Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je nové BMW 850i s manuálem, svou V12 ale nedá lacino
23.11.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Dvanáctiválcových kupé BMW 850i s manuálem vznikla jen hrstka. Najít dnes dobrý kus je těžké, existence skoro nového auta je malý zázrak.
Pokud se vám v 90. letech líbilo BMW řady 8 a dnes byste si chtěli koupit nové, máte smůlu, BMW nic takového nevyrábí. Řada 8 skončila v roce 1999 a zatím se nedočkala nástupce, dvanáctiválec dostanete jen do řady 7 a ta sportovní moc není - a ani být nemá. Pokud ovšem po „osmičce” stále toužíte, tenhle kousek by mohl být ten pravý - je to totiž 24 let po svém vzniku prakticky nový.
Není to bohužel CSi, verze připravená divizí M s 280 kW (381 koní) a 550 Nm. Je to „jen” 850i, tedy verze s pětilitrovým dvanáctiválcem, který dává 220 kW (300 koní) v 5 200 ot./min a 450 Nm v 4 100 ot./min a na zadní kola je posílá přes šestistupňový manuál. Auto to nebylo nejlehčí, vážilo 1 790 kg, dynamika verze s manuální převodovkou ale přesto nezklame - stovka za 6,8 sekundy, kilometr s pevným startem za 26,3 a maximálka omezená na 250 km/h.
Celkem vzniklo lehce přes 30 tisíc kusů řady 8 všech variant, ale 850i s manuálem je údajně bylo jen 3 666. To z dělá tohoto stroje docela raritní provedení a při jeho stavu zřejmě světový unikát. Tuto verzi „osmičku” v podobném stavu už jsme neviděli léta.
Auto, které před sebou vidíte, má totiž za sebou pouhých 1 790 kilometrů od roku 1991, kdy byl vyroben. Kdyby se psal rok 1991, možná 1992, v motoru tohoto stroje by mohl být ještě původní olej, ale tohle auto má za sebou 24 let provozu. Doufáme tedy, že původní olej nemá; podle fotek je na každý pád ve vynikajícím stavu. Však se podívejte na fotky spodku vozu a další detailní snímky jeho techniky - tohle auto prostě nikdy pořádně nejezdilo.
Co o stavu také hovoří dost jasně, je cena. Majitel svůj vůz považuje na 100 tisíc Eur, tedy 2,7 milionu korun - a za to dnes pořídíte úplně novou 650i a ještě vám zbude nějakých 130 tisíc korun na příplatky. Dostanete ale V8 a automatickou převodovku, ne V12 a manuál, a nových 650i teoreticky může jezdit hromada. Zánovních 850i ale už na světě bude jen hrstka...
Text podnadpisu
Tuhle 850i si můžete pořídit. Je jako nová, jen není levná
Dvanáctiválcové BMW řady 8 bylo ve výrobě v letech 1989 - 1999
Zdroj: Classic Driver přes Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejčtenější články
- Nový čínský konkurent Škody Fabia zná své první ceny. I se 192 koňmi je levnější než skutečná Fabia v základu
19.3.2024 - Bentley našlo nový diplomatický výraz pro odpor zákazníků k vnucovaným autům, odložilo elektrické plány
20.3.2024 - BMW unikly ještě lepší záběry jeho nového X, nejlépe ukazují, proč budou mít SUV značky znovu navrch
20.3.2024 - Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil
20.3.2024 - Tesla Cybertruck zkusila přebrodit docela normální potok, asi metr za ním se začala rozpadat
20.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva