Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je nové Porsche 911 997, je to poslední 911 bez nesmyslů
12.11.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Novou 911 bez turba, start-stopu či elektrického posilovače už Porsche nevyrábí. Koupit si přesto ještě dá.
Už když jsme v roce 2011 testovali tehdy nové Porsche 911 991, konstatovali jsme, že oproti generaci 997 je stejné jen na pohled. Pro nadšeného řidiče je 991 vedle 997 přesně tím, co značí číslo v jejím kódovém označení - šest kroků vzad.
Ano, tohle auto je zase o něco rychlejší a zase o něco uživatelsky přívětivější. Je také komfortnější, prostornější, je to už pomalu více GT než sporťák. To by nutně nevadilo, však 911 byla vždy lecčím v jednom balení, s novou generací ale dorazila také spousta nesmyslů pro vůz takového typu a ceny zcela neospravedlnitelný.
Jeho úchvatný plochý šestiválec je kvůli pár gramům emisí CO2 v normovaném testu týrán start-stopem, který nejde trvale vypnout. Vůz ze stejného důvodu dostal citelně méně komunikativní řízení s elektrickým posilovačem, které je možná přesné, přímý kontakt s děním pod předními koly vám ale nikdy nedopřeje. Motor je také ze stejných důvodů v nízkých otáčkách citelně tupější a najdou se i další projevy toho, že tato 911 myslela více na testy spotřeby než řidičské zážitky. Sjeďte si krátce po sobě 997 a 991 a jste-li opravdu řidičem tělem i duší, už nikdy nebudete chtít zpět. Do 991.
Takhle se situace jevila už před léty. Nově má navíc 991 po faceliftu pod kapotou turbo, o kterém s může Porsche pohádkařit jak chce, nic ale nezmění na tom, že je další ústupek tlaku na nižší papírovou spotřebu, kterému za oběť padá všechno ostatní. Jak z toho ven, pokud chcete novou 911 bez všech těchto „moderních” věcí? Obvykle nijak, teď by tu ale jedna spása byla - tato stříbrná 911 997 Carrera.
Tohle auto je údajně po starém pánovi, měl prý 89 let, čemuž můžeme, ale také nemusíme věřit. Co je důvěryhodnější mnohem více, je stav auta na fotkách - vypadá, jako by včera vyjelo z fabriky, ovšem ve skutečnosti bylo vyrobeno v roce 2007. Jen s ním nikdo nikdy pořádně nejel - na tachometru má tento vůz pouhých 268 kilometrů.
Bohužel to není GT3 ani nic srovnatelného, je to základní Carrera se zadním náhonem, jejíž 3,6litrový atmosférický motor dává 325 koní a 370 Nm. Ty posílá na kola přes manuální převodovku, což stačí ke zrychlení na stovku za nějakých pět vteřin, což je více než slušný čas.
Ani vzhledově tahle Carrera neohromí, stříbrná barva jí sice sluší, ale do světa zrovna nekřičí, a černý interiér je trochu nuda. Výbavy tu ale bude docela dost, jak vidno z velkého displeje na středové konzoli. Ve výbavě je alarm s hlídáním vnitřního prostoru, alcantarový potah stropu nebo automatická klimatizace.
Tohle prakticky nové auto může být vaše za 69 997 Eur, tedy necelých 1,9 milionu korun; zde je inzerát. Na nové Porsche 911 to je vynikající cena a zejména pokud se o ni budete příkladně starat, můžete ji za pár let prodat se ziskem, i když už bude mít pár tisíc najeto. Za dané situace velmi pochybujeme o tom, že 911 generace 997 v dobrém stavu a s nízkým nájezdem půjdou dolů na ceně - po 993 je to další 911, která unikla pro mnohé nežádoucí modernizaci. A takoví si za ni rádi zaplatí...
Tohle nejsou 8 let staré fotky nového auta, fotky jsou nové, auto ale také
Zdroj: Mobile.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před hodinou - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před hodinou - Elon Musk propustil celý reklamní tým značky pár měsíců poté, co ho stvořil, nesahal mu ani po kotníky
před 2 hodinami - Už 9 let v garáži zavřenou, dodnes novou špičkovou Škodu Superb dál nikdo nechce, majitel to odmítá vzdát
včera - Ford se nepoučil, brutální vrcholný Mustang navzdory jeho ceně prodává stejně teatrálně jako kdysi GT
včera - Stále více dieselů nezvládá projít už svou první STK, za opravu majitelé platí až 75 tisíc Kč
včera
Živá témata na fóru
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 05:20 - janom
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.22. 12:29 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.22. 10:30 - honziss
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999
- Onboard videa 04.21. 20:06 - brnenska.odchytova
- BMW omezuje pro ČR asistenční systém X5 04.21. 16:41 - Ivan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.21. 11:00 - rutak11