K mání je první BMW M5 E60, které viděl svět. Auto z plakátů dodnes pořádně nejelo

Podobná auta zůstávají buď v muzeích automobilek, nebo jsou zničena jako jeden z předprodukčních exemplářů. Ne tak v tomto případě, auto známé z tiskových materiálů BMW čeká na nové uplatnění.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

K mání je první BMW M5 E60, které viděl svět. Auto z plakátů dodnes pořádně nejelo

7.10.2019 | Mirek Mazal

K mání je první BMW M5 E60, které viděl svět. Auto z plakátů dodnes pořádně nejelo

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Podobná auta zůstávají buď v muzeích automobilek, nebo jsou zničena jako jeden z předprodukčních exemplářů. Ne tak v tomto případě, auto známé z tiskových materiálů BMW čeká na nové uplatnění.

Pětilitrový desetiválec S85B50 s neopakovatelným zvukem je jen částečným odůvodněním úspěchu BMW M5 generace E60. Výkon 373 kW (507 koní) při 7 750 ot./min a 520 Nm taktéž vysoko v 6 100 ot./min zaujal dohromady 19 523 zákazníků, kteří mohli tancovat zádí po asfaltu se schopností bez omezovače dosáhnout rychlosti až 317 km/h. Rychlejší sériově vyráběný sedan svět v tu chvíli neznal.

Atmosféricky plněný motor byl známou předností (a také slabinou) velice dobře sladěného sportovního sedanu, výkonný agregát dokázal atakovat stovku za 4,7 sekundy, pokud byla veškerá technika v pořádku. Velké plus v sobě skrývalo problematickou údržbu jednotlivých komponentů. Nebylo by fér přehlížet nízkou výdrž ojničních ložisek, olejových čerpadel, spojek, motorků škrticích klapek nebo elektroniky.

Stranou známých slabin je V10 pořád geniální strojovna, najít devět let po ukončení výroby udržovaný kus M5 E60 je štěstí podobné výhře ve sportce. Dnešní jackpot pochází z německého Hildenu, kde stojí na prodej šedý exemplář s uvedeným nájezdem pouze 16 014 kilometrů. Zánovní sedan má tedy ještě daleko do nákladných servisních zásahů, to ale na autě pořád není to nejzajímavější.

Prodávající říká, že stroj se zářivou kombinací metalického exteriéru a sněhobílého interiéru nebyl dílem rozmarného vkusu jednoho ze zákazníků, ale cílenou konfigurací pro oficiální fotografie publikované v roce 2005. Více prozrazuje původní registrační značka M: JE 4267. Takovou najdete na em-pětkách z prvních prezentačních materiálů německé automobilky, s jejichž pomocí se úplně poprvé ukázalo světu. Německý autobazar zkrátka nabízí auto z plakátů, něco takového se v prodeji vidí velice zřídka.

Historie auta je ale skutečně jen perličkou, v současné době na trhu ojetých aut není zachovalejší M5 E60, protože ostatní inzeráty ukazují daleko vyšší počet kilometrů i méně exotickou specifikaci. Kabina osazena bílými sedadly je připravena pro fajnšmekry s bílými botami do špičky, takoví se autu dosud vyhýbali. Zřejmě přehlížený albín vydržel léta ve vlastnictví jediného člověka, který hodlá diskutovat o přenechání za 58 900 Eur (1,5 milionu Kč).

Cena odpovídá prvkům BMW Individual v kombinaci s aerodynamickým balíčkem M-Technic, dodatečná výbava obsahuje prvky jako navigační systém Professional, on-line podporu, multifunkční sedadla, televizní tuner, head-up displej a další výstřednosti dodávané v roce 2005. Auto bylo později doplněno o některé prvky, které v roce 2005 nebyly k dispozici, což je s ohledem na jeho historii možná trochu škoda, ale i tato péče podtrhuje, jak výjimečný exemplář máme před sebou.


K mání je první BMW M5 E60, které viděl svět. Auto z plakátů dodnes pořádně nejelo - 1 - BMW M5 E60 2005 z reklamnich fotek 01K mání je první BMW M5 E60, které viděl svět. Auto z plakátů dodnes pořádně nejelo - 2 - BMW M5 E60 2005 z reklamnich fotek 02K mání je první BMW M5 E60, které viděl svět. Auto z plakátů dodnes pořádně nejelo - 3 - BMW M5 E60 2005 z reklamnich fotek 03K mání je první BMW M5 E60, které viděl svět. Auto z plakátů dodnes pořádně nejelo - 4 - BMW M5 E60 2005 z reklamnich fotek 04K mání je první BMW M5 E60, které viděl svět. Auto z plakátů dodnes pořádně nejelo - 5 - BMW M5 E60 2005 z reklamnich fotek 05K mání je první BMW M5 E60, které viděl svět. Auto z plakátů dodnes pořádně nejelo - 6 - BMW M5 E60 2005 z reklamnich fotek 06K mání je první BMW M5 E60, které viděl svět. Auto z plakátů dodnes pořádně nejelo - 7 - BMW M5 E60 2005 z reklamnich fotek 07K mání je první BMW M5 E60, které viděl svět. Auto z plakátů dodnes pořádně nejelo - 8 - BMW M5 E60 2005 z reklamnich fotek 08K mání je první BMW M5 E60, které viděl svět. Auto z plakátů dodnes pořádně nejelo - 9 - BMW M5 E60 2005 z reklamnich fotek 09K mání je první BMW M5 E60, které viděl svět. Auto z plakátů dodnes pořádně nejelo - 10 - BMW M5 E60 2005 z reklamnich fotek 10K mání je první BMW M5 E60, které viděl svět. Auto z plakátů dodnes pořádně nejelo - 11 - BMW M5 E60 2005 z reklamnich fotek 11K mání je první BMW M5 E60, které viděl svět. Auto z plakátů dodnes pořádně nejelo - 12 - BMW M5 E60 2005 z reklamnich fotek 12K mání je první BMW M5 E60, které viděl svět. Auto z plakátů dodnes pořádně nejelo - 13 - BMW M5 E60 2005 z reklamnich fotek 13K mání je první BMW M5 E60, které viděl svět. Auto z plakátů dodnes pořádně nejelo - 14 - BMW M5 E60 2005 z reklamnich fotek 14K mání je první BMW M5 E60, které viděl svět. Auto z plakátů dodnes pořádně nejelo - 15 - BMW M5 E60 2005 z reklamnich fotek 15K mání je první BMW M5 E60, které viděl svět. Auto z plakátů dodnes pořádně nejelo - 16 - BMW M5 E60 2005 z reklamnich fotek 16K mání je první BMW M5 E60, které viděl svět. Auto z plakátů dodnes pořádně nejelo - 17 - BMW M5 E60 2005 z reklamnich fotek 17K mání je první BMW M5 E60, které viděl svět. Auto z plakátů dodnes pořádně nejelo - 18 - BMW M5 E60 2005 z reklamnich fotek 18K mání je první BMW M5 E60, které viděl svět. Auto z plakátů dodnes pořádně nejelo - 19 - BMW M5 E60 2005 z reklamnich fotek 19K mání je první BMW M5 E60, které viděl svět. Auto z plakátů dodnes pořádně nejelo - 20 - BMW M5 E60 2005 z reklamnich fotek 20K mání je první BMW M5 E60, které viděl svět. Auto z plakátů dodnes pořádně nejelo - 21 - BMW M5 E60 2005 z reklamnich fotek 21K mání je první BMW M5 E60, které viděl svět. Auto z plakátů dodnes pořádně nejelo - 22 - BMW M5 E60 2005 z reklamnich fotek 22K mání je první BMW M5 E60, které viděl svět. Auto z plakátů dodnes pořádně nejelo - 23 - BMW M5 E60 2005 z reklamnich fotek 23K mání je první BMW M5 E60, které viděl svět. Auto z plakátů dodnes pořádně nejelo - 24 - BMW M5 E60 2005 z reklamnich fotek 24K mání je první BMW M5 E60, které viděl svět. Auto z plakátů dodnes pořádně nejelo - 25 - BMW M5 E60 2005 z reklamnich fotek 25K mání je první BMW M5 E60, které viděl svět. Auto z plakátů dodnes pořádně nejelo - 26 - BMW M5 E60 2005 z reklamnich fotek 26K mání je první BMW M5 E60, které viděl svět. Auto z plakátů dodnes pořádně nejelo - 27 - BMW M5 E60 2005 z reklamnich fotek 27K mání je první BMW M5 E60, které viděl svět. Auto z plakátů dodnes pořádně nejelo - 28 - BMW M5 E60 2005 z reklamnich fotek 28K mání je první BMW M5 E60, které viděl svět. Auto z plakátů dodnes pořádně nejelo - 29 - BMW M5 E60 2005 z reklamnich fotek 29K mání je první BMW M5 E60, které viděl svět. Auto z plakátů dodnes pořádně nejelo - 30 - BMW M5 E60 2005 z reklamnich fotek 30
BMW M5 E60 z prezentačních snímků zůstalo v prvotřídním stavu i po 14 letech, proto by se hodilo spíše uskladnit do muzea

K mání je první BMW M5 E60, které viděl svět. Auto z plakátů dodnes pořádně nejelo - 31 - BMW M5 E60 2005 z reklamnich fotek 31K mání je první BMW M5 E60, které viděl svět. Auto z plakátů dodnes pořádně nejelo - 32 - BMW M5 E60 2005 z reklamnich fotek 32K mání je první BMW M5 E60, které viděl svět. Auto z plakátů dodnes pořádně nejelo - 33 - BMW M5 E60 2005 z reklamnich fotek 33K mání je první BMW M5 E60, které viděl svět. Auto z plakátů dodnes pořádně nejelo - 34 - BMW M5 E60 2005 z reklamnich fotek 34K mání je první BMW M5 E60, které viděl svět. Auto z plakátů dodnes pořádně nejelo - 35 - BMW M5 E60 2005 z reklamnich fotek 35K mání je první BMW M5 E60, které viděl svět. Auto z plakátů dodnes pořádně nejelo - 36 - BMW M5 E60 2005 z reklamnich fotek 36
Tyto materiály poprvé ukázaly vzhled nejrychlejšího produkčního sedanu své doby

Zdroj: Mobile.de

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.