Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Kde se stala chyba? Ostré Hyundai i30 mělo zašlapat špičku segmentu, prohrálo už s Peugeotem
20.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nic proti Peugeotu, s motorem 1,6 by ale neměl být konkurentem pro i30 s přeplňovaným dvoulitrem. Někde se zjevně stala chyba.
Peugeot 308 GTi do značné míry není mezi kompaktními hot hatchi ničím výjimečný. Vzhledově se drží velmi při zemi, v rámci výkonu pak sice míří vysoko, ovšem nikoliv na úplný vrchol. S motorem 1,6 turbo navíc nemůže nabídnout tolik co stejně výkonné dvoulitry, objem tady nahradit nelze. Zároveň jej nelze považovat ani za plnohodnotný rodinný kompakt, na to má až příliš tuhý podvozek. Současně však není ani ultimativní okruhovou střelou. Jednoduše se tedy snaží okouzlit na všech frontách, ani na jedné ale ve výsledku neexceluje.
Za těmito slovy nehledejte snahu o odsouzení francouzského hot hatche, má naše sympatie, nezapomínáme ale, kam reálně patří. Když jej tedy britský Auto Express postavil vedle nového Hyundai i30 N, zdálo se, že tato bitva bude mít zcela jasného vítěze. Koneckonců pod vůbec prvním ostrým Korejcem je podepsán Albert Biermann, někdejší šéf divize BMW M, který stvořil ty nejpůsobivější mnichovské vozy. A několikrát se nechal slyšet, jak zejména na okruhu bude patřit k absolutní špičce.
Nicméně jak zjistíte na konci níže přiloženého videa, očekávané se skutečností nestalo, místo Hyundai na stupně vítězů vystoupal Peugeot. Svého soupeře překonal o 1,2 sekundy, což je na okruhu, který se dá zajet pod 50 sekund, celá věčnost. Z toho je James Batchelor natolik překvapen, že svolí k výměně aut. Nicméně ani se Seanem Carsonem za volantem se i30 N nezlepší na úroveň 308 GTi.
Tento výsledek je překvapivý, nejen s ohledem na Biermannův podpis, ale také kvůli skutečnosti, že i30 N si každý může nastavit přesně dle svého stylu jízdy. Hyundai dokonce uvádí, že existuje 1 944 individuálních konfigurací, v podstatě tak každá projížďka může být vstupem do neznáma. Na druhou stranu si zde lze uzpůsobit odezvu motoru, diferenciál... zkrátka vše.
Peugeot oproti tomu nemůže být analogovější, k mání má v podstatě jen jednu jedinou charakteristiku. Ovšem pochlubit se může brzdami Alcon, které jsou v daném segmentu asi největší. Dále pak dostal i mechanický samosvor Torsen, zatímco Hyundai si musí vystačit s elektronickým diferenciálem. A co je asi nejpodstatnější, i30 N váží o citelných 200 kilo více než soupeř.
Pokud jsme tedy v úvodu zmínili, že Peugeot 308 GTi není ničím výjimečný, možná bychom to měli přehodnotit. Poučit by se z toho ovšem měli hlavně Korejci, kteří se neustále oháněli náročným vývojem na Nürburgringu. Přitom prohlašovali, že právě na okruhu by i30 N mělo drtivě překonat veškerou konkurenci, která to po dvou kolech vzdá. Jak se však nyní ukázalo, od slov k činům může být někdy dost daleko...
Postarší Peugeot 308 GTi měl být pro nové Hyundai i30 N snadným soupeřem. Nakonec mu ale ukázal záda způsobem, jaký bude Korejce budit ze spaní ještě hodně dlouho
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 50 minutami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 2 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch