Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Koenigsegg ukázal, jak zničil rekord ve sprintu 0-400-0 km/h, Bugatti je o třídu níž
14.10.2019 | Petr Prokopec
Zvládnout akceleraci na čtyřstovku a následně zpomalit opět na nulu za půl minuty je něco nepředstavitelného. Na videu švédské automobilky to ale vypadá spíše jako jedna velká nuda.
Švédský Koenigsegg před pár týdny dokázal, že v rámci jízdní dynamiky jen stěží najde soupeře. Hybridní model Regera zvládl zrychlit z klidu na 400 km/h a následně opět zpomalit na úplnou nulu za pouhých 31,49 sekundy. Značka tak vylepšila svůj dosavadní rekord a konkurenční Bugatti Chiron s časem 41,96 sekundy odsunula hodně daleko za svá záda. Zajímavé je, že pobyt továrního jezdce Sonnyho Perssona za volantem byl o chlup delší, než je výše zmíněný čas, a to o necelou sekundu.
Pokud se ptáte, jak je to možné, vysvětlení je prosté. Persson totiž ve skutečnosti nedosáhl pouhé čtyřstovky, nýbrž mety 403 km/h, přičemž samotné zrychlení mu zabralo 23,64 sekundy. Kvůli tomu zároveň potřeboval i delší čas na brzdění, celá akce se tak natáhla na 32,48 sekundy. I to je samozřejmě rekord, ovšem do Guinnessovy knihy rekordů by se jiná než kulatá čísla zapisovala špatně. Švédové tak místo z reality vycházeli z dat posbíraných zařízením Racelogic VBox.
Nešlo samozřejmě o jedinou techniku na palubě, opomenuta nebyla ani kamera. Perssonovu jízdu si tak můžeme vychutnat prakticky z jeho úhlu pohledu, jakkoliv je třeba dopředu varovat, že to není tak zajímavá podívaná, jak by leckdo mohl čekat. Venkovní prostředí je totiž přeexponované, zvuk pak ani zdaleka nepřipomíná třeba uječenou kakofonii Scuderie v červeném pásmu otáček. Pokud si tedy budete myslet, že Persson namísto čtyřstovky nedosáhl ani dvoustovky cestou z nákupu, nikdo vám to nebude mít za zlé.
Je ovšem možné, že již zakrátko se dočkáme náhrady. Koenigsegg naznačil, že možnosti modelu Regera rozhodně nekončí dosažením mety 400 km/h. Vůz by měl na dostatečně dlouhém úseku zvládnout ještě vyšší rychlost, jakkoliv bude třeba deaktivovat omezovač, který aktuálně zasahuje ve čtyřistadeseti. Speciální Chiron Super Sport 300+ ale Švédové nejspíše nepokoří, nikoliv s tímto vozem. V záloze je ale již nové Jesko, které má laťku pozdvihnout až nad Bugatti - brousí si zuby na 500 km/h.
Stačí omezený výhled ven a zastřený zvuk, a rázem je rekordní jízda Koenigseggu docela nudná
Zdroj: Koenigsegg@Youtube
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 5 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před hodinou - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 2 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 4 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 5 hodinami - Kontroverzním Mercedesům-AMG s víc jak 400koňovými dvoulitry odchází motory, přesto jsou velmi drahé
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva