního vozidla, platný pro závody do vrchu. V tom se už ale píše o motoru o objemu 1,3 litru; v průběhu času ovšem mohlo dojít k výměně motoru.

Prodávající uvádí, že vůz je nebouraný, ale nepojízdný. Proč tomu tak je, nám ovšem není známo, na pohled vypadá perfektně. A, byť je prodejce dle inzerátu z Ostravy, uvedené telefonní číslo má rakouskou předvolbu +43. Napsali jsme mu e-mail s pár otázkami a jestli odpoví a některé nesoulady vysvětlí, jistě si nové informace pro sebe nenecháme. Zatím se kochejte, současné i historické fotky této mašiny stojí vždy za pozornost...


K mání je nejslavnější český závoďák všech dob. Jako originál stojí majlant - 1 - skoda 130rs prodej ostrava 01K mání je nejslavnější český závoďák všech dob. Jako originál stojí majlant - 2 - skoda 130rs prodej ostrava 02K mání je nejslavnější český závoďák všech dob. Jako originál stojí majlant - 3 - skoda 130rs prodej ostrava 03K mání je nejslavnější český závoďák všech dob. Jako originál stojí majlant - 4 - skoda 130rs prodej ostrava 04K mání je nejslavnější český závoďák všech dob. Jako originál stojí majlant - 5 - skoda 130rs prodej ostrava 05K mání je nejslavnější český závoďák všech dob. Jako originál stojí majlant - 6 - skoda 130rs prodej ostrava 06K mání je nejslavnější český závoďák všech dob. Jako originál stojí majlant - 7 - skoda 130rs prodej ostrava 07K mání je nejslavnější český závoďák všech dob. Jako originál stojí majlant - 8 - skoda 130rs prodej ostrava 08K mání je nejslavnější český závoďák všech dob. Jako originál stojí majlant - 9 - skoda 130rs prodej ostrava 09
Tahle Škodovka může být vaše a brzy můžete začít závodit

Zdroj: Mobile.de

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.