Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Kia hýří sebevědomím, své novinky srovnává s Lamborghini, Porsche a BMW
18.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dobře, srovnání s Lambem je míněno s nadsázkou, Porsche a BMW se ale Korejci staví se vší vážností. Jak asi mohl jejich vlastní test dopadnout?
Kie Stinger jen o chloupek utekl titul Severoamerického auta roku. Je to škoda, neboť pro korejský liftback by toto ocenění jistě znamenalo více než pro Hondu Accord. A sama automobilka by si jej zasloužila za odvahu, kterou v případě jeho jeho uvedení na trh projevila. Však se rozhlédněte kolem sebe a zkuste jmenovat jinou mainstreamovou značku, která v době plné downsizingu poslala na trh nový model objemným šestiválcem a pohonem zadních kol, navíc bez jakýchkoliv předchozích zkušeností na daném poli. Ušetříme vám hledání - žádná jiná neexistuje.
Pokud jste ovšem čekali, že Korejcům s neúspěchem ve zmíněné anketě spadne hřebínek, mýlili jste se, zamířil spíše opačným směrem. Jakkoliv totiž Stinger útočí spíše na pozice BMW řady 3, Korejci jej neváhali srovnat s větší a především dvakrát tak dražším BMW řady 6 Gran Coupe. Aby toho pak nebylo málo, přivezli na testovací dráhu AMCI také Porsche Panamera V6. Všechny tři vozy pak podrobili čtyřem disciplínám - akceleraci, zatáčení, slalomu a jízdě na okruhu.
Jestliže čekáte drtivé vítězství Porsche, druhé místo BMW a třetí příčku Kie, jste znovu vedle. Panamera zvítězila pouze ve dvou disciplínách, řada 6 pak vždy skončila na posledním místě. Stinger tak možná není jednoznačným vítězem, nicméně při dané ceně se jeví více než schopně. A to i za předpokladu, že test byl proveden pod taktovkou korejské značky, a mohlo tak dojít ke zkreslení.
Kia ovšem není patřičně hrdá jen na Stinger, ale také na novou generaci modelu Forte (u nás dříve Cerato, v Koreji K3), který od většího liftbacku přebírá řadu stylistických doplňků. Po mechanické stránce ale jde již o trochu méně schopný vůz, k mání je nanejvýš s dvoulitrovým čtyřválcem a pohonem předních kol. To automobilce nikterak nebránilo v tom, aby vůz poslala do souboje s ještě extrémnějším soupeřem, než jakým je BMW či Porsche.
Jak naznačuje již nadpis článku, volba padla na Lamborghini. Konkrétně pak na dvanáctiválcový Aventador, jenž se ovšem korejskému sedanu nemůže skoro v ničem rovnat. Disponuje totiž pouze dvojicí dveří, dvěma sedadly či malým zavazadelníkem. Nemá ani odkládací prostor na mobil, nemá infotainment s dotykovým displejem s špatně se z něj vystupuje.
Jak jste nejspíše již pochopili, druhý srovnávací test se odehrává v daleko humornějším duchu než ten první. I proto ostatně Kia v jeho závěru připouští, že Aventador je samozřejmě daleko rychlejší. Nicméně pokud byste od jeho koupě upustili, snadno si za ušetřené peníze můžete pořídit Forte a ještě malou vilu v Itálii. Rozhodnutí je tedy na vás, i když v tomto případě asi tušíme, kam směřují vaše sympatie...
Kia srovnala Stinger s BMW 6 Gran Coupe a Porsche Panamera, přičemž na chvostu pole rozhodně nezůstala
Nové Forte pak obstálo proti Lamborghini Aventador. I když tento test se již odehrál v mnohem humornějším duchu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 3 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024 - Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 14:21 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 14:20 - řidičBOB
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- BMW Divize 04.19. 13:03 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien