Úplně poslední Octavie s motorem bez turba se dá koupit téměř nejetá, je to levná škodovka pomalu navěky

Vidíte ta nevysleplá světla? A prakticky netknutý lak? Podobně bezvadné je na tomto autě skoro všechno, je prostě jako nové. Přesto nestojí moc. A to, co většinu kupců odrazuje, bude pro některé pokladem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Úplně poslední Octavie s motorem bez turba se dá koupit téměř nejetá, je to levná škodovka pomalu navěky

30.9.2023 | Petr Miler

Úplně poslední Octavie s motorem bez turba se dá koupit téměř nejetá, je to levná škodovka pomalu navěky

/

Foto: Nadine Rosenkranz Lipsia Automobile, publikováno se souhlasem

Vidíte ta nevysleplá světla? A prakticky netknutý lak? Podobně bezvadné je na tomto autě skoro všechno, je prostě jako nové. Přesto nestojí moc. A to, co většinu kupců odrazuje, bude pro některé pokladem.

Tohle auto je na první pohled poutavé asi jako kurzy na výsledky letošních závodů Formule 1 - můžete si vsadit na Verstappena s kurzem okolo 1,01:1 anebo prohrát. Prostě neláká a nedá se říci, že by klamalo tělem, o historickém unikátu, nevídané specifikaci nebo slavném prvním majiteli tedy nemůže být řeč. Je to auto, kterého se vyrobil nespočet, jeho specifikace je tak maximálně podivná a prvním majitelem byl bůhvíkdo. Jde o Škodu Octavia druhé generace starou víc jak dekádu a půl, přesto je dnes vlastně vzácná.

Tato stříbrná škodovka je totiž skoro dokonalým tipem pro konzervativní motoristy, kterým nevoní změny, které přinesl automobilismus poslední dekády. Možná to vidíte jinak, ale věřte, že ne každý skáče radostí z prvků moderních aut, ve kterých včerejšek znamená dávnou historii. Dost staromilců ohrnuje nos nad přeplňovanými motory, mnohastupňovými automaty, velkými koly, bezklíčovým odemykáním nebo další pokročilou elektronikou na palubě.

Mezi novými auty nemáte dnes s takovým přístupem k věci šanci koupit prakticky nic, motory bez turba pomalu neexistují a i vymírající MPV mohou mít v základu 19" kola. Pro právě takto smýšlející lidi se ale čas od času objeví v prodeji nějaký „relikt” a jeden takový je aktuálně k mání v německém Lipsku.

Je to Škoda Octavia II z roku 2007 s klasickým atmosférickým benzínovým motorem o objemu 1,6 litru. Tuzemská ikona jezdí obvykle na naftu, ale spolehlivý zážehový motor s výkonem 75 kW (102 koní) je pro tradicionalisty ideál svého druhu. Už s faceliftem přišel motor 1,2 TSI, jedna-šestka potěší kultivovaným chodem a očekávatelnými nízkými náklady na provoz a servis. A ani výbava neurazí nikoho, kdo nechce v autě cokoli „zbytečného” navíc.

Auto sice není v absolutním základu, vidíme třeba mlhovky nebo lakované kliky, které vůz mít nemusel a v základu neměl, ale jakéhokoli nadstandardu je tu minimum. Na tomhle autě se zkrátka skoro nemá co zkazit, vrcholem luxusu je manuální klimatizace. Klíčové ale nakonec je, že první a dodnes jediný majitel auto celou dobu garážoval, jezdil s ním jen do autorizovaného servisu a v mezičase zvládal najet jen něco málo přes 2,5 tisíce km za rok.

Auto má tak dnes najeto jen 43 048 kilometrů, což je na Octavii II po 16 letech skoro nic. A vypadá podle toho, je opravdu prakticky netknutá. Navíc není drahá, na současné poměry určitě ne. Majitel požaduje 6 990 Eur, tedy, skoro přesně 170 tisíc Kč. To je možná dost na Octavii II, ale ne na tento kousek v takovém stavu, pro jeho fandy může jít o auto skoro k nezaplacení. Však kdo dnes chce vůz ušitý podle starých receptů s téměř nekonečnou perspektivou při obvyklém nájezdu, pro toho je to skutečně mimořádná nabídka.


Úplně poslední Octavie s motorem bez turba se dá koupit téměř nejetá, je to levná škodovka pomalu navěky - 1 - Skoda Octavia 16 MPI 2007 nejeta levna prodej 01Úplně poslední Octavie s motorem bez turba se dá koupit téměř nejetá, je to levná škodovka pomalu navěky - 2 - Skoda Octavia 16 MPI 2007 nejeta levna prodej 02Úplně poslední Octavie s motorem bez turba se dá koupit téměř nejetá, je to levná škodovka pomalu navěky - 3 - Skoda Octavia 16 MPI 2007 nejeta levna prodej 03Úplně poslední Octavie s motorem bez turba se dá koupit téměř nejetá, je to levná škodovka pomalu navěky - 4 - Skoda Octavia 16 MPI 2007 nejeta levna prodej 04Úplně poslední Octavie s motorem bez turba se dá koupit téměř nejetá, je to levná škodovka pomalu navěky - 5 - Skoda Octavia 16 MPI 2007 nejeta levna prodej 05Úplně poslední Octavie s motorem bez turba se dá koupit téměř nejetá, je to levná škodovka pomalu navěky - 6 - Skoda Octavia 16 MPI 2007 nejeta levna prodej 06Úplně poslední Octavie s motorem bez turba se dá koupit téměř nejetá, je to levná škodovka pomalu navěky - 7 - Skoda Octavia 16 MPI 2007 nejeta levna prodej 07Úplně poslední Octavie s motorem bez turba se dá koupit téměř nejetá, je to levná škodovka pomalu navěky - 8 - Skoda Octavia 16 MPI 2007 nejeta levna prodej 08Úplně poslední Octavie s motorem bez turba se dá koupit téměř nejetá, je to levná škodovka pomalu navěky - 9 - Skoda Octavia 16 MPI 2007 nejeta levna prodej 09Úplně poslední Octavie s motorem bez turba se dá koupit téměř nejetá, je to levná škodovka pomalu navěky - 10 - Skoda Octavia 16 MPI 2007 nejeta levna prodej 10Úplně poslední Octavie s motorem bez turba se dá koupit téměř nejetá, je to levná škodovka pomalu navěky - 11 - Skoda Octavia 16 MPI 2007 nejeta levna prodej 11Úplně poslední Octavie s motorem bez turba se dá koupit téměř nejetá, je to levná škodovka pomalu navěky - 12 - Skoda Octavia 16 MPI 2007 nejeta levna prodej 12Úplně poslední Octavie s motorem bez turba se dá koupit téměř nejetá, je to levná škodovka pomalu navěky - 13 - Skoda Octavia 16 MPI 2007 nejeta levna prodej 13Úplně poslední Octavie s motorem bez turba se dá koupit téměř nejetá, je to levná škodovka pomalu navěky - 14 - Skoda Octavia 16 MPI 2007 nejeta levna prodej 14Úplně poslední Octavie s motorem bez turba se dá koupit téměř nejetá, je to levná škodovka pomalu navěky - 15 - Skoda Octavia 16 MPI 2007 nejeta levna prodej 15
Garážovaná, pořádně nejetá Škoda Octavia II před faceliftem s nesmrtelným motorem a nízkým nájezdem je dnes vzácností svého druhu. K mání je za velmi přijatelné peníze v Lipsku. Foto: Nadine Rosenkranz Lipsia Automobile, publikováno se souhlasem

Zdroj: Nadine Rosenkranz Lipsia Automobile@Mobile.de

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.