Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Kde se stala chyba? Ostré Hyundai i30 mělo zašlapat špičku segmentu, prohrálo už s Peugeotem
20.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nic proti Peugeotu, s motorem 1,6 by ale neměl být konkurentem pro i30 s přeplňovaným dvoulitrem. Někde se zjevně stala chyba.
Peugeot 308 GTi do značné míry není mezi kompaktními hot hatchi ničím výjimečný. Vzhledově se drží velmi při zemi, v rámci výkonu pak sice míří vysoko, ovšem nikoliv na úplný vrchol. S motorem 1,6 turbo navíc nemůže nabídnout tolik co stejně výkonné dvoulitry, objem tady nahradit nelze. Zároveň jej nelze považovat ani za plnohodnotný rodinný kompakt, na to má až příliš tuhý podvozek. Současně však není ani ultimativní okruhovou střelou. Jednoduše se tedy snaží okouzlit na všech frontách, ani na jedné ale ve výsledku neexceluje.
Za těmito slovy nehledejte snahu o odsouzení francouzského hot hatche, má naše sympatie, nezapomínáme ale, kam reálně patří. Když jej tedy britský Auto Express postavil vedle nového Hyundai i30 N, zdálo se, že tato bitva bude mít zcela jasného vítěze. Koneckonců pod vůbec prvním ostrým Korejcem je podepsán Albert Biermann, někdejší šéf divize BMW M, který stvořil ty nejpůsobivější mnichovské vozy. A několikrát se nechal slyšet, jak zejména na okruhu bude patřit k absolutní špičce.
Nicméně jak zjistíte na konci níže přiloženého videa, očekávané se skutečností nestalo, místo Hyundai na stupně vítězů vystoupal Peugeot. Svého soupeře překonal o 1,2 sekundy, což je na okruhu, který se dá zajet pod 50 sekund, celá věčnost. Z toho je James Batchelor natolik překvapen, že svolí k výměně aut. Nicméně ani se Seanem Carsonem za volantem se i30 N nezlepší na úroveň 308 GTi.
Tento výsledek je překvapivý, nejen s ohledem na Biermannův podpis, ale také kvůli skutečnosti, že i30 N si každý může nastavit přesně dle svého stylu jízdy. Hyundai dokonce uvádí, že existuje 1 944 individuálních konfigurací, v podstatě tak každá projížďka může být vstupem do neznáma. Na druhou stranu si zde lze uzpůsobit odezvu motoru, diferenciál... zkrátka vše.
Peugeot oproti tomu nemůže být analogovější, k mání má v podstatě jen jednu jedinou charakteristiku. Ovšem pochlubit se může brzdami Alcon, které jsou v daném segmentu asi největší. Dále pak dostal i mechanický samosvor Torsen, zatímco Hyundai si musí vystačit s elektronickým diferenciálem. A co je asi nejpodstatnější, i30 N váží o citelných 200 kilo více než soupeř.
Pokud jsme tedy v úvodu zmínili, že Peugeot 308 GTi není ničím výjimečný, možná bychom to měli přehodnotit. Poučit by se z toho ovšem měli hlavně Korejci, kteří se neustále oháněli náročným vývojem na Nürburgringu. Přitom prohlašovali, že právě na okruhu by i30 N mělo drtivě překonat veškerou konkurenci, která to po dvou kolech vzdá. Jak se však nyní ukázalo, od slov k činům může být někdy dost daleko...
Postarší Peugeot 308 GTi měl být pro nové Hyundai i30 N snadným soupeřem. Nakonec mu ale ukázal záda způsobem, jaký bude Korejce budit ze spaní ještě hodně dlouho
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 8 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva