Poslední BMW s motorem V8 a manuálem je na prodej, stojí překvapivě málo

Vzniklo pouze v 577 kusech a těžko kdy přijde byť jen jediný další. Do Evropy se jich z tohoto čísla dostalo jen pár a tento exemplář není ani moc ojetý. Přesto stojí méně než spousta M5 F10 s automatem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Poslední BMW s motorem V8 a manuálem je na prodej, stojí překvapivě málo

17.7.2019 | Mirek Mazal

Poslední BMW s motorem V8 a manuálem je na prodej, stojí překvapivě málo

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Vzniklo pouze v 577 kusech a těžko kdy přijde byť jen jediný další. Do Evropy se jich z tohoto čísla dostalo jen pár a tento exemplář není ani moc ojetý. Přesto stojí méně než spousta M5 F10 s automatem.

Bavorský manažerský expres se sportovními ambicemi dostal označení BMW M5 F10. Páté pokračování pětkové řady výrazně nadopované u divize M se dostalo do prodeje v 2011 jako vůbec první generace s přeplňovaným motorem. Parádní 4,4 V8 S63 o výkonu 412 kW (560 koní) a 680 Nm obvykle a v Evropě výlučně doplňovala sedmistupňová dvojspojka, v USA a Kanadě ale bylo možné koupit i tradiční šestistupňový manuál.

Jde o vůbec poslední BMW s motorem V8 biturbo, které bylo možné s ručním řazením koupit, dnes už automobilka nenabízí s manuálem obvykle ani šestiválce. Se „správnou” převodovkou bylo prodáno jen 577 aut a na území Evropy je M5 F10 s manuálem hotovou raritou. V inzerci se objevují jen či dva ojeté exempláře za rok, a tak stojí za zmínku, že právě nastala šance uspokojit touhu ručně krotit energii stovek koní přes zadní třiceticentimetrové gumy umravňované samosvorným diferenciálem.

Soukromý prodejce z Vilniusu rozvášnil fanoušky BMW nabídkou M5 F10 Individual s manuálem za cenu 38 500 Eur (985 tisíc Kč), což je překvapivě malá suma - menší než za řadu srovnatelných exemplářů s automatem. Necelý milion není podřízen žádným leasingem, ale je potřeba upozornit na prodělanou nehodu a následnou opravu silniční lokomotivy s řadicí pákou mezi předními sedadly. Oranžové provedení z dílny individualizačního oddělení automobilky vyjelo do provozu v roce 2013 a od té doby si mohl jediný majitel užívat každý ze 49 080 kilometrů.

Litevský majitel popisuje výbavu jako maximální, ale k úplnému vykoupení katalogu chybí například karbon-keramické brzdy. Kromě této pihy na kráse nedostatku vozidlo uspokojí i nejnáročnější klienty zvyklé na čtyřzónovou klimatizaci, masážní odvětrávané sedačky, panoramatický výhled stropem, noční vidění, adaptivní světlomety nebo prémiové ozvučení Bang & Olufsen. Vnitřní prostor plný elektroniky zdobí tmavý odstín měkké kůže a klasické lišty obložení ztvárňuje pravé dřevo světlejší barvy.

Méně odvážný interiér nekoresponduje s výběrem barvy karoserie. Zakázková oranžová metalíza Sakhir Orange Metallic budí pozornost hodnou nevšedního BMW. Klasická stříbrná kola ladí s naleštěnými koncovkami bublajícího výfuku, který by si zasloužil pořádně ožehnout od plamenů ze zbytků nespáleného benzínu vytočeného motoru. Kdo se hlásí dobrovolně?


Poslední BMW s motorem V8 a manuálem je na prodej, stojí překvapivě málo - 1 - BMW M5 F10 2013 manual prodej foto 01Poslední BMW s motorem V8 a manuálem je na prodej, stojí překvapivě málo - 2 - BMW M5 F10 2013 manual prodej foto 02Poslední BMW s motorem V8 a manuálem je na prodej, stojí překvapivě málo - 3 - BMW M5 F10 2013 manual prodej foto 03Poslední BMW s motorem V8 a manuálem je na prodej, stojí překvapivě málo - 4 - BMW M5 F10 2013 manual prodej foto 04Poslední BMW s motorem V8 a manuálem je na prodej, stojí překvapivě málo - 5 - BMW M5 F10 2013 manual prodej foto 05Poslední BMW s motorem V8 a manuálem je na prodej, stojí překvapivě málo - 6 - BMW M5 F10 2013 manual prodej foto 06Poslední BMW s motorem V8 a manuálem je na prodej, stojí překvapivě málo - 7 - BMW M5 F10 2013 manual prodej foto 07Poslední BMW s motorem V8 a manuálem je na prodej, stojí překvapivě málo - 8 - BMW M5 F10 2013 manual prodej foto 08Poslední BMW s motorem V8 a manuálem je na prodej, stojí překvapivě málo - 9 - BMW M5 F10 2013 manual prodej foto 09Poslední BMW s motorem V8 a manuálem je na prodej, stojí překvapivě málo - 10 - BMW M5 F10 2013 manual prodej foto 10Poslední BMW s motorem V8 a manuálem je na prodej, stojí překvapivě málo - 11 - BMW M5 F10 2013 manual prodej foto 11Poslední BMW s motorem V8 a manuálem je na prodej, stojí překvapivě málo - 12 - BMW M5 F10 2013 manual prodej foto 12Poslední BMW s motorem V8 a manuálem je na prodej, stojí překvapivě málo - 13 - BMW M5 F10 2013 manual prodej foto 13Poslední BMW s motorem V8 a manuálem je na prodej, stojí překvapivě málo - 14 - BMW M5 F10 2013 manual prodej foto 14Poslední BMW s motorem V8 a manuálem je na prodej, stojí překvapivě málo - 15 - BMW M5 F10 2013 manual prodej foto 15
Opravené BMW M5 F10 původem z USA má manuál a až provokativně nízkou cenu

Zdroj: Mobile

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.