K mání je poslední osobní automobil značky Tatra, 4 miliony Kč už na něj nestačí

Zřejmě jednou pro vždy uzavřel příběh osobních automobilů české Tatry a vznikl v pouhých 75 kusech. Už proto se model 700 stává stále více ceněným artiklem, tento kus je navzdory nájezdu velmi zachovalý.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

K mání je poslední osobní automobil značky Tatra, 4 miliony Kč už na něj nestačí

9.8.2019 | Mirek Mazal

K mání je poslední osobní automobil značky Tatra, 4 miliony Kč už na něj nestačí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Zřejmě jednou pro vždy uzavřel příběh osobních automobilů české Tatry a vznikl v pouhých 75 kusech. Už proto se model 700 stává stále více ceněným artiklem, tento kus je navzdory nájezdu velmi zachovalý.

Kopřivnická Tatra se v průběhu své existence věnovala výrobě rozličných dopravních prostředků. Od roku 1850 postupně produkovala kočáry, bryčky, vagóny, autobusy, trolejbusy i osobní automobily, teď už ale v podhůří Beskyd vznikají jen náklaďáky.

Posledním osobním automobilem ve vývoji Tatry se stala limuzína s označením 700. Úplně poslední produkt kopřivnické manufaktury mířil vysoko a premiérové představení přepychového provedení v hotelu Hilton svého času zdokumentovaly i televizní stanice, úspěch na trhu se ale nedostavil. Sedmistovka přišla v době, kdy se musela potýkat s konkurencí limuzín prestižních německých značek a zákazníci už očekávali něco víc než fakticky modernizovanou T613 s díly z Felicie.

Z T700 se tak stal propadák. Pár aut si objednala česká politická reprezentace, pár velké české, často státní či polostátní firmy a zbytek vyrobených exemplářů si rozebralo několik málo nadšenců. Dohromady bylo ve dvouletém výrobním cyklu do roku 98 vyrobeno něco přes 70 exemplářů ve verzích T700-1 a T700-2.

Co ale svého času platilo za propadák, se později nezřídka stává ceněným sběratelským artiklem. Poslední pravý český kočár pro smetánku oslovuje nostalgiky, kteří jej rádi vidí ve svých sbírkách a stoupající ceny tomu odpovídají. Doby, kdy se T700 daly koupit za statisíce korun, jsou dávno pryč, dnes už to chce miliony.

Důkazem budiž udržovaný kus stojící asi čtyři hodiny jízdy na západ od českých hranic. V německém Balingenu prodejce inzeruje krásnou nebouranou tatrovku používanou od roku 1997. Podle dostupných informací byla prvním majitelem společnost Auto Hukr z Brna, další osud vozu je neznámý. Vůz dnes v každém případě stále s českou registrací ve Zlínském kraji hledá dalšího majitele na východu Německa.

Autobazar Highline Automobile má za výlohou provedení lakované atlantickou modří se sériovými disky z lehké slitiny. Vůz má za sebou 177 tisíc kilometrů, přesto se služba obešla bez škrábanců nebo jiných poškození exteriéru. Žádné známky únavy nejeví ani 3,5litrový osmiválec chlazený vzduchem o výkonu 200 koní (147 kW) a točivém momentu 300 Nm. Energie pohonné jednotky míří výhradně zadní kola přes pětistupňovou převodovku opatřenou dřevěnou hlavicí dlouhé řadicí páky.

Luxusní interiér se záclonkami v Tatře 700 vždy rozmazloval posádku, jinak tomu nebude ani v dnešní době. Množství šedé kůže a dřeva reprezentuje vrchol kopřivnického automobilového umění z konce 90. let. Široká sedadla pro řidiče a všechny spolujezdce pojmou s veškerým luxusem pět lidí, jen čtyři pasažéři se mohou cítit jako v opravdovém obývacím pokoji.

Dnes nezvyklé prostředí k cestování po vzoru politických špiček je ovšem vykoupeno neskromnou cenou. za tento vůz chce majitel 159 900 Eur, tedy asi 4,1 milionu Kč. Málo to není, ale dá se čekat, že časem se bude hodnota tohoto vozu jen zvyšovat - víc osobních Tater už stěží kdy vznikne.


K mání je poslední osobní automobil značky Tatra, 4 miliony Kč už na něj nestačí - 1 - Tatra 700 1997 prodej Nemecko foto 01K mání je poslední osobní automobil značky Tatra, 4 miliony Kč už na něj nestačí - 2 - Tatra 700 1997 prodej Nemecko foto 02K mání je poslední osobní automobil značky Tatra, 4 miliony Kč už na něj nestačí - 3 - Tatra 700 1997 prodej Nemecko foto 03K mání je poslední osobní automobil značky Tatra, 4 miliony Kč už na něj nestačí - 4 - Tatra 700 1997 prodej Nemecko foto 04K mání je poslední osobní automobil značky Tatra, 4 miliony Kč už na něj nestačí - 5 - Tatra 700 1997 prodej Nemecko foto 05K mání je poslední osobní automobil značky Tatra, 4 miliony Kč už na něj nestačí - 6 - Tatra 700 1997 prodej Nemecko foto 06K mání je poslední osobní automobil značky Tatra, 4 miliony Kč už na něj nestačí - 7 - Tatra 700 1997 prodej Nemecko foto 07K mání je poslední osobní automobil značky Tatra, 4 miliony Kč už na něj nestačí - 8 - Tatra 700 1997 prodej Nemecko foto 08K mání je poslední osobní automobil značky Tatra, 4 miliony Kč už na něj nestačí - 9 - Tatra 700 1997 prodej Nemecko foto 09K mání je poslední osobní automobil značky Tatra, 4 miliony Kč už na něj nestačí - 10 - Tatra 700 1997 prodej Nemecko foto 10K mání je poslední osobní automobil značky Tatra, 4 miliony Kč už na něj nestačí - 11 - Tatra 700 1997 prodej Nemecko foto 11K mání je poslední osobní automobil značky Tatra, 4 miliony Kč už na něj nestačí - 12 - Tatra 700 1997 prodej Nemecko foto 12K mání je poslední osobní automobil značky Tatra, 4 miliony Kč už na něj nestačí - 13 - Tatra 700 1997 prodej Nemecko foto 13
Poslední osobní Tatra prodávaná v Německu vypadá velmi dobře, s cenou 4,1 milionu Kč si ale za svou výjimečnost nechá velmi dobře zaplatit

Zdroj: Mobile.de

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.