K mání je skoro nejeté auto s jednou z nejlepších atmosfér, i tak bohužel rezne

Jde o výjimečně zachovalý vůz, který vzpomíná na doby, kdy Honda přesvědčovala svět, že ostré kompakty nemusí mít turba, aby fungovaly. Stejně tak ale připomíná mizernou ochranu japonských aut proti korozi.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

K mání je skoro nejeté auto s jednou z nejlepších atmosfér, i tak bohužel rezne

9.10.2019 | Mirek Mazal

Jde o výjimečně zachovalý vůz, který vzpomíná na doby, kdy Honda přesvědčovala svět, že ostré kompakty nemusí mít turba, aby fungovaly. Stejně tak ale připomíná mizernou ochranu japonských aut proti korozi.

Honda Civic Type R EP3 umí být mrštné zvíře, které se rádo nechá vytočit. Třídveřový hatchback byl uveden na trh v roce 2001, na vrcholu výkonového řetězce byla usazena nejvýkonnější varianta Type R se systémem proměnného časování ventilů VTEC. Různé profily vačkových hřídelů přinášely citelný zátah motoru po vytočení k červenému poli otáčkoměru a právě její motor platí ze jeden z nejlepších nepřeplňovaných čtyřválců, které kdy vznikly.

Druhá generace Type R se vyznačovala také kvalitně naladěným podvozkem schopným dávkovat jízdní zážitky i s pohonem předních kol. Dodnes vůz láká nadšence s touhou pilovat souhru končetin v rychlém sledu utažených zatáček. Uplynulo už 13 let od výroby posledního kusu hbité Hondy s červeným písmenem H na přídi a malým spojlerem nad sklem trochu vykrmené zádě. Vzhled neurazí, spíše vypadá jako zlatá střední cesta sportovního střihu a nevtíravého tvarování, což nezdědili pozdější nástupci.

Japonské představy o pěkném hot hatchi z roku 2004 můžeme vidět na jednom z posledních nejetých Civiců Type R EP3 v prodeji. Nabízené auto s pouhými 25 627 najetými vypadá na pevní pohled jako včera vyrobené, proto nás lehce přenese v čase do kolikrát lepší minulosti. Tehdy nikdo neřešil desetiny gramů emisí CO2 vysokootáčkového čtyřválce K20A2 i-VTEC o výkonu 147 kW (200 koní) při 7 400 ot./min a 197 Nm v dosahu 5 900 ot./min. S hmotností 1 285 kilogramů Honda zvládala stovku za 6,8 sekundy a rafička na centrálním rychloměru ukázala až 237 km/h.

První registrace proběhla v květnu 2004 a Civic do dnešního dne sloužil jedinému majiteli. Určení na zábavné projížďky naznačuje absence zbytečně těžké klimatizace, odlehčení o rádio a opěrky hlavy zadních sedadel - přední anatomické sedačky Recaro samozřejmě zůstaly. I uvnitř auto vypadá velmi zachovale, než ale začnete sahat do portmonky pro požadovaných 13 999 Eur, tedy asi 362 tisíc Kč, je třeba se podívat na podvozek.

Ten je vzhledem ke stavu zbytku vozu až neuvěřitelně zkorodovaný. Nejde o nějaké povrchové hnědé flíčky, některé komponenty vypadají zralé na okamžitou výměnu. Že by majitel auto parkoval v solném dole? Spíše nikoli, to nám tato Honda jen připomíná jednu ze slabin japonských aut té doby (a v případě některých značek i pozdější). Nejspíše mizerná antikorozní ochrana se postarala o to, že spodek auta stačil i za těch pár ujetých kilometrů takto utrpět.

Není to zcela odrazující faktor, nakonec cena není přemrštěná, ale při případném zájmu to bude chtít důkladnou prohlídku, zda rez nepostoupila i do strukturálních částí a tak jako tak se připravit na výměnu řady dílů. Jezdit ostře s podvozkem v tomto stavu je koledováním si o průšvih.


K mání je skoro nejeté auto s jednou z nejlepších atmosfér, i tak bohužel rezne - 1 - Honda Civic Type R EP3 2004 prodej foto 01K mání je skoro nejeté auto s jednou z nejlepších atmosfér, i tak bohužel rezne - 2 - Honda Civic Type R EP3 2004 prodej foto 02K mání je skoro nejeté auto s jednou z nejlepších atmosfér, i tak bohužel rezne - 3 - Honda Civic Type R EP3 2004 prodej foto 03K mání je skoro nejeté auto s jednou z nejlepších atmosfér, i tak bohužel rezne - 4 - Honda Civic Type R EP3 2004 prodej foto 04K mání je skoro nejeté auto s jednou z nejlepších atmosfér, i tak bohužel rezne - 5 - Honda Civic Type R EP3 2004 prodej foto 05K mání je skoro nejeté auto s jednou z nejlepších atmosfér, i tak bohužel rezne - 6 - Honda Civic Type R EP3 2004 prodej foto 06K mání je skoro nejeté auto s jednou z nejlepších atmosfér, i tak bohužel rezne - 7 - Honda Civic Type R EP3 2004 prodej foto 07K mání je skoro nejeté auto s jednou z nejlepších atmosfér, i tak bohužel rezne - 8 - Honda Civic Type R EP3 2004 prodej foto 08K mání je skoro nejeté auto s jednou z nejlepších atmosfér, i tak bohužel rezne - 9 - Honda Civic Type R EP3 2004 prodej foto 09K mání je skoro nejeté auto s jednou z nejlepších atmosfér, i tak bohužel rezne - 10 - Honda Civic Type R EP3 2004 prodej foto 10K mání je skoro nejeté auto s jednou z nejlepších atmosfér, i tak bohužel rezne - 11 - Honda Civic Type R EP3 2004 prodej foto 11K mání je skoro nejeté auto s jednou z nejlepších atmosfér, i tak bohužel rezne - 12 - Honda Civic Type R EP3 2004 prodej foto 12K mání je skoro nejeté auto s jednou z nejlepších atmosfér, i tak bohužel rezne - 13 - Honda Civic Type R EP3 2004 prodej foto 13K mání je skoro nejeté auto s jednou z nejlepších atmosfér, i tak bohužel rezne - 14 - Honda Civic Type R EP3 2004 prodej foto 14K mání je skoro nejeté auto s jednou z nejlepších atmosfér, i tak bohužel rezne - 15 - Honda Civic Type R EP3 2004 prodej foto 15K mání je skoro nejeté auto s jednou z nejlepších atmosfér, i tak bohužel rezne - 16 - Honda Civic Type R EP3 2004 prodej foto 16K mání je skoro nejeté auto s jednou z nejlepších atmosfér, i tak bohužel rezne - 17 - Honda Civic Type R EP3 2004 prodej foto 17K mání je skoro nejeté auto s jednou z nejlepších atmosfér, i tak bohužel rezne - 18 - Honda Civic Type R EP3 2004 prodej foto 18K mání je skoro nejeté auto s jednou z nejlepších atmosfér, i tak bohužel rezne - 19 - Honda Civic Type R EP3 2004 prodej foto 19K mání je skoro nejeté auto s jednou z nejlepších atmosfér, i tak bohužel rezne - 20 - Honda Civic Type R EP3 2004 prodej foto 20K mání je skoro nejeté auto s jednou z nejlepších atmosfér, i tak bohužel rezne - 21 - Honda Civic Type R EP3 2004 prodej foto 21K mání je skoro nejeté auto s jednou z nejlepších atmosfér, i tak bohužel rezne - 22 - Honda Civic Type R EP3 2004 prodej foto 22K mání je skoro nejeté auto s jednou z nejlepších atmosfér, i tak bohužel rezne - 23 - Honda Civic Type R EP3 2004 prodej foto 23K mání je skoro nejeté auto s jednou z nejlepších atmosfér, i tak bohužel rezne - 24 - Honda Civic Type R EP3 2004 prodej foto 24
Tato Honda Civic Type R má najeto jen 25 627 kilometrů a vypadá skvěle. Ovšem až na podvozkové díly, ty jsou z velké části zralé na odpis

Zdroj: Mobile.de

Mirek Mazal

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama