Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání jsou dva dokonalé Renaulty Mégane Coupé, jeden má na tachu 128 km
30.5.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Jeden je černý a místo značek stále má jen plastové tabulky s logem Mégane. Druhý je červený a pod kapotou má motor Clia Williams.
Může se zdát, že doby, kdy byl Renault Mégane první generace novým vozem, nejsou zase tak dávnou minulostí. Jenže od jeho odhalení uplynulo už 21 let. Tehdy to bylo jedno z nejprodávanějších aut v Evropě a Francouzi jimi ve formě hatchbacků, kombíků a sem tam i sedanů zaplavili Evropu.
Vedle těchto vcelku obyčejných karosářských variant se ale první Mégane prodával také jako kupé a kabriolet. Jejich design byl svérázný, nepostrádal ale eleganci a zejména kupé si zvlášť na dnešní poměry získalo dost velkou popularitu. Spatřit jej dnes v bazarech není nic mimořádného, naprostá většina z nich je ale buď dávno za zenitem nebo jsou zhyzděny tuningem či spíše tuzingem. Protože je to kupé a bylo - a stále je - snadno dostupné i lidem, kteří se do takových věcí rádi pouštějí.
Narazili jsme ale na dva kusy, které jsou ve stavu blízkém dokonalosti, i když jsou přesně tak staré jako Mégane sám. Oba pocházejí z dob před faceliftem, jeden je z roku 1996, druhý je ještě o rok starší, tedy má 21 let. Člověk by to ale skoro ani nepoznal, nebýt toho, že tahle auta nejsou až tak vzácná - resp. ještě před pár lety nebyla, teď už jich po silnicích zas tak moc nejezdí.
Černý kus z roku 1996 má najeto 128 kilometrů a údajně byl vyroben v belgické továrně Renaultu. Pak byl celou dobu uchováván v hale a nyní je na prodej. Vidíme na něm místo registračních značek plastové tabulky s nápisem Mégane z minulosti. Jeho výbava není stoprocentní, jsou tu např. plechová kola a chybí klimatizace, ale stav naopak téměř stoprocentní je.
Minimálně černý lak karoserie je v perfektní kondici a detailní záběry ukazují, že tohle auto je opravdu jako nové, rozhodně nestálo dvacet let života někde na slunci jižní Francie. Zespoda samozřejmě vidíme nějakou povrchovou korozi, ale vzdušná vlhkost je přítomná úplně všude a tento následek je neškodný. Dost pravděpodobně nebylo nikdy registrováno a bude potřebovat servis, ale pak bude ještě léta sloužit.
Do interiéru bohužel nahlédnout nemůžeme, tedy krom zavazadelníku, ale těžko bude v jiném než stejně dokonalém stavu jako všechno ostatní. Cena ostatně odpovídá - nizozemský prodejce chce za tento vůz 9 999 Eur, tj. 270 tisíc korun. Není to málo za dvacet let starý Renault, navíc s osmiventilovou šestnáctistovkou o nanejvýš 90 koních pod kapotou, jenže toto auto je dost možné jediné takové, které lze koupit. Inzerát si můžete prohlédnout zde.
f
Černý Mégane Coupé je vážně stroj času
U toho samého dealera stojí ještě jeden podobný vůz. Je červený je o něco starší, z roku 1995, ale je tu lepší výbava - vidíme např. litá kola a klimatizaci, ale také neoriginální rádio. Tohle auto najezdilo jen něco přes 11 tisíc kilometrů a jeho stav je evidentně též velmi dobrý. Není to skoro nové auto, jako černý kus výše, ale někdy je lepší, pokud s ním někdo jezdí málo než vůbec. Toto auto je zkrátka připravené na provoz, u černého Coupé čeká taková příprava na nového majitele.
Červený stroj je zajímavější i svým motorem, dvoulitrem F7R. Ten se montoval i do Clia Williams a zde dává 148 koní a 185 Nm. To stačí k maximálce 215 km/h a zrychlení na stovku za 8,6 vteřiny; je to nejsilnější motor, který se do této generace Méganu dával. Kvůli kilometrům je tenhle vůz levnější, i když ani tak není laciný - přijde na 7 500 Eur, tedy asi 203 tisíc korun. Inzerát je k vidění zde.
Červený má najeto více, ale jeho specifikace je zajímavější
Zdroje: Autotrack.nl poprvé a podruhé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera - Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejnovější články
- Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před hodinou - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
před 2 hodinami - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
před 3 hodinami - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
před 4 hodinami - Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 11:03 - řidičBOB
- BMW Divize 03.28. 10:58 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 09:14 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova
- Onboard videa 03.28. 02:40 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 03.27. 16:46 - pavproch
- Samosvorné diferenciály pro BMW 03.27. 12:37 - Předseda