Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Úplně poslední Octavie s motorem bez turba se dá koupit téměř nejetá, je to levná škodovka pomalu navěky
30.9.2023 | Petr Miler
Vidíte ta nevysleplá světla? A prakticky netknutý lak? Podobně bezvadné je na tomto autě skoro všechno, je prostě jako nové. Přesto nestojí moc. A to, co většinu kupců odrazuje, bude pro některé pokladem.
Tohle auto je na první pohled poutavé asi jako kurzy na výsledky letošních závodů Formule 1 - můžete si vsadit na Verstappena s kurzem okolo 1,01:1 anebo prohrát. Prostě neláká a nedá se říci, že by klamalo tělem, o historickém unikátu, nevídané specifikaci nebo slavném prvním majiteli tedy nemůže být řeč. Je to auto, kterého se vyrobil nespočet, jeho specifikace je tak maximálně podivná a prvním majitelem byl bůhvíkdo. Jde o Škodu Octavia druhé generace starou víc jak dekádu a půl, přesto je dnes vlastně vzácná.
Tato stříbrná škodovka je totiž skoro dokonalým tipem pro konzervativní motoristy, kterým nevoní změny, které přinesl automobilismus poslední dekády. Možná to vidíte jinak, ale věřte, že ne každý skáče radostí z prvků moderních aut, ve kterých včerejšek znamená dávnou historii. Dost staromilců ohrnuje nos nad přeplňovanými motory, mnohastupňovými automaty, velkými koly, bezklíčovým odemykáním nebo další pokročilou elektronikou na palubě.
Mezi novými auty nemáte dnes s takovým přístupem k věci šanci koupit prakticky nic, motory bez turba pomalu neexistují a i vymírající MPV mohou mít v základu 19" kola. Pro právě takto smýšlející lidi se ale čas od času objeví v prodeji nějaký „relikt” a jeden takový je aktuálně k mání v německém Lipsku.
Je to Škoda Octavia II z roku 2007 s klasickým atmosférickým benzínovým motorem o objemu 1,6 litru. Tuzemská ikona jezdí obvykle na naftu, ale spolehlivý zážehový motor s výkonem 75 kW (102 koní) je pro tradicionalisty ideál svého druhu. Už s faceliftem přišel motor 1,2 TSI, jedna-šestka potěší kultivovaným chodem a očekávatelnými nízkými náklady na provoz a servis. A ani výbava neurazí nikoho, kdo nechce v autě cokoli „zbytečného” navíc.
Auto sice není v absolutním základu, vidíme třeba mlhovky nebo lakované kliky, které vůz mít nemusel a v základu neměl, ale jakéhokoli nadstandardu je tu minimum. Na tomhle autě se zkrátka skoro nemá co zkazit, vrcholem luxusu je manuální klimatizace. Klíčové ale nakonec je, že první a dodnes jediný majitel auto celou dobu garážoval, jezdil s ním jen do autorizovaného servisu a v mezičase zvládal najet jen něco málo přes 2,5 tisíce km za rok.
Auto má tak dnes najeto jen 43 048 kilometrů, což je na Octavii II po 16 letech skoro nic. A vypadá podle toho, je opravdu prakticky netknutá. Navíc není drahá, na současné poměry určitě ne. Majitel požaduje 6 990 Eur, tedy, skoro přesně 170 tisíc Kč. To je možná dost na Octavii II, ale ne na tento kousek v takovém stavu, pro jeho fandy může jít o auto skoro k nezaplacení. Však kdo dnes chce vůz ušitý podle starých receptů s téměř nekonečnou perspektivou při obvyklém nájezdu, pro toho je to skutečně mimořádná nabídka.
Garážovaná, pořádně nejetá Škoda Octavia II před faceliftem s nesmrtelným motorem a nízkým nájezdem je dnes vzácností svého druhu. K mání je za velmi přijatelné peníze v Lipsku. Foto: Nadine Rosenkranz Lipsia Automobile, publikováno se souhlasem
Zdroj: Nadine Rosenkranz Lipsia Automobile@Mobile.de
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
dnes - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 5 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před 7 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 8 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 10 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- Pneu koutek 04.18. 21:52 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 20:47 - Truck Daškam
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch