Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Úplně poslední Octavie s motorem bez turba se dá koupit téměř nejetá, je to levná škodovka pomalu navěky
30.9.2023 | Petr Miler
Vidíte ta nevysleplá světla? A prakticky netknutý lak? Podobně bezvadné je na tomto autě skoro všechno, je prostě jako nové. Přesto nestojí moc. A to, co většinu kupců odrazuje, bude pro některé pokladem.
Tohle auto je na první pohled poutavé asi jako kurzy na výsledky letošních závodů Formule 1 - můžete si vsadit na Verstappena s kurzem okolo 1,01:1 anebo prohrát. Prostě neláká a nedá se říci, že by klamalo tělem, o historickém unikátu, nevídané specifikaci nebo slavném prvním majiteli tedy nemůže být řeč. Je to auto, kterého se vyrobil nespočet, jeho specifikace je tak maximálně podivná a prvním majitelem byl bůhvíkdo. Jde o Škodu Octavia druhé generace starou víc jak dekádu a půl, přesto je dnes vlastně vzácná.
Tato stříbrná škodovka je totiž skoro dokonalým tipem pro konzervativní motoristy, kterým nevoní změny, které přinesl automobilismus poslední dekády. Možná to vidíte jinak, ale věřte, že ne každý skáče radostí z prvků moderních aut, ve kterých včerejšek znamená dávnou historii. Dost staromilců ohrnuje nos nad přeplňovanými motory, mnohastupňovými automaty, velkými koly, bezklíčovým odemykáním nebo další pokročilou elektronikou na palubě.
Mezi novými auty nemáte dnes s takovým přístupem k věci šanci koupit prakticky nic, motory bez turba pomalu neexistují a i vymírající MPV mohou mít v základu 19" kola. Pro právě takto smýšlející lidi se ale čas od času objeví v prodeji nějaký „relikt” a jeden takový je aktuálně k mání v německém Lipsku.
Je to Škoda Octavia II z roku 2007 s klasickým atmosférickým benzínovým motorem o objemu 1,6 litru. Tuzemská ikona jezdí obvykle na naftu, ale spolehlivý zážehový motor s výkonem 75 kW (102 koní) je pro tradicionalisty ideál svého druhu. Už s faceliftem přišel motor 1,2 TSI, jedna-šestka potěší kultivovaným chodem a očekávatelnými nízkými náklady na provoz a servis. A ani výbava neurazí nikoho, kdo nechce v autě cokoli „zbytečného” navíc.
Auto sice není v absolutním základu, vidíme třeba mlhovky nebo lakované kliky, které vůz mít nemusel a v základu neměl, ale jakéhokoli nadstandardu je tu minimum. Na tomhle autě se zkrátka skoro nemá co zkazit, vrcholem luxusu je manuální klimatizace. Klíčové ale nakonec je, že první a dodnes jediný majitel auto celou dobu garážoval, jezdil s ním jen do autorizovaného servisu a v mezičase zvládal najet jen něco málo přes 2,5 tisíce km za rok.
Auto má tak dnes najeto jen 43 048 kilometrů, což je na Octavii II po 16 letech skoro nic. A vypadá podle toho, je opravdu prakticky netknutá. Navíc není drahá, na současné poměry určitě ne. Majitel požaduje 6 990 Eur, tedy, skoro přesně 170 tisíc Kč. To je možná dost na Octavii II, ale ne na tento kousek v takovém stavu, pro jeho fandy může jít o auto skoro k nezaplacení. Však kdo dnes chce vůz ušitý podle starých receptů s téměř nekonečnou perspektivou při obvyklém nájezdu, pro toho je to skutečně mimořádná nabídka.
Garážovaná, pořádně nejetá Škoda Octavia II před faceliftem s nesmrtelným motorem a nízkým nájezdem je dnes vzácností svého druhu. K mání je za velmi přijatelné peníze v Lipsku. Foto: Nadine Rosenkranz Lipsia Automobile, publikováno se souhlasem
Zdroj: Nadine Rosenkranz Lipsia Automobile@Mobile.de
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 10 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 6 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 8 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 9 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 10 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB