Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je zachovalá Škoda Rapid s 6 863 km. Ale ve verzi, kterou nikdo nechtěl
15.10.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(doplněno) Komunistická Škoda Rapid byla ve své době žádaným zbožím a dnes je jím zas. Jenže existuje i verze, o kterou až takový zájem nebyl. Bude to teď lepší?
Doplněno: Prodejce nabízející tento vůz až po zveřejnění našeho článku upřesnil, že nabízený Rapid nemá najeto 6 863 km, ale přes 100 tisíc km, nejspíše tedy 106 863 km. To pochopitelně atraktivitu jeho nabídky snižuje, na výjimečnosti samotného vozu a jeho přežití do dnešních dnů v dobrém stavu to ale mnoho nemění.
Zájemci o kupé Škoda Rapid, dnes nejlákavější model škodovky z 80. let minulého století, jistě zaregistrovali nárůst cen těchto aut v posledních letech. Čím lepší kousek je předmětem zájmu a čím je v lepším stavu, tím je dražší, statisícové cenovky tady nejsou problém. Nejlepší verze, Rapidy 135 a 136 s pětistupňovou převodovkou, jsou pochopitelně nejžádanější.
Na druhém konci spektra stojí, nebo alespoň ve své době stála verze Rapid 120, někdy také označovaná prostě Rapid. Byl to úplně první Rapid, nástupce Škody Garde, který těžil z faceliftu Škody 742 v roce 1984, tj. dostal novou čelní masku a širší rozchod zadních kol. Motoricky ale byl shodný s Garde - měl dvanáctistovku o výkonu 55 koní a na stovku mu to trvalo 18 vteřin. To na sportovně vyhlížející kupé nebyla žádná sláva ani tehdy, natož pak teď.
Tahle verze Rapidu se vyráběla v letech 1984 - 1986, tedy souběžně s Rapidem 130, výkonnější verzí stejného vozu. „Stotřicítka” měla pětistupňovou, nikoliv čtyřstupňovou převodovku, ale hlavně ji poháněla o chloupek silnější třináctistovka. Ne že by byl Rapid 130 o tolik rychlejší, ale přece jen jste z něj měli pocit něčeho výjimečného. Rapid 120 působil prostě jako stodvacítka v lepších šatech, i když to úplně pravda nebyla.
Výsledkem bylo, že o Rapid s dvanáctistovkou nebyl příliš velký zájem, údajně byly vyrobeny jen asi dva tisíce kusů tohoto vozu. Škodovky typů 742 a 743 trpěly zejména korozí, takže se těchto Rapidů do dnešní doby moc nedochovalo, dlouho jsme žádný pěkný neviděli. Podobně to vypadá na trhu ojetých aut - vesměs se nenabízí ani jeden a když už se nějaký objeví, v moc dobrém stavu nebývá.
Ten, který tu máme dnes před sebou, je ale opakem. Dokonalý není, z fotek se zdá, že některé díly jeho karoserie byly lakovány kvůli korozi či nehodě, ale na poměry dnešní nabídky těchto aut jde o drobné neduhy. Vůz má velmi málo najeto, podle tachometru 6 863 km, a většinu z 33 let, co je na světě, stál v garáži, což je patrné i z dochované nálepky se schématem řazení na čelním skle. Tu si běžně „rychle vzalo slunce”, což se tu nestalo. A interiér obecně je v hezkém stavu, třebaže by mu prospělo vyčistit.
Podle nabídky patřil celou dobu jedné rodině a je to prý sedmý vyrobený kus v Kvasinách, takže velká rarita. Navíc se toho k němu dochovalo opravdu hodně, zejména cenné jsou dokumenty k prodeji včetně původní faktury a originální technický průkaz. I registrační značka je původní, 33 let stará.
Prodávající nepíše, kolik by za vůz chtěl, jen, že cena bude stanovena dohodou. Čekejme i přes nedokonalosti cenu přes 100 tisíc za... technicky pořád nezajímavý vůz. Ale sběratelsky zajímavý je - odhadujeme, že Rapidů 120 bude do dnešního dne přežívat zlomek a pokud, ne v tomto stavu a s tak dobrou dokumentací. To jeho nabídku činí zajímavou, už teď jde o raritu a co teprve za pár let - to by mohl být opravdu zajímavým strojem času. A tahle bleděmodrá mu docela sluší. Kdybyste měli zájem, nabídka je zde...
Tenhle Rapid je sice nejhorší verzí, která se ve své době dělala, ale je dosti zachovalý a velmi málo jetý
Zdroj: Tipcars
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 4 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejčtenější články
- Němci vyzkoušeli novou Mazdu 3 Sedan pořád s velkým motorem bez turba. Auto jako ze staré školy je neohromilo
18.3.2024 - Jaguar pokračuje ve své likvidaci, nově naštval zákazníky, když je bez varování odřízl od chválených aplikací
18.3.2024 - Stále hůř: Fisker v nouzi zastavil výrobu, už otevřeně varuje, že bankrot může přijít kdykoli
19.3.2024 - Nová „ruská” auta od Solarisu jsou jen virtuální realita, k dealerům dorazila s logy Hyundai přelepenými páskou
19.3.2024 - Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
19.3.2024
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 13:04 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.18. 09:17 - Snowman000
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.17. 12:48 - řidičBOB