Poslední BMW s motorem V8 a manuálem je na prodej, stojí překvapivě málo

Vzniklo pouze v 577 kusech a těžko kdy přijde byť jen jediný další. Do Evropy se jich z tohoto čísla dostalo jen pár a tento exemplář není ani moc ojetý. Přesto stojí méně než spousta M5 F10 s automatem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Poslední BMW s motorem V8 a manuálem je na prodej, stojí překvapivě málo

17.7.2019 | Mirek Mazal

Poslední BMW s motorem V8 a manuálem je na prodej, stojí překvapivě málo

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Vzniklo pouze v 577 kusech a těžko kdy přijde byť jen jediný další. Do Evropy se jich z tohoto čísla dostalo jen pár a tento exemplář není ani moc ojetý. Přesto stojí méně než spousta M5 F10 s automatem.

Bavorský manažerský expres se sportovními ambicemi dostal označení BMW M5 F10. Páté pokračování pětkové řady výrazně nadopované u divize M se dostalo do prodeje v 2011 jako vůbec první generace s přeplňovaným motorem. Parádní 4,4 V8 S63 o výkonu 412 kW (560 koní) a 680 Nm obvykle a v Evropě výlučně doplňovala sedmistupňová dvojspojka, v USA a Kanadě ale bylo možné koupit i tradiční šestistupňový manuál.

Jde o vůbec poslední BMW s motorem V8 biturbo, které bylo možné s ručním řazením koupit, dnes už automobilka nenabízí s manuálem obvykle ani šestiválce. Se „správnou” převodovkou bylo prodáno jen 577 aut a na území Evropy je M5 F10 s manuálem hotovou raritou. V inzerci se objevují jen či dva ojeté exempláře za rok, a tak stojí za zmínku, že právě nastala šance uspokojit touhu ručně krotit energii stovek koní přes zadní třiceticentimetrové gumy umravňované samosvorným diferenciálem.

Soukromý prodejce z Vilniusu rozvášnil fanoušky BMW nabídkou M5 F10 Individual s manuálem za cenu 38 500 Eur (985 tisíc Kč), což je překvapivě malá suma - menší než za řadu srovnatelných exemplářů s automatem. Necelý milion není podřízen žádným leasingem, ale je potřeba upozornit na prodělanou nehodu a následnou opravu silniční lokomotivy s řadicí pákou mezi předními sedadly. Oranžové provedení z dílny individualizačního oddělení automobilky vyjelo do provozu v roce 2013 a od té doby si mohl jediný majitel užívat každý ze 49 080 kilometrů.

Litevský majitel popisuje výbavu jako maximální, ale k úplnému vykoupení katalogu chybí například karbon-keramické brzdy. Kromě této pihy na kráse nedostatku vozidlo uspokojí i nejnáročnější klienty zvyklé na čtyřzónovou klimatizaci, masážní odvětrávané sedačky, panoramatický výhled stropem, noční vidění, adaptivní světlomety nebo prémiové ozvučení Bang & Olufsen. Vnitřní prostor plný elektroniky zdobí tmavý odstín měkké kůže a klasické lišty obložení ztvárňuje pravé dřevo světlejší barvy.

Méně odvážný interiér nekoresponduje s výběrem barvy karoserie. Zakázková oranžová metalíza Sakhir Orange Metallic budí pozornost hodnou nevšedního BMW. Klasická stříbrná kola ladí s naleštěnými koncovkami bublajícího výfuku, který by si zasloužil pořádně ožehnout od plamenů ze zbytků nespáleného benzínu vytočeného motoru. Kdo se hlásí dobrovolně?


Poslední BMW s motorem V8 a manuálem je na prodej, stojí překvapivě málo - 1 - BMW M5 F10 2013 manual prodej foto 01Poslední BMW s motorem V8 a manuálem je na prodej, stojí překvapivě málo - 2 - BMW M5 F10 2013 manual prodej foto 02Poslední BMW s motorem V8 a manuálem je na prodej, stojí překvapivě málo - 3 - BMW M5 F10 2013 manual prodej foto 03Poslední BMW s motorem V8 a manuálem je na prodej, stojí překvapivě málo - 4 - BMW M5 F10 2013 manual prodej foto 04Poslední BMW s motorem V8 a manuálem je na prodej, stojí překvapivě málo - 5 - BMW M5 F10 2013 manual prodej foto 05Poslední BMW s motorem V8 a manuálem je na prodej, stojí překvapivě málo - 6 - BMW M5 F10 2013 manual prodej foto 06Poslední BMW s motorem V8 a manuálem je na prodej, stojí překvapivě málo - 7 - BMW M5 F10 2013 manual prodej foto 07Poslední BMW s motorem V8 a manuálem je na prodej, stojí překvapivě málo - 8 - BMW M5 F10 2013 manual prodej foto 08Poslední BMW s motorem V8 a manuálem je na prodej, stojí překvapivě málo - 9 - BMW M5 F10 2013 manual prodej foto 09Poslední BMW s motorem V8 a manuálem je na prodej, stojí překvapivě málo - 10 - BMW M5 F10 2013 manual prodej foto 10Poslední BMW s motorem V8 a manuálem je na prodej, stojí překvapivě málo - 11 - BMW M5 F10 2013 manual prodej foto 11Poslední BMW s motorem V8 a manuálem je na prodej, stojí překvapivě málo - 12 - BMW M5 F10 2013 manual prodej foto 12Poslední BMW s motorem V8 a manuálem je na prodej, stojí překvapivě málo - 13 - BMW M5 F10 2013 manual prodej foto 13Poslední BMW s motorem V8 a manuálem je na prodej, stojí překvapivě málo - 14 - BMW M5 F10 2013 manual prodej foto 14Poslední BMW s motorem V8 a manuálem je na prodej, stojí překvapivě málo - 15 - BMW M5 F10 2013 manual prodej foto 15
Opravené BMW M5 F10 původem z USA má manuál a až provokativně nízkou cenu

Zdroj: Mobile

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše