Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Kdo letos prodá nejvíc aut na světě? Ani VW, ani Toyota, ani GM, říká tento muž
21.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dlouho se zdálo být nemožné, že by se do boje o pozici největší automobilky světa zapojil někdo jiný mimo Toyotu, VW a GM. Teď se to ale vážně děje.
Pokud byste měli z fleku předpovědět, která automobilka bude stát na sklonku letošního roku na trůnu, jaké by byli vaše tipy? Vsadíme se, že nejspíše by šlo o Volkswagen, Toyotu či General Motors. Pravděpodobně nikdo by nezmínil alianci Renault-Nissan, která se doposud vždy krčila na čtvrtém místě. Nicméně z outsidera se v posledních měsících stal nebývale silný hráč, jehož od prvenství aktuálně dělí jen 300 tisíc prodaných aut.
Společnost JATO Dynamics zveřejnila data, dle kterých Volkswagen za první čtyři měsíce letošního roku prodal celosvětově 3,32 milionu vozů. Toyota na druhém místě disponuje 3,06 miliony registrací, hned za patami má právě Renault-Nissan s 3,02 miliony „zářezů na pažbě”. To šéfu francouzko-japonské aliance Carlosi Ghosnovi dodalo na sebedůvěře a prohlásil, že na konci roku dojde ke korunovaci nového krále.
„Od ledna jsme s ohledem na množství prodaných vozů mezi třemi vrcholnými výrobci a očekáváme, že do poloviny roku se staneme lídrem - ačkoliv toto nebyl náš cíl,“ uvedl Ghosn během výročního setkání akcionářů aliance. Na jeho slova skutečně může dojít, ostatně již před dvěma roky totiž přislíbil, že do roku 2018 bude Renault-Nissan mezi třemi nejlepšími. Ke splnění tohoto závazku ale došlo již letos.
Felipe Munoz, globální automobilový analytik u JATO Dynamics, sice očekávání poněkud snižuje, nicméně naznačuje, že pokud aliance neovládne celý svět letos, záhy se tak může stát. „Své značky řídí velmi dobře. Kde je slabý Renault, tam je silný Nissan. A naopak.“ Kromě toho Japonci loni převzali kontrolu nad Mitsubishi, které tak registrace aliance za rok 2016 navýšilo o 934 tisíc aut, a GM ztratí své pozice po dokončení prodeje Opelu.
Nejde však jen o tuto akvizici, Renault-Nissan se může pochlubit i největším růstem mezi třemi nejlepšími automobilkami světa. Od ledna do dubna se jeho prodeje zvedly o 8 procent oproti 6 procentům Toyoty a jednoprocentnímu poklesu u Volkswagenu. Nejrychleji přitom roste Infiniti (+24 %), které je následováno Renaultem (+10 %). Poté zde máme Ladu (+8 %), Nissan a Dacii (+7 %) a Mitsubishi (+5 %),
Klíčový je pro celou alianci růst na poli crossoverů a SUV, neboť Renault-Nissan aktuálně ovládá 12 procent globálního trhu v daných segmentech. Značnou zásluhu na tom nese Nissan Qashqai, evropská jednička a ještě více X-Trail, který je nejlépe prodávaným SUV na světě. Nicméně vozy jako Dacia Duster či Renault Kwid si velmi dobře vedou v Indii, Brazílii či na Středním Východě.
Na finální letošní zúčtování jsme tedy velmi zvědavi, ačkoliv Munoz dodává, že zejména VW může ještě zvítězit. Němci přivádějí na trh stále více crossoverů a SUV, jimiž se navíc zaměřují hlavně na Evropu a Čínu. Tedy ty země, kde jim pšenka kvete nejvíce. Pomůže to ale k překonání růstu Renaultu-Nissanu? To je prozatím ve hvězdách.
Carlos Ghosn oznámil, že aliance Renault-Nissan se již v pololetí letošního roku chce stát novým králem automobilového světa
Za tyto ambice vděčí hlavně mají SUV, neboť Nissan Qashqai je nejprodávanějším SUV Evropy...
...a X-Trail vůbec nejprodávanějším SUV světa
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejčtenější články
- Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024 - Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch