K mání je sotva jetý první šestiválcový Golf, v garáži ho schovával muž ročník 1928

Pohádky o nezvykle zachovalých ojetinách po důchodcích všichni dobře známe, tady ale není čemu nevěřit. Jen díky někomu takovému mohl legendární Golf VR6 dožít dneška v takovém stavu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

K mání je sotva jetý první šestiválcový Golf, v garáži ho schovával muž ročník 1928

6.11.2019 | Mirek Mazal

Pohádky o nezvykle zachovalých ojetinách po důchodcích všichni dobře známe, tady ale není čemu nevěřit. Jen díky někomu takovému mohl legendární Golf VR6 dožít dneška v takovém stavu.

Volkswagen Golf VR6 byl vrcholem nabídky třetí generace legendy mezi evropskými kompakty. Na počátku 90. let se stal prvním autem nižší střední třídy se znakem VW na mřížce chladiče, který z továrny dostal šestiválcový motor. Nezvykle objemný a svého času i výkonný agregát lákal samozvané experty k tuningovým úpravám, které většinou degradovaly solidně sestavený hatchback se sportovním duchem.

Dnes je tak skoro nemožné v nabídce narazit na originální Golf III VR6, natož pak minimálně jetý, natož pak pravidelně servisovaný a opravdu dobře vypadající. Verze VR6 jsou právem stále více ceněné, ani peníze ale nedokáží koupit to, co na trhu obvykle nikdo nenabízí. O to více pozornosti si zaslouží nabídka prodejce z Cronenberu nedaleko německého Düsseldorfu, který rozvířil nabídku ojedinělých ojetin nádherným Golfem VR6 z roku 1997.

Auto je nejen naprosto originální, ale s najetými 57 tisíci kilometry i sotva jeté. Už tato charakteristika dává opodstatnění vysoké cenovce, která se zastavila na cifře 24 950 Eur (645 tisíc Kč). Je to jeden z případů skvěle udržovaných youngtimerů. Nabídku činí jen atraktivnější, že vůz vlastnil po celou dobu jeden majitel ročníku 1928, jenž za posledních osm let auto v podstatě pouze garážoval - zvládl najet pouhé tři tisíce kilometrů doložené kompletní servisní dokumentací.

Stále zánovní auto tak bude mít zásobě naprostou většinu z původních 174 koní (128 kW) a 235 Nm z 2,8litrového pohonu předních kol. S čtyřstupňovým automatem je řidič schopný pokořit 100 km/h za 7,8 sekundy a reálná maximální rychlost se blíží 224 km/h. Škoda samočinného řazení, mezi sportovní sedačky a klasický čtyřramenný volant kulatého tvaru by lépe pasovala pětistupňová kulisa kopírující písmeno H.

Interiér je slušně vybavený, třebaže potřeby dnešních motoristů mohou být jinde. Nový majitel může být spokojen s funkční automatickou klimatizací, palubním počítačem anebo bočními airbagy. Oku lahodí vnější perleťový lak fialové barvy kombinovaný s klasickými ráfky značky BBS. Vskutku výjimečný kousek. Jsme docela zvědavi, jak dlouho vydrží v nabídce, navzdory neskromné cenovce - na něco podobného už jsme v inzerci dlouho nenarazili.


K mání je sotva jetý první šestiválcový Golf, v garáži ho schovával muž ročník 1928 - 1 - Volkswagen Golf III VR6 1997 prodej Nemecko foto 01K mání je sotva jetý první šestiválcový Golf, v garáži ho schovával muž ročník 1928 - 2 - Volkswagen Golf III VR6 1997 prodej Nemecko foto 02K mání je sotva jetý první šestiválcový Golf, v garáži ho schovával muž ročník 1928 - 3 - Volkswagen Golf III VR6 1997 prodej Nemecko foto 03K mání je sotva jetý první šestiválcový Golf, v garáži ho schovával muž ročník 1928 - 4 - Volkswagen Golf III VR6 1997 prodej Nemecko foto 04K mání je sotva jetý první šestiválcový Golf, v garáži ho schovával muž ročník 1928 - 5 - Volkswagen Golf III VR6 1997 prodej Nemecko foto 05K mání je sotva jetý první šestiválcový Golf, v garáži ho schovával muž ročník 1928 - 6 - Volkswagen Golf III VR6 1997 prodej Nemecko foto 06K mání je sotva jetý první šestiválcový Golf, v garáži ho schovával muž ročník 1928 - 7 - Volkswagen Golf III VR6 1997 prodej Nemecko foto 07K mání je sotva jetý první šestiválcový Golf, v garáži ho schovával muž ročník 1928 - 8 - Volkswagen Golf III VR6 1997 prodej Nemecko foto 08K mání je sotva jetý první šestiválcový Golf, v garáži ho schovával muž ročník 1928 - 9 - Volkswagen Golf III VR6 1997 prodej Nemecko foto 09K mání je sotva jetý první šestiválcový Golf, v garáži ho schovával muž ročník 1928 - 10 - Volkswagen Golf III VR6 1997 prodej Nemecko foto 10K mání je sotva jetý první šestiválcový Golf, v garáži ho schovával muž ročník 1928 - 11 - Volkswagen Golf III VR6 1997 prodej Nemecko foto 11K mání je sotva jetý první šestiválcový Golf, v garáži ho schovával muž ročník 1928 - 12 - Volkswagen Golf III VR6 1997 prodej Nemecko foto 12K mání je sotva jetý první šestiválcový Golf, v garáži ho schovával muž ročník 1928 - 13 - Volkswagen Golf III VR6 1997 prodej Nemecko foto 13K mání je sotva jetý první šestiválcový Golf, v garáži ho schovával muž ročník 1928 - 14 - Volkswagen Golf III VR6 1997 prodej Nemecko foto 14K mání je sotva jetý první šestiválcový Golf, v garáži ho schovával muž ročník 1928 - 15 - Volkswagen Golf III VR6 1997 prodej Nemecko foto 15K mání je sotva jetý první šestiválcový Golf, v garáži ho schovával muž ročník 1928 - 16 - Volkswagen Golf III VR6 1997 prodej Nemecko foto 16K mání je sotva jetý první šestiválcový Golf, v garáži ho schovával muž ročník 1928 - 17 - Volkswagen Golf III VR6 1997 prodej Nemecko foto 17K mání je sotva jetý první šestiválcový Golf, v garáži ho schovával muž ročník 1928 - 18 - Volkswagen Golf III VR6 1997 prodej Nemecko foto 18K mání je sotva jetý první šestiválcový Golf, v garáži ho schovával muž ročník 1928 - 19 - Volkswagen Golf III VR6 1997 prodej Nemecko foto 19K mání je sotva jetý první šestiválcový Golf, v garáži ho schovával muž ročník 1928 - 20 - Volkswagen Golf III VR6 1997 prodej Nemecko foto 20
Volkswagen Golf III VR6 v originálním stavu je dnes stále více ceněným zbožím, tento kus z roku 1997 s minimálním nájezdem je zcela výjimečnou nabídkou

Zdroj: Mobile.de

Mirek Mazal

 

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše