K mání je téměř nejetý vrchol německého luxusu roku 1991, uhání až 275 km/h

Jen 90 lidí si mohlo začátkem 90. let užíval luxus limuzíny, která s vyladěným dvanáctiválcem pod kapotou dokázala jet až 275 km/h. S katalyzátorem, ovšemže.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

K mání je téměř nejetý vrchol německého luxusu roku 1991, uhání až 275 km/h

19.10.2019 | Mirek Mazal

K mání je téměř nejetý vrchol německého luxusu roku 1991, uhání až 275 km/h

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Jen 90 lidí si mohlo začátkem 90. let užíval luxus limuzíny, která s vyladěným dvanáctiválcem pod kapotou dokázala jet až 275 km/h. S katalyzátorem, ovšemže.

Majestátní BMW 750iL bylo na přelomu 80. a 90. let minulého století tím nelepším, co jste si u mnichovské automobilky mohli koupit s čtveřicí dveří. Komu ovšem nestačil ani komfort a výkon bez 200 kilogramů dvoutunového kolosu s modro-bílým logem na přídi, mohl se zastavit u nedaleké Alpiny a objednat si tam stroj, který možnosti sériového vozu posouval ve všech směrech ještě o kousek dál.

Jak už jistě tušíte, řeč dnes bude o modelu B12, vzácném to vrcholu německého sportovního luxusu počátku 90. let. Sáhlo po něm tehdy pouhých 90 lidí z celého světa a mezi nimi i muž, který si v roce 1991 pořídil vůz, který vidíte na přiložených fotkách. Nad předními koly vozí pětilitrový dvanáctiválec M70 o výkonu až 257 kW (349 koní) a 470 Nm. točivého momentu. Ryze atmosférickému agregátu asistuje automatická převodovka ZF s pouhými čtyřmi rychlostmi. Přesto auto dokáže dosáhnout rychlosti až 275 km/h, zatímco stovka padne za 6,9 sekundy - dodnes zajímavé hodnoty na auto tohoto ražení.

Většina z oněch 90 aut jistě dávno posloužila svému účelu, německý obchodník z Bergheimu ale prodává exemplář, který za celých 28 let najel mrzkých 39 672 kilometrů. Tomu odpovídá i požadovaná cena 69 tisíc Eur (1,8 milionu Kč), jistě dost peněz, ale před kroucením hlavou je třeba si v klidu prohlédnout fotografie prvotřídního lakování exteriéru s barevnými linkami a nápisy Alpina. Decentní kola s tradičními paprsky bez jediného škrábance slušivě oživují jinak nevtíravě elegantní, tmavý vnější vzhled.

Nejednoho z fandů klasiky dostane do kolen vyleštěný motorový prostor bez přebytečných plastů, které by zakrývaly chloubu mezi pohonnými jednotkami. Úžasný blok s 12 válci nepřestane udivovat snad nikdy, dojímá absence byť jediné šmouhy od oleje nebo špíny ze silnic. Tady to s údržbou nepodcenil nikdo z předchozích vlastníků.

Podobně čisto je i uvnitř koženého interiéru. Barva přírodního čalounění ladí s karoserií, luxusní zaměření stroje připomíná dřevěné obložení. S aktuální řadou 7 by se inzerovaná Alpina B12 nemohla poměřovat množstvím vnitřní výbavy, ale překypující charisma nevyrovná ani sto často pochybně fungujících moderních systémů.

Trochu úsměvné dnes je, že vůz se skrze nápis na zádi honosí tehdy stále vcelku výjimečným katalyzátorem, dnes je taková věc součástí výbavy všech nových aut bez rozdílu. I díky tomu vás ale vůz dokonale vrátí do 90. let, se vším dobrým i zlým, co bylo tehdejším autům vlastní.


K mání je téměř nejetý vrchol německého luxusu roku 1991, uhání až 275 km/h - 1 - Alpina B12 750 iL 1991 prodej Nemecko foto 01K mání je téměř nejetý vrchol německého luxusu roku 1991, uhání až 275 km/h - 2 - Alpina B12 750 iL 1991 prodej Nemecko foto 02K mání je téměř nejetý vrchol německého luxusu roku 1991, uhání až 275 km/h - 3 - Alpina B12 750 iL 1991 prodej Nemecko foto 03K mání je téměř nejetý vrchol německého luxusu roku 1991, uhání až 275 km/h - 4 - Alpina B12 750 iL 1991 prodej Nemecko foto 04K mání je téměř nejetý vrchol německého luxusu roku 1991, uhání až 275 km/h - 5 - Alpina B12 750 iL 1991 prodej Nemecko foto 05K mání je téměř nejetý vrchol německého luxusu roku 1991, uhání až 275 km/h - 6 - Alpina B12 750 iL 1991 prodej Nemecko foto 06K mání je téměř nejetý vrchol německého luxusu roku 1991, uhání až 275 km/h - 7 - Alpina B12 750 iL 1991 prodej Nemecko foto 07K mání je téměř nejetý vrchol německého luxusu roku 1991, uhání až 275 km/h - 8 - Alpina B12 750 iL 1991 prodej Nemecko foto 08K mání je téměř nejetý vrchol německého luxusu roku 1991, uhání až 275 km/h - 9 - Alpina B12 750 iL 1991 prodej Nemecko foto 09K mání je téměř nejetý vrchol německého luxusu roku 1991, uhání až 275 km/h - 10 - Alpina B12 750 iL 1991 prodej Nemecko foto 10K mání je téměř nejetý vrchol německého luxusu roku 1991, uhání až 275 km/h - 11 - Alpina B12 750 iL 1991 prodej Nemecko foto 11K mání je téměř nejetý vrchol německého luxusu roku 1991, uhání až 275 km/h - 12 - Alpina B12 750 iL 1991 prodej Nemecko foto 12K mání je téměř nejetý vrchol německého luxusu roku 1991, uhání až 275 km/h - 13 - Alpina B12 750 iL 1991 prodej Nemecko foto 13K mání je téměř nejetý vrchol německého luxusu roku 1991, uhání až 275 km/h - 14 - Alpina B12 750 iL 1991 prodej Nemecko foto 14K mání je téměř nejetý vrchol německého luxusu roku 1991, uhání až 275 km/h - 15 - Alpina B12 750 iL 1991 prodej Nemecko foto 15K mání je téměř nejetý vrchol německého luxusu roku 1991, uhání až 275 km/h - 16 - Alpina B12 750 iL 1991 prodej Nemecko foto 16K mání je téměř nejetý vrchol německého luxusu roku 1991, uhání až 275 km/h - 17 - Alpina B12 750 iL 1991 prodej Nemecko foto 17K mání je téměř nejetý vrchol německého luxusu roku 1991, uhání až 275 km/h - 18 - Alpina B12 750 iL 1991 prodej Nemecko foto 18K mání je téměř nejetý vrchol německého luxusu roku 1991, uhání až 275 km/h - 19 - Alpina B12 750 iL 1991 prodej Nemecko foto 19K mání je téměř nejetý vrchol německého luxusu roku 1991, uhání až 275 km/h - 20 - Alpina B12 750 iL 1991 prodej Nemecko foto 20K mání je téměř nejetý vrchol německého luxusu roku 1991, uhání až 275 km/h - 21 - Alpina B12 750 iL 1991 prodej Nemecko foto 21K mání je téměř nejetý vrchol německého luxusu roku 1991, uhání až 275 km/h - 22 - Alpina B12 750 iL 1991 prodej Nemecko foto 22
Vzpomínka na staré časy u BMW stojí v dnešním světě 1,8 milionu Kč. Dost peněz, tohle ale může být snadno nejzachovalejší B12 z počátku 90. let na celém světě

Zdroj: Mobile.de

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.