K mání je překrásná a extrémně vzácná Alpina B12 5,7 V12, má mimořádně spletitý osud

Tohle auto vzniklo v pouhých 23 kusech a bylo rychlejší než dobová Ferrari. Před sebou máme jeden z pramála exemplářů, které se dneška dožily v opravdu pěkném stavu, ovšem musel si kvůli tomu užít své.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

K mání je překrásná a extrémně vzácná Alpina B12 5,7 V12, má mimořádně spletitý osud

12.1.2022 | Petr Prokopec

K mání je překrásná a extrémně vzácná Alpina B12 5,7 V12, má mimořádně spletitý osud

/

Foto: Glenn Cox, publikováno se souhlasem

Tohle auto vzniklo v pouhých 23 kusech a bylo rychlejší než dobová Ferrari. Před sebou máme jeden z pramála exemplářů, které se dneška dožily v opravdu pěkném stavu, ovšem musel si kvůli tomu užít své.

Společnost Burkharda Bovensiepena vám jistě nemusíme blíže představovat, ostatně na našich stránkách se o Alpině zmiňujeme poměrně často. Už skoro před osmi lety jsme takto psali o vzácném modelu B12 5,7 Coupe, tehdy dokonce po sultánovi Bruneje, který byl na prodej. Těchto vozů vzniklo pouze sedmapadesát a zdálo se skoro nemožné, že příležitost koupit si velmi zachovalý exemplář přijde znovu. Nicméně stalo se.

Je přitom třeba zdůraznit, že ona 57kusová série zahrnovala všechny vyrobené exempláře. Dvaatřicet z nich dostalo automat, na manuál tedy zbylo jen 25 vozů. Z toho dva byly osazeny pravostranným řízením, máme tu tedy pouhých 23 aut ideálních pro provoz některým z nadšenců v kontinentální Evropě. Právě na takový se koukáte.

Jeho osud je skutečně pozoruhodný, je to ránami osudu stíhaný světoběžník svého druhu. Jako nový byl prodán v Německu, kde si jej od prvního majitele koupil Američan sloužící v Evropě. Ten si jej později odvezl do Velké Británie, kde s ním ale v roce 2005 havaroval. Škoda to byla velká, auta se ale vzdát nechtěl, a tak jej s posvěcením a pod dohledem Alpiny nechal přestavět s použitím nové karoserie. Nemáme tu tedy žádný dokonalý originál, který někdo dekády sušil v garáži, o to zajímavější ale je.

Auto se díky tomu dostalo do lepšího stavu než naprostá většina zbývajících exemplářů, částečně i kvůli tomu, že s ním nikdy nikdo moc nejezdil - dodnes má najeto jen 72 tisíc km. Spletitý osud auta ale pokračoval dál, když si jej vyhlédl novozélandský fanda, který jej odvezl až na druhý konec světa, kde jej v roce 2016 koupil současný majitel. Od toho je teď na prodej, ovšem znovu ne za zrovna pozitivních okolností - vlastník je dlouhodobě hospitalizován s blíže neupřesněnou vážnou nemocí a ví, že vůz už si nikdy pořádně neužije. Smutné.

Díky tomu je ale teď na prodej za cenu, kterou s touhou najít vozu nového majitele čerstvě snížil. Ovšem nikdy asi nebude vyloženě nízká, je to velká vzácnost. V tuto chvíli je třeba na stůl vysázet 150 000 Eur, tedy asi 3,65 milionu korun. A přemýšlet, jak auto dostanete z Nového Zélandu zpět blízko jeho rodiště. Odměnou vám bude dodnes mimořádně atraktivní vůz s manuálem a dvanáctiválcem, jehož objem byl oproti výchozímu BMW řady 8 navýšen na 5,7 litru.

S převrtanou pohonnou jednotkou se váže i vyšší výkon, na zadní kola míří 416 koní a 570 Nm točivého momentu. Kupé vážící 1 865 kilogramů tak zvládá zrychlení z klidu na stovku za 5,8 sekundy a maximálku 300 km/h, což jsou působivé hodnoty ještě dnes - před více než dvaceti lety ovšem musely vyrážet dech, neboť třeba nejvyšší rychlost byla vyšší než u Ferrari 348.

Pokud tedy nemáte hluboko do kapsy a máte zájem, můžeme vám jen závidět. Dodat pak můžeme ještě další technické parametry, tedy délku 4 780 mm, šířku 1 855 mm, výšku 1 330 mm a rozvor 2 684 mm. Do zavazadlového prostoru se vejde 320 litrů, s oněmi 416 koňmi pak můžete počítat v 5 400 otáčkách a maximum točivého momentu je k dispozici při 4 000 ot./min.


K mání je překrásná a extrémně vzácná Alpina B12 5,7 V12, má mimořádně spletitý osud - 1 - Alpina B12 57 Coupe 1994 malo jeta prodej 01K mání je překrásná a extrémně vzácná Alpina B12 5,7 V12, má mimořádně spletitý osud - 2 - Alpina B12 57 Coupe 1994 malo jeta prodej 02K mání je překrásná a extrémně vzácná Alpina B12 5,7 V12, má mimořádně spletitý osud - 3 - Alpina B12 57 Coupe 1994 malo jeta prodej 03K mání je překrásná a extrémně vzácná Alpina B12 5,7 V12, má mimořádně spletitý osud - 4 - Alpina B12 57 Coupe 1994 malo jeta prodej 04K mání je překrásná a extrémně vzácná Alpina B12 5,7 V12, má mimořádně spletitý osud - 5 - Alpina B12 57 Coupe 1994 malo jeta prodej 05K mání je překrásná a extrémně vzácná Alpina B12 5,7 V12, má mimořádně spletitý osud - 6 - Alpina B12 57 Coupe 1994 malo jeta prodej 06K mání je překrásná a extrémně vzácná Alpina B12 5,7 V12, má mimořádně spletitý osud - 7 - Alpina B12 57 Coupe 1994 malo jeta prodej 07K mání je překrásná a extrémně vzácná Alpina B12 5,7 V12, má mimořádně spletitý osud - 8 - Alpina B12 57 Coupe 1994 malo jeta prodej 08K mání je překrásná a extrémně vzácná Alpina B12 5,7 V12, má mimořádně spletitý osud - 9 - Alpina B12 57 Coupe 1994 malo jeta prodej 09K mání je překrásná a extrémně vzácná Alpina B12 5,7 V12, má mimořádně spletitý osud - 10 - Alpina B12 57 Coupe 1994 malo jeta prodej 10K mání je překrásná a extrémně vzácná Alpina B12 5,7 V12, má mimořádně spletitý osud - 11 - Alpina B12 57 Coupe 1994 malo jeta prodej 11
Alpina B12 5,7 Coupe zvládla již v roce 1992 sprint na stovku za 5,8 sekundy a maximálku 300 km/h. Tento pěkný kus se spletitým osudem nyní může být váš, s lácí ale rozhodně nepočítejte. Foto: Glenn Cox, publikováno se souhlasem

Zdroj: Mobile.de

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše