Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Kauza hořících 911 GT3 vyřešena, všechny prodané vozy dostanou nový motor
18.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Samovznícení bylo způsobeno vadou v upevnění ojnic. Porsche proto agregáty vymění za nové, zákazníky ještě individuálně odškodní.
Tak tomu říkáme rychlý obrat. Ještě minulý týden se totiž zdálo, že Porsche bude trvat týdny či dokonce měsíce, než vyřeší problém praskání motoru a následného úniku oleje, který vedl k několika zdokumentovaným případům samovznícení modelu 911 GT3. Kvůli tomu byly pozastaveny dodávky objednaných strojů, přičemž německá automobilka zároveň důrazně doporučila stávajícím majitelům, aby se svými vozy až do odvolání nikam nejezdili. To samozřejmě nebyl dobrý stav věci ani pro ně, ani pro samotnou značku. Přece jen, GT3 je výkladní skříní Porsche, a jako takové má trávit čas hlavně v akci, nikoliv jen zaparkované v garáži.
Již včera jsme ovšem mohli zmínit, že německá automobilka našla „jádro pudla“ a nyní testuje možná řešení. To je ale nakonec vskutku radikální - podle mluvčího značky Nicka Tworka se totiž každý ze 785 již vyrobených exemplářů dočká výměny pohonné jednotky. Daný problém se totiž týká upevnění ojnic, jakákoliv jejich výměna by tak zabrala velké množství času a Porsche by beztak riskovalo další možné nesnáze.
Zmíněné nahrazení pohonné jednotky zcela nový agregátem je pro majitele mnohem rychlejším řešením, neboť dané vozy musí do servisu na pouhý den. Otázkou ovšem je, kdy se tak stane, neboť podle Tworka bude chvíli trvat, než Porsche vyrobí požadovaný počet skorozávodních plochých šestiválců produkujících 475 koní.
Ve výsledku tak vlastně můžeme potvrdit původní zprávu, že vyřešení celého problému skutečně zabere i pár měsíců. Pro samotnou automobilku se pak dozajista bude jednat o nemalý náklad, neboť i kdyby výrobní cena motoru byla 100 000 Kč, stále zde hovoříme o 78,5 milionech korun. A to nehovoříme o nutnosti uhradit náklady vzniklé servisům, dalších nutných výdajů zákazníků a pochopitelně ani utrpené ztráty části dobré pověsti, kterou tato kauza Porsche nepochybně přinese.
Na druhou stranu značce nikdo nemůže upřít, že zákazník je pro ni až na prvním místě, zvláště když jen výměnou agregátu snahy Porsche nekončí. Twork totiž dále uvedl, že automobilka bude s každým zákazníkem individuálně jednat o kompenzaci za jeho „utrpení“.
Porsche 911 GT3 bude moci konečně zpátky do provozu. Ovšem až poté, co bude každému ze 785 dosud vyrobených exemplářů vyměněn motor
Zdroj: Autoguide
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 7 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 10 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
před 4 hodinami - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
před 6 hodinami - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 7 hodinami - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 9 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:54 - Předseda
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova