Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je vzácný vrchol německého luxusu 90. let, má obří motor 7,2 V12
16.6.2019 | Petr Prokopec
V pouhých 112 exemplářích byl kdysi vyroben vůz, vedle nějž v některých ohledech blednou i současné supersedany. V Evropě je nyní na prodej jeden jediný, právě se na něj díváte.
Letos v září začne platit nová emisní norma Euro6d-TEMP, souběžně s ní pak dozná několika změn také měřící procedura WLTP. Výsledkem bude konec dalších, hlavně výkonných a sportovních vozů, na což se automobilky již nějakou dobu připravují. Kupříkladu Mercedes tak před pár měsíci přišel s finální 130kusovou edicí dvanáctiválcové třídy S, která je vůbec poslední svého druhu. S motorem V12 již třícípá hvězda jako taková nepočítá, ačkoliv samotná pohonná jednotka se minimálně pár let bude vyrábět pro potřeby Pagani.
Znamená to, že pokud toužíte po německé limuzíně osazené vrcholnou pohonnou jednotkou, bude třeba od nynějška již lovit hlavně na trhu s ojetinami. Zatím můžete stáhnout i po moderních autech s plejádou bezpečnostních systémů, které samy brzdí a vidí až za roh, zvolit lze ale i model, který pohybem pravé nohy spustí serenádu, které už pěkných pár let nejsou moderní vozy schopny.
V prodeji se totiž objevil velevzácný Mercedes-Benz S72 AMG, který nemá ponětí o tom, co je nahrazování zdvihového objemu turby. Vyroben byl v pouhých 112 kusech a žádný jiný exemplář v současnosti v Evropě neseženete. Tento kousek lze nazvat světoběžníkem, neboť vyroben byl v roce 1992 jako Mercedes 600SEL, následně zamířil k AMG do Affalterbachu (tehdy ještě nešlo o součást Mercedesu, jen spolupracující firmu), kde se dočkal především zvětšení objemu motoru na 7,2 litru. Souběžně s tím výkon vylétl na 525 koní a točivý moment na 740 Nm.
V podstatě jde o tutéž pohonnou jednotku, jakou dodnes používá Pagani Zonda. Zde je doplněna sportovním výfukem se dvěma hranatými koncovkami či rychloměrem cejchovaným až do 300 km/h. Kromě toho se vůz dočkal i nových nárazníků, bočních prahů, odlišné kombinace litých kol a pneumatik nebo jiných světlometů. Dovnitř se pro změnu nastěhovala sportovní sedadla AMG, se kterými dorazil také sportovní volant. Vše pak uzavírají dřevěné dekory a kožené čalounění.
V tomto stavu AMG používalo vůz jako demonstrační až do roku 1995, než jej prodalo jako ojetinu. Následně přepracovaný Mercedes zamířil do Japonska, odkud se však před sedmi lety vrátil zpět do své vlasti. V Affalterbachu prošel renovací, v roce 2017 pak dostal i nový bílý lak. V mezičase navíc bývalý majitel vůz ozdobil 20palcovými litými koly Rial Daytona, bílou mřížkou chladiče a kapotou motoru, která byla vyvedena ve stylu současného C63 AMG.
Vůz má najeto 159 980 km, což není úplně málo, ovšem jeho vzácnost tento fakt neznevažuje a nakonec - za 27 let to není zrovna vysoký nájezd. Jeho cena není známa, musíte se na ni zeptat prodávajícího, bez pár milionů nazbyt to ale určitě nedělejte. Odhadujeme, že prodávající by se mohl spokojit s cifrou okolo 3 milionů Kč, což je na skoro 30 let starý Mercedes třídy S opravdu tučná suma. Dočkáte se za ni ale vrcholu německého luxusu své doby s jedním z nejobjemnějších a nejvýjimečnějších motorů V12 vůbec.
Pokud toužíte po dvanáctiválcovém Mercedesu, nyní máte možnost pořídit jeden z nejvzácnějších kousků, a sice S72 AMG
Zdroj: Collection-Car
Bleskovky
- 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera - Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024
Nejnovější články
- Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
před hodinou - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
před 2 hodinami - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
před 3 hodinami - Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
před 5 hodinami - Firma, která předělává spalovací auta na elektrický pohon, je na hranici bankrotu, bez peněz zastavila činnost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva