K mání je svérázná relikvie revoluční doby, tento pracant Škody 29 let skoro nevyjel

Setkáváme se s případy, kdy někdo po dekády „suší” v perfektním stavu vcelku obyčejné auto. Ale aby někdo 29 let pořádně neojel pracovní nástroj typu Škoda Pick-up? To jsme ještě neviděli.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

K mání je svérázná relikvie revoluční doby, tento pracant Škody 29 let skoro nevyjel

7.5.2021 | Mirek Mazal

K mání je svérázná relikvie revoluční doby, tento pracant Škody 29 let skoro nevyjel

/

Foto: Daher Autohandel, publikováno se souhlasem

Setkáváme se s případy, kdy někdo po dekády „suší” v perfektním stavu vcelku obyčejné auto. Ale aby někdo 29 let pořádně neojel pracovní nástroj typu Škoda Pick-up? To jsme ještě neviděli.

Příchod Škody Favorit znamenal pro československý automobilový svět malou revoluci. Ve srovnání s tehdejším vozový parkem šlo o moderní automobil, který se dokázal alespoň blížit západním standardům. Poptávka byla tak vysoká, že výroba běžela na tři směny a stejně to nestačilo. Hlavní zájem směřoval k základnímu provedení, dále byly k dispozici užitkové verze Favorit Praktik, Forman Praktik, Forman Plus a Škoda Pick-up.

Poslední jmenované provedení vzniklo pro převoz nákladu. Zůstaly jen přední dvě sedačky, zbytek se změnil na úložnou plochu s užitnou hmotností půl tuny. Náklad se mohl skrýt pod pevnou plastovou nástavbu, nebo se přimontovaly ocelové tyče nesoucí krycí plachtu. Motor, převodovka a většina dalších dílů je jinak shodná s Favoritem.

Většina těchto pracovních vozidel dávno skonala únavou z vyčerpání a pokud nějaké přežily, vypadají blízké tomuto stavu. Je to logické, pick-up si nekoupíte pro parádu nebo do sbírky, ale na práci. Jenže jak vidno, výjimky se najdou i v tomto případě. Jeden červený odkaz na slávu hranatého pracanta od škodovky s korbou stojí skoro nedotčený zubem času u německého prodejce ve Fürstenwalde.

Tohle auto bylo a je všechno, jen ne krásné, ale s ohledem na jeho stav skoro 30 let po jeho zrodu nemůžeme říci než: Podívejte se na tu nádheru! Vymydlená Škoda Pick-up s plachtou v prvotřídní kondici je něco, co jsme neviděli už spoustu let. Tento exemplář je z roku 1992, najel pouhých 25 611 kilometrů a vypadá podle toho. Je to skoro nové auto.

Interiér byl ušetřen kontaktu se špinavými oděvy dělníků, je zjevně čistý a zachovalý. Motor za těch pár kilometrů nestihl posbírat žádné závady, třináctistovka s výkonem 44 kW (60 poníků) je jako nová. Jen bylo nutné vyměnit startér a výhledově to asi nebude jediná věc - 29 let omezeného využívání také není nic.

Otázka je, k čemu může být takové auto dobré, i když teď už by se neztratilo ani ve svéráznější sbírce fandy českých aut. Pokud byste měli zájem, je třeba si připravit 2 500 Eur, na naše asi 64 000 Kč. Na takto zachovalý Favorit to vlastně není moc, nakonec tenhle pick-up může pořád posloužit i jako pracant.


K mání je svérázná relikvie revoluční doby, tento pracant Škody 29 let skoro nevyjel - 1 - Skoda Pick up 1992 nejeta prodej 01K mání je svérázná relikvie revoluční doby, tento pracant Škody 29 let skoro nevyjel - 2 - Skoda Pick up 1992 nejeta prodej 02K mání je svérázná relikvie revoluční doby, tento pracant Škody 29 let skoro nevyjel - 3 - Skoda Pick up 1992 nejeta prodej 03K mání je svérázná relikvie revoluční doby, tento pracant Škody 29 let skoro nevyjel - 4 - Skoda Pick up 1992 nejeta prodej 04K mání je svérázná relikvie revoluční doby, tento pracant Škody 29 let skoro nevyjel - 5 - Skoda Pick up 1992 nejeta prodej 05K mání je svérázná relikvie revoluční doby, tento pracant Škody 29 let skoro nevyjel - 6 - Skoda Pick up 1992 nejeta prodej 06K mání je svérázná relikvie revoluční doby, tento pracant Škody 29 let skoro nevyjel - 7 - Skoda Pick up 1992 nejeta prodej 07K mání je svérázná relikvie revoluční doby, tento pracant Škody 29 let skoro nevyjel - 8 - Skoda Pick up 1992 nejeta prodej 08
Udržovaná Škoda Pick-up za 64 000 korun je dnes bizarní věc, ale jedna taková je k mání v Německu. Foto: Daher Autohandel, publikováno se souhlasem

Zdroj: Mobile.de

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše