Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Kauza hořících 911 GT3 vyřešena, všechny prodané vozy dostanou nový motor
18.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Samovznícení bylo způsobeno vadou v upevnění ojnic. Porsche proto agregáty vymění za nové, zákazníky ještě individuálně odškodní.
Tak tomu říkáme rychlý obrat. Ještě minulý týden se totiž zdálo, že Porsche bude trvat týdny či dokonce měsíce, než vyřeší problém praskání motoru a následného úniku oleje, který vedl k několika zdokumentovaným případům samovznícení modelu 911 GT3. Kvůli tomu byly pozastaveny dodávky objednaných strojů, přičemž německá automobilka zároveň důrazně doporučila stávajícím majitelům, aby se svými vozy až do odvolání nikam nejezdili. To samozřejmě nebyl dobrý stav věci ani pro ně, ani pro samotnou značku. Přece jen, GT3 je výkladní skříní Porsche, a jako takové má trávit čas hlavně v akci, nikoliv jen zaparkované v garáži.
Již včera jsme ovšem mohli zmínit, že německá automobilka našla „jádro pudla“ a nyní testuje možná řešení. To je ale nakonec vskutku radikální - podle mluvčího značky Nicka Tworka se totiž každý ze 785 již vyrobených exemplářů dočká výměny pohonné jednotky. Daný problém se totiž týká upevnění ojnic, jakákoliv jejich výměna by tak zabrala velké množství času a Porsche by beztak riskovalo další možné nesnáze.
Zmíněné nahrazení pohonné jednotky zcela nový agregátem je pro majitele mnohem rychlejším řešením, neboť dané vozy musí do servisu na pouhý den. Otázkou ovšem je, kdy se tak stane, neboť podle Tworka bude chvíli trvat, než Porsche vyrobí požadovaný počet skorozávodních plochých šestiválců produkujících 475 koní.
Ve výsledku tak vlastně můžeme potvrdit původní zprávu, že vyřešení celého problému skutečně zabere i pár měsíců. Pro samotnou automobilku se pak dozajista bude jednat o nemalý náklad, neboť i kdyby výrobní cena motoru byla 100 000 Kč, stále zde hovoříme o 78,5 milionech korun. A to nehovoříme o nutnosti uhradit náklady vzniklé servisům, dalších nutných výdajů zákazníků a pochopitelně ani utrpené ztráty části dobré pověsti, kterou tato kauza Porsche nepochybně přinese.
Na druhou stranu značce nikdo nemůže upřít, že zákazník je pro ni až na prvním místě, zvláště když jen výměnou agregátu snahy Porsche nekončí. Twork totiž dále uvedl, že automobilka bude s každým zákazníkem individuálně jednat o kompenzaci za jeho „utrpení“.
Porsche 911 GT3 bude moci konečně zpátky do provozu. Ovšem až poté, co bude každému ze 785 dosud vyrobených exemplářů vyměněn motor
Zdroj: Autoguide
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Zánovní Octavia Combi se spoustou výbavy, 180 koňmi a 4x4 může být vaše za cenu, za jakou vám Škoda brzy neprodá ani Fabii
před hodinou - Vrcholné Subaru po 36 letech končí. Bývalo hitem, nakonec ale i takové auto pro „konzervy” dostihly trendy
před 3 hodinami - Vrcholná Tesla Model 3 je zpátky jako přízrak schopný levně zatopit i Porsche, mate ale dvojím výkonem
před 4 hodinami - Auta Vietnamce, který i v ČR vydělal miliardy na nudlích, jsou propadák a podvod, údajně prodané vozy chátrají přihlášené v polích
před 6 hodinami - K mání je osobní Honda Ayrtona Senny, legenda patřící legendě stojí na prahu 30. výročí jeho smrti majlant
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 06:36 - Stepan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch