K mání je německý král ztráty hodnoty, za 18 900 km pozbyl na ceně 3,5 milionu Kč

Mrzí vás, že jste koupí nového auta přišli za několik let a pár desítek tisíc km o statisíce korun? Vyprávějte to člověku, který si v roce 2015 koupil tohle Audi. Každý km ho stál 184 Kč.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

K mání je německý král ztráty hodnoty, za 18 900 km pozbyl na ceně 3,5 milionu Kč

20.10.2019 | Petr Miler

K mání je německý král ztráty hodnoty, za 18 900 km pozbyl na ceně 3,5 milionu Kč

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Mrzí vás, že jste koupí nového auta přišli za několik let a pár desítek tisíc km o statisíce korun? Vyprávějte to člověku, který si v roce 2015 koupil tohle Audi. Každý km ho stál 184 Kč.

Pokud nepatříte mezi vyvolené, kteří si mohou dovolit koupi těch nejvýjimečnějších aut světa, musíte se chtě nechtě smířit s tím, že pořízení nového vozu nebude tou nejlepší investicí, kterou v životě uděláte. Obyčejné automobily ztrácí během prvního roku vlastnictví okolo 25 % své hodnoty, v průběhu dalších let to bývá okolo 10 % ročně. Po čtyřech letech tak auto jako VW Golf prodáte při přiměřeném nájezdu asi za polovinu původní ceny a z původně vydaných např. 600 tisíc Kč vám bude okolo 300 tisíc.

To zabolí, utěšovat se ale lze tím, že někteří musí snášet i mnohem větší rány. Existují totiž auta, která navzdory své výjimečnosti ztrácí hodnotu podobným nebo ještě vyšším tempem, stojí ale nesrovnatelně více. Obvykle se jedná velké o luxusní limuzíny a SUV, která mají na trhu ojetin jen velmi omezené portfolio kupců, a to se v jejich ceně pochopitelně odráží. Jeden z extrémních důkazů tohoto jevu dnes máme před sebou.

Jedná se o Audi A8 z roku 2015, které z továrny vyjelo v nejvyšší specifikaci s motorem 6,3 W12. Tohle auto stálo v základu 145 800 Eur, dnešním kursem asi 3,73 milionu Kč. Jeho kupec ale na sobě ani trochu nešetřil a vůz obdařil snad veškerými myslitelnými doplňky, které si šlo do tohoto beztak bohatě vybaveného stroje ještě přikoupit.

Je tu tak opravdu všechno, na co si vzpomenete. Od drahé techniky, jako jsou karbon-keramické brzdy až po nejrozmařilejší příplatky typu masážní, pochopitelně ventilovaná sedadla vzadu po boku masivní středové konzoly s výsuvným stolkem z pravého dřeva. Lednice, bar, palubní telefon, několik televizí s nezávislými tunery, je to opravdu auto nabušené výbavou od podlahy po střechu. Cena jen za ni? 68 200 Eur, tedy 1,75 milionu Kč. Celkovou pořizovací částku 214 000 Eur, tedy 5,5 milionu Kč jste si možná dopočítali sami.

I když si takto kupec stvořil opravdu mimořádně noblesní (podívejte se na ten zelený lak) stroj s 500koňovým dvanáctiválcem pod kapotou, moc si ho neužíval. Jen 18 900 km najetých za 4 roky vážně není mnoho, razantním poklesům cen podobných aut to ale nebrání. Německý dealer Audi jej tak nyní jako ojetinu prodává za 77 900 Eur, což je pořád dost peněz (1,99 milionu Kč), oproti původní sumě je to ale zlomek.

Majitel tak čtyřletým „neježděním” s tímto vozem přišel o 3,5 milionu Kč - to je 875 tisíc Kč ročně, 73 tisíc každý měsíc. A s každým ujetým kilometrem tratil jen na ztrátě hodnoty 184 Kč. Jen si to představte - dojedete z Prahy do Brna a zpět a bum, 74 tisíc korun je pryč. Bez benzinu, pneumatik, servisu a dalších běžných výdajů. Člověk musí být opravdu bohatý, aby si takové auto mohl dovolit. A ani pro kupce ojetiny to nebude levný špás, přes ohromnou slevu.


K mání je německý král ztráty hodnoty, za 18 900 km pozbyl na ceně 3,5 milionu Kč - 1 - Audi A8 W12 masivni pokles hodnoty prodej 01K mání je německý král ztráty hodnoty, za 18 900 km pozbyl na ceně 3,5 milionu Kč - 2 - Audi A8 W12 masivni pokles hodnoty prodej 15K mání je německý král ztráty hodnoty, za 18 900 km pozbyl na ceně 3,5 milionu Kč - 3 - Audi A8 W12 masivni pokles hodnoty prodej 02K mání je německý král ztráty hodnoty, za 18 900 km pozbyl na ceně 3,5 milionu Kč - 4 - Audi A8 W12 masivni pokles hodnoty prodej 03K mání je německý král ztráty hodnoty, za 18 900 km pozbyl na ceně 3,5 milionu Kč - 5 - Audi A8 W12 masivni pokles hodnoty prodej 04K mání je německý král ztráty hodnoty, za 18 900 km pozbyl na ceně 3,5 milionu Kč - 6 - Audi A8 W12 masivni pokles hodnoty prodej 05K mání je německý král ztráty hodnoty, za 18 900 km pozbyl na ceně 3,5 milionu Kč - 7 - Audi A8 W12 masivni pokles hodnoty prodej 06K mání je německý král ztráty hodnoty, za 18 900 km pozbyl na ceně 3,5 milionu Kč - 8 - Audi A8 W12 masivni pokles hodnoty prodej 07K mání je německý král ztráty hodnoty, za 18 900 km pozbyl na ceně 3,5 milionu Kč - 9 - Audi A8 W12 masivni pokles hodnoty prodej 08K mání je německý král ztráty hodnoty, za 18 900 km pozbyl na ceně 3,5 milionu Kč - 10 - Audi A8 W12 masivni pokles hodnoty prodej 09K mání je německý král ztráty hodnoty, za 18 900 km pozbyl na ceně 3,5 milionu Kč - 11 - Audi A8 W12 masivni pokles hodnoty prodej 10K mání je německý král ztráty hodnoty, za 18 900 km pozbyl na ceně 3,5 milionu Kč - 12 - Audi A8 W12 masivni pokles hodnoty prodej 11K mání je německý král ztráty hodnoty, za 18 900 km pozbyl na ceně 3,5 milionu Kč - 13 - Audi A8 W12 masivni pokles hodnoty prodej 12K mání je německý král ztráty hodnoty, za 18 900 km pozbyl na ceně 3,5 milionu Kč - 14 - Audi A8 W12 masivni pokles hodnoty prodej 13K mání je německý král ztráty hodnoty, za 18 900 km pozbyl na ceně 3,5 milionu Kč - 15 - Audi A8 W12 masivni pokles hodnoty prodej 14
Jistě tak či onak pozoruhodné provedení Audi A8 zaujme nakonec hlavně tím, jako finanční ránou se stalo pro jeho prvního majitele. Možná výhoda pro toho druhého...

Zdroj: Mobile.de

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše